AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #21 Del Skrevet 19. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis du er i karantene. Du er i karantene før du tar testen og etter du tar testen. Skal du bli smittet i ditt eget hjem hvor du bor alene? Anonymkode: fbd55...54e Nei, men så kan denne vedkommende gå på besøk til sin mor og bli smittet av henne (det kan gå 14 dager før du får symptomer), og så går denne vedkommende deretter på butikken og videre på besøk til sin søster, og så har du det gående. Dette er hvorfor alle skal holdes hver for seg. De er svært få av oss som dør av å sitte relativt isolert noen uker, selv om det er forbanna kjedelig. Vi har sosiale medier, facetime og alt mulig. Vi nordmenn har levd et for godt liv Anonymkode: 08a15...e22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #22 Del Skrevet 19. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En skal også hjem etter å ha blitt testet. Er man immun på hjemveien...? Anonymkode: e7208...ba5 Nå er du bare tåpelig. Anonymkode: fbd55...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #23 Del Skrevet 19. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen er at din søster hadde fått symptomer, og da vil en negativ test vise at det ikke er korona. Men hvis en symptomfri person i karantene testes og får negativt, så kan de fortsatt ha korona. Testen blir ikke positiv før man får symptomer, derfor må man uansett sitte i karantene ut inkubasjonstiden. Hvis man da ikke har fått symptomer så kan man være rimelig sikker på at man ikke har det. Anonymkode: d7174...656 Ja, det kan gi litt mening. Jeg har ikke vært i kontakt med tremenningen min personlig, men jeg forstod det slik at hen ikke hadde symptomer. Søsteren min har vært forkjøla. Anonymkode: fbd55...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #24 Del Skrevet 19. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjellen er at din søster hadde fått symptomer, og da vil en negativ test vise at det ikke er korona. Men hvis en symptomfri person i karantene testes og får negativt, så kan de fortsatt ha korona. Testen blir ikke positiv før man får symptomer, derfor må man uansett sitte i karantene ut inkubasjonstiden. Hvis man da ikke har fått symptomer så kan man være rimelig sikker på at man ikke har det. Anonymkode: d7174...656 Det er ikke helt riktig. Testen er rett og slett veldig unøyaktig. Den kan være negativ uavhengig av om man har symptomer eller ikke. Anonymkode: 0e10f...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #25 Del Skrevet 19. mars 2020 Og den kan vise positivt selv om ikke man har symptomer. Anonymkode: 0e10f...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #26 Del Skrevet 19. mars 2020 Da bør man lese denne tråden her og spesielt det @uranus sier nederst: Quote Det er dette jeg vil frem til. Det er fra 1,5-2 millioner som er i en form for risikogruppe i Norge. Alle som mener at vi bare skal la viruset herje for å åpne opp samfunnet igjen, tilbake dit vi var før, vil nå kunne se denne konsekvensen. Det er ikke bare "uproduktive" eldre og syke, men også yngre som er ressurser for samfunnet. Hvis disse risikogruppene blir ofret vil de økonomiske konsekvensene bli mye verre enn lockdown. Hvem vet, kanskje vedkommende 29-åring har blitt smittet av en slektning som ikke klarte å holde karantenen. Anonymkode: 843d5...d00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #27 Del Skrevet 19. mars 2020 Vi besøker ikke familie som er friske heller. Vi venter til dette går over, heller føre var enn etter snar. Hvorfor skal man på død og liv møtes akkurat nå? jeg har ikke noe behov for å møte hverken familie eller venner, vi holder kontakten på sosiale medier. Anonymkode: ccfa7...5c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 19. mars 2020 #28 Del Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi besøker ikke familie som er friske heller. Vi venter til dette går over, heller føre var enn etter snar. Hvorfor skal man på død og liv møtes akkurat nå? jeg har ikke noe behov for å møte hverken familie eller venner, vi holder kontakten på sosiale medier. Anonymkode: ccfa7...5c6 Akkurat! Hvis dette tiltaket skal ha noen effekt så MÅ folk slutte å bryte det. Simuleringene i denne artikkelen viser veldig godt hvorfor sosial distanse er viktig: Why outbreaks like coronavirus spread exponentially, and how to "flatten the curve" #stayhome 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #29 Del Skrevet 19. mars 2020 14 dagers karantenen er der fordi man kan utvikle sykdommen ila. 14 dager, og tester man uten symptomer kan må få negativt resultat, men så utvikler personen sykdommen etterpå. Falsk trygghet. Derfor skal de egentlig bare test når symptomer oppstår ila. Karantenetiden. Anonymkode: 1b6e5...831 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #30 Del Skrevet 19. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi besøker ikke familie som er friske heller. Vi venter til dette går over, heller føre var enn etter snar. Hvorfor skal man på død og liv møtes akkurat nå? jeg har ikke noe behov for å møte hverken familie eller venner, vi holder kontakten på sosiale medier. Anonymkode: ccfa7...5c6 Bokstavelig talt. 😳 Jeg forstår heller ikke hvorfor det er en sååå fryktelig lidelse å ikke fysisk kunne se nære og kjære over en kortere periode. Det er helt merkelig hvordan noen ser på akkurat det som verdens største problem, mens pandemien i seg selv, og at de risikerer å potensielt ta livet av de samme nære og kjære, er de ikke så bekymret over. Anonymkode: 04232...3c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #31 Del Skrevet 19. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bokstavelig talt. 😳 Jeg forstår heller ikke hvorfor det er en sååå fryktelig lidelse å ikke fysisk kunne se nære og kjære over en kortere periode. Det er helt merkelig hvordan noen ser på akkurat det som verdens største problem, mens pandemien i seg selv, og at de risikerer å potensielt ta livet av de samme nære og kjære, er de ikke så bekymret over. Anonymkode: 04232...3c1 Folk er dumme. Anonymkode: 039cc...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #32 Del Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er du bare tåpelig. Anonymkode: fbd55...54e Javel. Deg om det. Anonymkode: e7208...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg