Gå til innhold

Hvorfor er literprisen fremdeles 13-15kr når oljeprisen dumpet til 25 dollar fatet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når følger pumpeprisene etter?

Anonymkode: 7a640...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12,60 for diesel her i dag.

Men de spretter jo opp og ned uansett. Har vært det samme mange ganger i løpet av det siste året. Prisen styres mest av markedet, ikke så mye av oljeprisen. Bortsett fra når den går opp da....

• Liker 3
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når følger pumpeprisene etter?

Aldri. 80 % av prisen er vel drivstoffavgifter og moms, så råoljeprisen har lite innvirkning på pumpeprisen. Og kostnadene til raffinering av råolje til diesel og bensin er vel og stort sett uavhengige av råoljeprisen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du kjøre rundt i disse tider? Kan du ikke holde deg hjemme slik at vi unngår mer smittespredning?

Anonymkode: 747c2...04d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du kjøre rundt i disse tider? Kan du ikke holde deg hjemme slik at vi unngår mer smittespredning?

Vi er fortsatt mange som jobber, og selvfølgelig da bruker bilen og ikke kollektivt. Det er vel det neste at vi som kjører bil også skal disses... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cookiemonster skrev:

Vi er fortsatt mange som jobber, og selvfølgelig da bruker bilen og ikke kollektivt. Det er vel det neste at vi som kjører bil også skal disses... 

Hva jobber du med? Kan du ikke ha hjemmekontor?

Skrevet

En annen ting er at vi kjøper raffinerte produkter som bensin og diesel i norske kroner og det påvirker nå pumpeprisen negativt siden vi kronen står så svakt som den gjør. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår at alle ikke kan ta hjemmekontor? Håndverkere, butikkansatte, helsepersonell osv. får gjort heller lite hjemme i sin egen stue! 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:murvegg:

Anonymkode: 0db30...4ff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg så prises det etter hva drivstoffselger selv har kjøpt det for. Har selger kjøpt dyrt, så prises det deretter til han må fylle på.- Først da vil i såfall prisen gå ned. 

Anonymkode: fc90b...271

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg kan ikke ha hjemmekontor. Jeg jobber i en stilling som er definert som "samfunnskritisk funksjon". Å ja, jeg hadde selvfølgelig holdt meg hjemme om jeg kunne....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva ts jobber med, men det er ikke sånn at alle kan ha hjemmekontor. Det er et fåtall av arbeidstakere som har mulighet til det

Anonymkode: c64e3...66b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det korona i folks biler?

Anonymkode: 59799...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂😂😂 hadde tatt seg ut om f.eks helsepersonell skulle ta imot pasienter hjemme, gitt

Anonymkode: 61866...ab4

• Liker 4
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Spørsmålet var ikke til meg, men det gjelder jo oss alle som kjører bil) For å unngå kollektivtransport til jobb

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste i arbeid har ikke kontorjobb som sin primærjobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Leo skrev:

En annen ting er at vi kjøper raffinerte produkter som bensin og diesel i norske kroner og det påvirker nå pumpeprisen negativt siden vi kronen står så svakt som den gjør. 

Det har ikke mye å si når prisen har gått fra rundt 60 dollar til 25.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke mye å si når prisen har gått fra rundt 60 dollar til 25.

Nå forsto jeg ikke helt hva du mente, men det er en faktor, som sammen med de andre som ble nevnt, bidrar til at drivstoffprisene ikke nødvendigvis påvirkes i like stor grad som råoljeprisen. 

• Liker 1
Skrevet

Svar: Fordi bensinprisen er 60% avgifter. Så hvis olje- og bensinpris halveres vil prisen gå 20% ned (50% av 40%). 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Cookiemonster skrev:

Jepp, må ikke slutte å tenke på miljøet selv om det er lockdown 🤣🤣🤣 her er det for eksempel ikke mulig å komme seg til matbutikk uten bil. 

Anonymkode: 77d56...a93

• Liker 3
  • Opprett ny...