Gå til innhold

29-åring innlagt på sykehus pga Corona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo mange barn og unge i tillegg til eldre som er i risikogruppen da. Nå vet ikke jeg om dette gjelder akkurat denne personen her, men det er iallefall ingen som har sagt at dette kun rammer eldre..  det er bare det at det å være eldre plasserer deg i risikogruppen i tillegg til andre diagnoser som også unge kan ha.

Anonymkode: d8010...24e

• Liker 11
Skrevet

Som de fleste har forventet og det vil bli flere. Det er jo omtrent det eneste vi vet nå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare gamle som legges inn i andre land heller. Men de gamle dør fordi de unge prioriteres. 

Anonymkode: 42a10...7f1

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo mange barn og unge i tillegg til eldre som er i risikogruppen da. Nå vet ikke jeg om dette gjelder akkurat denne personen her, men det er iallefall ingen som har sagt at dette kun rammer eldre..  det er bare det at det å være eldre plasserer deg i risikogruppen i tillegg til andre diagnoser som også unge kan ha.

Anonymkode: d8010...24e

3 minutter siden, Teatrica skrev:

Du har hørt om risikogrupper eller, som sykehusene ikke informerer om fordi de har taushetsplikt?

Det er dette jeg vil frem til. Det er fra 1,5-2 millioner som er i en form for risikogruppe i Norge. Alle som mener at vi bare skal la viruset herje for å åpne opp samfunnet igjen, tilbake dit vi var før, vil nå kunne se denne konsekvensen. Det er ikke bare "uproduktive" eldre og syke, men også yngre som er ressurser for samfunnet. Hvis disse risikogruppene blir ofret vil de økonomiske konsekvensene bli mye verre enn lockdown.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, uranus skrev:

Det er dette jeg vil frem til. Det er fra 1,5-2 millioner som er i en form for risikogruppe i Norge. Alle som mener at vi bare skal la viruset herje for å åpne opp samfunnet igjen, tilbake dit vi var før, vil nå kunne se denne konsekvensen. Det er ikke bare "uproduktive" eldre og syke, men også yngre som er ressurser for samfunnet. Hvis disse risikogruppene blir ofret vil de økonomiske konsekvensene bli mye verre enn lockdown.

Disse nesten to millionene har også sine nærmeste. 

I tillegg er det også enkelte utenom risikogruppene som blir syke. 

Hvis ikke samfunnet gjør noe for å beskytte folk,så vil folk gjøre det selv. Med dødstrussel foran seg vil de fleste være villige til å gjøre ganske mye. Konsekvensen vil bli anarki. Samfunnet ville bryte sammen. 

Dugnaden er vel så mye for å bevare samfunnet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare gamle som legges inn i andre land heller. Men de gamle dør fordi de unge prioriteres. 

Anonymkode: 42a10...7f1

Eller fordi de unge tåler intensivbehandling mye bedre. Vedkommende 29-åring er forøvrig ikke på intensiven, og er etter all sannsynlighet ikke døden nær.

Anonymkode: 85c5c...8e0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, uranus skrev:

Kjenner jeg får vondt inni meg av at folk kan være så ufattelig egoistiske. Kjæresten min har diabetes og er derfor i risikogruppen selv om vi er unge. Ja, det går sannsynligvis bra om han blir syk, men det kan man faktisk ikke garantere. Han betyr alt for meg! 😢 Folk ser et tall på antall døde, men forstår ikke at det er menneskeliv på lik linje som deres eget liv! 

Vi må holde samfunnet nedstengt til at vi har dette under kontroll, hvis ikke kollapser helsevesenet og mange flere vil dø. Jeg driter i at det blir dårligere økonomi i årene fremover, jeg vil bare at kjæresten min (og selvsagt mange andre) skal overleve dette her. 

Anonymkode: f7a28...6aa

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må holde samfunnet nedstengt til at vi har dette under kontroll, hvis ikke kollapser helsevesenet og mange flere vil dø. Jeg driter i at det blir dårligere økonomi i årene fremover, jeg vil bare at kjæresten min (og selvsagt mange andre) skal overleve dette her. 

Tror ikke du vet hvor viktig en god økonomi er...

• Liker 5
Skrevet (endret)
40 minutter siden, uranus skrev:

Det er dette jeg vil frem til. Det er fra 1,5-2 millioner som er i en form for risikogruppe i Norge.

Tror den risikogruppen er veldig overdrevet.

Hvis det er slik at nesten 30% av Norges befolkning står i faresonen, har vi elendig helse i Norge.

Endret av Vhgj
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Vhgj skrev:

Tipper at mange blir lutfattige i NORGE.

Anonymkode: 9f692...244

AnonymBruker
Skrevet

Altså, risiko for død er jo ikke det samme som risiko for alvorlig sykdom. "Alle" kan vel i teorien få lungebetennelse, men så lenge man er ung og frisk overlever man ved hjelp av intensivbehandling. De gamle og syke som dør, dør jo til tross for respirator. Når det derimot ikke er flere pustemaskiner tilgjengelig, da vil nok dødsraten for unge og friske også gå opp. Det ser man jo fra Kina.

Anonymkode: 61470...717

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vhgj skrev:

Tror den risikogruppen er veldig overdrevet.

Hvis det er slik at nesten 30% av Norges befolkning står i faresonen, har vi elendig helse i Norge.

FHI sier vel at denne sykdommen er ufarlig for 80%. Men litt veldig enkel barneskolematte vil jo det da si at den ikke er ufarlig for 20%. Det er ganske mange mennesker det. Videre sier FHI at med dagens tiltak vil "bare" 2.2 millioner bli smittet. 20% av 2.2 mill er 440,000 som vil trenge en eller annen form for behandling for korona. Så kommer alle mulige andre sykdommer i tillegg. Det regnestykket går ikke opp, det tror jeg alle ser uten å være fullstendig dommedagsprofet.

Anonymkode: 61470...717

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Vhgj skrev:

Tror ikke du vet hvor viktig det er med et helsevesen som ikke har kollapset. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Den italienske undersøkelsen viste at 99,2% hadde i snitt 3 underliggende sykdommer. 

Anonymkode: 19b6b...cc5

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du vet hvor viktig det er med et helsevesen som ikke har kollapset. 

Økonomi har ganske stor påvirkning der... 

Nesten 100.000 i USA dør hvert år på grunn av at de ikke har råd til diabetesmedisin. Og det er bare et fåtall av alle som dør på grunn av det dyre helsevesenet i USA.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den italienske undersøkelsen viste at 99,2% hadde i snitt 3 underliggende sykdommer. 

Nei, undersøkelsen viste at 99.2% hadde en eller flere sykdommer.

"Instituttet opplyser at 25,1% av de avdøde hadde én kronisk sykdom før de ble smittet, 25,6% hadde to sykdommer, og hele 48,5% hadde tre eller flere underliggende sykdommer før de ble rammet av coronaviruset."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 19b6b...cc5

Nettopp. 48 % hadde 4 eller flere (!) alvorlige underliggende sykdommer. Dvs de fra før holdes i livet på kunstig vis, for eksempel ved pacemaker. 

Anonymkode: 477c0...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vhgj skrev:

Økonomi har ganske stor påvirkning der... 

Nesten 100.000 i USA dør hvert år på grunn av at de ikke har råd til diabetesmedisin. Og det er bare et fåtall av alle som dør på grunn av det dyre helsevesenet i USA.

Du forstår tydeligvis ikke fortsatt hva som skjer om titusener og muligens hundretusenvis av mennesker trenger sykehusbehandling for coronaviruset nå. Eller så bryr du deg ikke om det. Fordi menneskeliv ikke er så viktig for deg.

• Liker 3
  • Opprett ny...