AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Tremenningen min er testet for korona, og har testet negativt, men hen er i karantene fra jobben fordi hen jobber innen helse med veldig utsatte mennesker. Personen har ingen symptomer og har testet negativt, men de andre nære slektningene til personen vil ikke la hen komme på besøk, selv om hen er ganske frisk. Jeg vet ikke hvorfor hen ikke får jobbe, og om personen er i streng karantene. Men foreldre og søsken vil ikke være i nærheten av personen. Hvis man er testet, er man ikke trygg da? Jeg får litt vondt at at noen må være helt alene uten nær familie. Anonymkode: fbd55...54e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Åååå herregud! Snakk om maks 14 dager ! I tillegg til at de kan FaceTime eller skape hele dagen! Anonymkode: 22fa7...b7d 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Selvfølgelig er du ikke trygg?? Du kan bli smittet dagen etter du fikk tilbake negativ test. Hold dere inne, slik at dette helvete går over snart Anonymkode: 08a15...e22 17
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Man kan ha testet for tidlig og fått en falsk negativ. Dermed holdes personen i karantene inntil de er sikre på at inkubasjonstiden er over, i tilfellet symptomer oppstår. Anonymkode: 5184f...c73 13
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er du ikke trygg?? Du kan bli smittet dagen etter du fikk tilbake negativ test. Hold dere inne, slik at dette helvete går over snart Anonymkode: 08a15...e22 Ikke visst man har vært i karantene FØR man ble testet. Anonymkode: fbd55...54e
Gjest Keikolina Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tremenningen min er testet for korona, og har testet negativt, men hen er i karantene fra jobben fordi hen jobber innen helse med veldig utsatte mennesker. Personen har ingen symptomer og har testet negativt, men de andre nære slektningene til personen vil ikke la hen komme på besøk, selv om hen er ganske frisk. Jeg vet ikke hvorfor hen ikke får jobbe, og om personen er i streng karantene. Men foreldre og søsken vil ikke være i nærheten av personen. Hvis man er testet, er man ikke trygg da? Jeg får litt vondt at at noen må være helt alene uten nær familie. Anonymkode: fbd55...54e Bedre det enn at man dreper sine eldre slektninger
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Det er utrolig at folk fortsatt ikke skjønner meningen med så mye isoladjon som mulig. Hva er det som er galt med disse, tro? Anonymkode: e7208...ba5 22
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan ha testet for tidlig og fått en falsk negativ. Dermed holdes personen i karantene inntil de er sikre på at inkubasjonstiden er over, i tilfellet symptomer oppstår. Anonymkode: 5184f...c73 Men jeg har en søster som er sykepleier som testet negativt og hun fikk jobbe. Hun hadde vanlige forskjølelsessymptomer, fordi vi har hatt forkjølelse i familien før dette kronautbruddet skjedde. Men hun testet seg og fikk komme på jobb dagen etter negativ svar kom. Anonymkode: fbd55...54e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tremenningen min er testet for korona, og har testet negativt, men hen er i karantene fra jobben fordi hen jobber innen helse med veldig utsatte mennesker. Personen har ingen symptomer og har testet negativt, men de andre nære slektningene til personen vil ikke la hen komme på besøk, selv om hen er ganske frisk. Jeg vet ikke hvorfor hen ikke får jobbe, og om personen er i streng karantene. Men foreldre og søsken vil ikke være i nærheten av personen. Hvis man er testet, er man ikke trygg da? Jeg får litt vondt at at noen må være helt alene uten nær familie. Anonymkode: fbd55...54e Nei man er ikke trygg. De han er på besøk hos kan ha smitte som de ikke vet om. Og er han ute å går tur og går forbi noen med viruset som ikke vet at de har det selv kan smitten føres iver via luft. Husk at dette er luftbåren dråpesmitte. Det skal Ingenting til før det smitter over på andre. Dere bør alle ta deres del av ansvaret her. Det er fryktelig egoistisk å dra på besøk til andre. Selv om ikke du selv blir syk så kan andre bli alvorlig syk på grunn av DEG. Å isolere seg en periode nå koster deg ingenting i den store sammenhengen. At du kjeder deg eller synes det er trist å være hjemme alene, ja sånn får det bare være. Ta ansvar og slutt å syt! Anonymkode: 7447a...dc0 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 Gud bedre meg! Skulle folk løpe på besøk hos hverandre, selv innen familien, så hadde hele poenget med karantene vært totalt bortkasta. Er vel ikke snakk om resten av året! Anonymkode: 16e2f...cbc 12
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Herlighet! Les avisene, se på nyhetene! Klart tremenninger din ikke skal besøke/få besøk av andre nå i disse tider! Det skal heller ikke du eller noen andre! følger du ikke med i timen eller? Anonymkode: b7fbd...0b8 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 Så ta op telefone og ring. Anonymkode: 2aeff...089 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke visst man har vært i karantene FØR man ble testet. Anonymkode: fbd55...54e du kan fortsatt bli smittet rett ETTER du får tilbake testen. Du blir ikke immun av å testes Anonymkode: 08a15...e22 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Skrevet 19. mars 2020 Men, det er jo ikke isolasjon! Det er karantene det er snakk om. Stor forskjell! Uansett, man klarer vel 14 dager uten å løpe ned dørene til folk? Anonymkode: f9ad6...61e 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: du kan fortsatt bli smittet rett ETTER du får tilbake testen. Du blir ikke immun av å testes Anonymkode: 08a15...e22 Ikke hvis du er i karantene. Du er i karantene før du tar testen og etter du tar testen. Skal du bli smittet i ditt eget hjem hvor du bor alene? Anonymkode: fbd55...54e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Skrevet 19. mars 2020 Hvis man sitter litt ute i hagen med noen med over to meters avstand da? Anonymkode: 353c8...3fc
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke hvis du er i karantene. Du er i karantene før du tar testen og etter du tar testen. Skal du bli smittet i ditt eget hjem hvor du bor alene? Anonymkode: fbd55...54e En skal også hjem etter å ha blitt testet. Er man immun på hjemveien...? Anonymkode: e7208...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #18 Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men, det er jo ikke isolasjon! Det er karantene det er snakk om. Stor forskjell! Uansett, man klarer vel 14 dager uten å løpe ned dørene til folk? Anonymkode: f9ad6...61e Virker som folk her på KG har store problemer med de 14 dagene🙈 Anonymkode: 35c37...462 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. mars 2020 #19 Skrevet 19. mars 2020 TS har du hørt om sunn fornuft ?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #20 Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har en søster som er sykepleier som testet negativt og hun fikk jobbe. Hun hadde vanlige forskjølelsessymptomer, fordi vi har hatt forkjølelse i familien før dette kronautbruddet skjedde. Men hun testet seg og fikk komme på jobb dagen etter negativ svar kom. Anonymkode: fbd55...54e Forskjellen er at din søster hadde fått symptomer, og da vil en negativ test vise at det ikke er korona. Men hvis en symptomfri person i karantene testes og får negativt, så kan de fortsatt ha korona. Testen blir ikke positiv før man får symptomer, derfor må man uansett sitte i karantene ut inkubasjonstiden. Hvis man da ikke har fått symptomer så kan man være rimelig sikker på at man ikke har det. Anonymkode: d7174...656 6
Anbefalte innlegg