AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Del Skrevet 19. mars 2020 De kontaktet meg i går og lurte på om vi ville ha hjelp. De er i bildet pga helt andre ting enn bekymring (fått hjelp til henvisning til et kurs, som jeg er ferdig med). Det er visstnok skoletilbud for de som er under bv. Føler ikke vi trenger det, ja vi har en del barn hjemme, men vi klarer oss. Som sikkert de fleste andre familier så går det her sånn tålelig og litt konflikter, men vi takler det. Hadde du tatt i mot, blitt bekymret eller hva hadde du tenkt? Anonymkode: 096f1...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Del Skrevet 19. mars 2020 Hvis du ikke trenger. Ikke ta i mot, ikke i disse tider. Anonymkode: 1210e...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kontaktet meg i går og lurte på om vi ville ha hjelp. De er i bildet pga helt andre ting enn bekymring (fått hjelp til henvisning til et kurs, som jeg er ferdig med). Det er visstnok skoletilbud for de som er under bv. Føler ikke vi trenger det, ja vi har en del barn hjemme, men vi klarer oss. Som sikkert de fleste andre familier så går det her sånn tålelig og litt konflikter, men vi takler det. Hadde du tatt i mot, blitt bekymret eller hva hadde du tenkt? Anonymkode: 096f1...cbf Hold den gjengen der så langt unna som mulig..... De vil ikke hjelpe med skole, de vil kontrollere at barna har det bra. klarer deler dere selv så si nei takk med en mild og hyggelig stemme.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Del Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke trenger. Ikke ta i mot, ikke i disse tider. Anonymkode: 1210e...abb Nei, merker jeg ble litt bekymret for hvorfor de mente akkurat vi trengte hjelp. Men takket nei uansett. Vi klarer oss fint. Anonymkode: 096f1...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Del Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, Dominas leketøy skrev: Hold den gjengen der så langt unna som mulig..... De vil ikke hjelpe med skole, de vil kontrollere at barna har det bra. klarer deler dere selv så si nei takk med en mild og hyggelig stemme.... Jo takk, var akkurat det jeg sa. Som nevnt i innlegg over. Takk for svar ☺️ Anonymkode: 096f1...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Del Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, Dominas leketøy skrev: Hold den gjengen der så langt unna som mulig..... De vil ikke hjelpe med skole, de vil kontrollere at barna har det bra. klarer deler dere selv så si nei takk med en mild og hyggelig stemme.... Det er faktisk noen som trenger ett slikt tilbud, så dumt at du skulle lage noe negativt ut av dette. Jeg er kronisk veldig syk, men har heldigvis en mann som er frisk og er hjemme på hjemmekontor og kan bistå nå, men er medlem av ett par fb grupper for kronisk syke hvor mange er fortvila pga fysisk og psykisk sykdom hos seg selv og partner hvor man sliter med å holde orden på hjemmeskole og ivareta barna godt mens de er hjemme. Tiden hvor barna var på skole/barnehage redder hverdagen til mange familier som sliter, men som klarer å holde det gående pga man får hvilt seg opp de timene barna er borte på dagtid -de trenger ett slikt tilbud nå. Anonymkode: 8c26b...959 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 19. mars 2020 #7 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk noen som trenger ett slikt tilbud, så dumt at du skulle lage noe negativt ut av dette. Jeg er kronisk veldig syk, men har heldigvis en mann som er frisk og er hjemme på hjemmekontor og kan bistå nå, men er medlem av ett par fb grupper for kronisk syke hvor mange er fortvila pga fysisk og psykisk sykdom hos seg selv og partner hvor man sliter med å holde orden på hjemmeskole og ivareta barna godt mens de er hjemme. Tiden hvor barna var på skole/barnehage redder hverdagen til mange familier som sliter, men som klarer å holde det gående pga man får hvilt seg opp de timene barna er borte på dagtid -de trenger ett slikt tilbud nå. Anonymkode: 8c26b...959 Egne er erfaringer med bv har gitt meg den erfaringen at alltid har en skjult agenda. For å sitere en av Norges beste barneverns advokater : veien til helvete er belagt med gode intensjoner. Jeg tenke i sin tid at dette kan ikke stemme da jeg var ferdig med min egen bv sak, hvor jeg knuste bv i fylkesnemd og tingrett, så jeg meldte meg som alminnelig medlem i fylkesnemda oslo/Akershus. 281 fylkesnemnd saker senere er jeg sikker i min konklusjon : hold den gjengen der lengst unna familien så lenge du klarer. Endret 19. mars 2020 av Dominas leketøy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, Dominas leketøy skrev: Egne er erfaringer med bv har gitt meg den erfaringen at alltid har en skjult agenda. For å sitere en av Norges beste barneverns advokater : veien til helvete er belagt med gode intensjoner. Jeg tenke i sin tid at dette kan ikke stemme da jeg var ferdig med min egen bv sak, hvor jeg knuste bv i fylkesnemd og tingrett, så jeg meldte meg som alminnelig medlem i fylkesnemda oslo/Akershus. 281 fylkesnemnd saker senere er jeg sikker i min konklusjon : hold den gjengen der lengst unna familien så lenge du klarer. Selvom du har dårlig erfaring så betyr ikke det at det blir andres sannhet. Anonymkode: 8c26b...959 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Del Skrevet 19. mars 2020 Alle som mottar hjelp fra bv får tilbud. Jeg fikk også tilbud. Jeg har avlastning via bv fordi jeg sliter med mitt, ungen sliter med sitt, og jeg er alene om omsorgen. Nå er avlastning utilgjengelig pga koronaen, derfor fikk jeg tilbud om SFO. Jeg takket foreløpig nei. Enn så lenge er det ingen andre på nærskolen som har meldt behov, og noen uker hjemme tror jeg skal gå greit uten at det går ut over oss, henne, meg. Da er det bedre pr nå at vi holder oss til planen som forespeilet. Blir dette langvarig, vil vi få behov for det. Og da er det bare å melde det inn til BV. Anonymkode: 152fa...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Del Skrevet 19. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvom du har dårlig erfaring så betyr ikke det at det blir andres sannhet. Anonymkode: 8c26b...959 Det har ikke personen skrevet heller. Men mange har dårlige erfaringer med bv, enten du tror det eller ikke. Anonymkode: 27b50...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monabe87 Skrevet 19. mars 2020 #11 Del Skrevet 19. mars 2020 Vi fikk også tilbud ❤️ De er inne i bildet pga far som har brukt rus tidligere har startet samvær igjen så ting blir følgt opp av dem. Jeg velvilje bekymret - men ønsker å holde barna hjemme. Takket for tilbudet å sa jeg skulle ha det i bakhodet om ting ble vanskelig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dominas leketøy Skrevet 19. mars 2020 #12 Del Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvom du har dårlig erfaring så betyr ikke det at det blir andres sannhet. Anonymkode: 8c26b...959 Etter å ha sittet som almindeligmedlem i fylkesnemda og tatt del i 281 avgjørelser etter barnevernsloven vil jeg påstå at jeg snakker ut fra en bred erfaring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Del Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, Monabe87 skrev: Vi fikk også tilbud ❤️ De er inne i bildet pga far som har brukt rus tidligere har startet samvær igjen så ting blir følgt opp av dem. Jeg velvilje bekymret - men ønsker å holde barna hjemme. Takket for tilbudet å sa jeg skulle ha det i bakhodet om ting ble vanskelig Godt å høre jeg ikke er den eneste. Tenker at med god tålmodighet, raushet og varme så går dette helt bra. Og rutiner og masse utelek eller aktiviteter ☺️ takk for svar. Anonymkode: 096f1...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Del Skrevet 19. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, merker jeg ble litt bekymret for hvorfor de mente akkurat vi trengte hjelp. Men takket nei uansett. Vi klarer oss fint. Anonymkode: 096f1...cbf Alle som har noe med de å gjøre får tilbudet. Fikk telefon også i dag. Valgte også å takke nei, det er viktig at de barna som har det ille faktisk får tilbudet. Vi har ikke behovet, i hvert fall ikke nå. Har samme problem som ab...70c lenger opp her. Vi klarer oss fint enn så lenge. Anonymkode: 7b76a...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Del Skrevet 19. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle som har noe med de å gjøre får tilbudet. Fikk telefon også i dag. Valgte også å takke nei, det er viktig at de barna som har det ille faktisk får tilbudet. Vi har ikke behovet, i hvert fall ikke nå. Har samme problem som ab...70c lenger opp her. Vi klarer oss fint enn så lenge. Anonymkode: 7b76a...bd8 Takk for svar ☺️ er helt enig, de som virkelig trenger det skal ha muligheten til tilbudet ☺️ Anonymkode: 096f1...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Del Skrevet 19. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle som har noe med de å gjøre får tilbudet. Fikk telefon også i dag. Valgte også å takke nei, det er viktig at de barna som har det ille faktisk får tilbudet. Vi har ikke behovet, i hvert fall ikke nå. Har samme problem som ab...70c lenger opp her. Vi klarer oss fint enn så lenge. Anonymkode: 7b76a...bd8 Vet du, nå som jeg vet at jeg har tilbudet kjenner jeg at jeg ser langt mer optimistisk på de nærmeste ukene. Jeg har et sikkerhetsnett, det gir én bekymring mindre 😊 Anonymkode: 152fa...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg ba om hjelp pga alvorlig sykdom/krise. Fikk ikke noe som helst hjelp. Det eneste de gjorde var å undersøke oss med lupe, og skape ennå mer stress i en fæl situasjon. I tillegg synser de og mener ting uten belegg. Jeg kontakter de aldri igjen. Jeg trodde barnevernet var et hjelpeorgan, men de er et kontrollorgan. Var en enorm lettelse da saken bare ble henlagt, selvom vi aldri fikk noe som helst hjelp. Anonymkode: d5ee8...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg