Gå til innhold

Får jeg lov å jobbe? Helsevesenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem i to forskjellige kommuner. Fem timer med bil unna hverandre. Jeg har jobbet på jobb nr 2 i to uker nå, men har jeg lov til å reise til jobb nr 1 og jobbe videre?

Har bo-adressen min ved jobb nr 1, men reiser av og til hjem til foreldrene mine til jobb nr 2.

Anonymkode: 65624...f3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du høre med arbeidsgiver om. 
men når det kommer til overtidsregler så har ikke dette overlappet noe å si. 

Anonymkode: 620ee...ef4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må du nesten spørre arbeidsgiver om fremfor Kvinneguiden ;)

Anonymkode: 32527...127

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvilke regler kommunen du reiser til, har. Her er det 14 dager karantene om man har reist fra andre deler av landet. 

Anonymkode: 942e7...156

• Liker 1
Skrevet (endret)
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på sykehjem i to forskjellige kommuner. Fem timer med bil unna hverandre. Jeg har jobbet på jobb nr 2 i to uker nå, men har jeg lov til å reise til jobb nr 1 og jobbe videre?

Har bo-adressen min ved jobb nr 1, men reiser av og til hjem til foreldrene mine til jobb nr 2.

Anonymkode: 65624...f3c

På tide at helse-Norge tar seg sammen, og gir folk heltidsjobb, samt mulighet til å jobbe ekstra hos samme arbeidsgiver.  Å begrense seg til en arbeidsplass er det eneste kloke med tanke å å begrense smittespredning.

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

På tide at helse-Norge tar seg sammen, og gir folk heltidsjobb, samt mulighet til å jobbe ekstra hos samme arbeidsgiver.  

Ja, og da må folk som ikke er syke faktisk jobbe heltid når de får tilbudet. Ønsket deltid avler ufrivillig deltid. 
så her er det både tiltak fra det offentlige og tiltak fra arbeidstakere som må gjøres.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og da må folk som ikke er syke faktisk jobbe heltid når de får tilbudet. Ønsket deltid avler ufrivillig deltid. 
så her er det både tiltak fra det offentlige og tiltak fra arbeidstakere som må gjøres.

Nei, det er arbeidsgivers ønske om å ha folk som jobber mindre enn 100%, slik at disse kan jobbe ekstra uten overtidstillegg, som avler ufrivillig deltid.

Løsningen er nok å fjerne overtidsgodtgjørelse i helsesektoren (kompensert med en en generell lønnsøkning på f.eks. 4 %). Det er nemlig angst for å betale overtidstillegg som er årsaken til at tusenvis av helsearbeidere må jobbe ufrivillig deltid på tvers av kommunegrenser.

Endret av I Grosny
AnonymBruker
Skrevet

Spør arbeidsgiver, dette varierer veldig fra kommune til kommune. 

Anonymkode: c21ad...631

• Opprett ny...