Nerine_ Skrevet 19. mars 2020 #21 Del Skrevet 19. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndvask er alltid viktig uansett situasjon Anbefaler deg å lese om mikrobiologi Anonymkode: 2a242...7cd Hvordan mener du at en smittesituasjon kan oppstå i eget hjem, om ikke koronavirus er tilstede? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #22 Del Skrevet 19. mars 2020 28 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Så en reportasje på NRK. Balkongsang er veldig populært i Italia. Jo men har du også sett h or innmari tett disse balkongene står? Og der synger de og spiller trompet osv. Det vil si spyr ut virus i luften ikke snakk om tre meters avstand der altså! Jeg bet sitter jeg på min terrasse eR nærmeste nabo rundt 500m unna det er noe helt annet en balkong klint inntil hverandre og da må man faktisk være litt forsiktig. I Kina ble det sagt at i høyblokker spredte det seg selv om personene var innesperret! Anonymkode: fe9ea...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #23 Del Skrevet 19. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndvask er alltid viktig uansett situasjon Anbefaler deg å lese om mikrobiologi Anonymkode: 2a242...7cd Så du vasker hendene hver gang du går inn i et nytt rom hjemme? Både når du går inn i rommet og når du går ut? Anonymkode: 73e60...23c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #24 Del Skrevet 19. mars 2020 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvordan mener du at en smittesituasjon kan oppstå i eget hjem, om ikke koronavirus er tilstede? Du vet ikke om koronavirus et er til stedet eller ikke. Jeg burde jeg kanskje ha spesifisert etter, så min feil Anonymkode: 2a242...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #25 Del Skrevet 19. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vasker hendene hver gang du går inn i et nytt rom hjemme? Både når du går inn i rommet og når du går ut? Anonymkode: 73e60...23c Avhengig av om jeg har vasket eller ikke Anonymkode: 2a242...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #26 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet ikke om koronavirus et er til stedet eller ikke. Jeg burde jeg kanskje ha spesifisert etter, så min feil Anonymkode: 2a242...7cd Hvordan skal koronavirus smitte noe lettere fra hendene ute på balkongen enn inne, dersom viruset uansett er tilstede innendørs? Anonymkode: 89749...458 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #27 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet ikke om koronavirus et er til stedet eller ikke. Jeg burde jeg kanskje ha spesifisert etter, så min feil Anonymkode: 2a242...7cd Og hvordan mener du smitte skal være tilstede og hvem skal Ts kunne smitte(dersom det er slik at du mener hun er smittekilden)? Anonymkode: 73e60...23c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #28 Del Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Avhengig av om jeg har vasket eller ikke Anonymkode: 2a242...7cd Tror du bør søke profesjonell hjelp for tvangshandlingene dine. Anonymkode: 73e60...23c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #29 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat SÅ hysterisk orker jeg ikke være. Da kommer psyken min til å få en skikkelig knekk. Jeg sitter på balkongen. Tar meg sikkert i ansiktet mens jeg sitter på balkongen også. Vasker hendene etterpå om jeg har tatt på greier, I tilfelle fuglebæsj, ikke coronaskrekk. Anonymkode: 14cb9...ee6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #30 Del Skrevet 19. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du bør søke profesjonell hjelp for tvangshandlingene dine. Anonymkode: 73e60...23c Wow, så å ha god hygiene er tvangshandling? Anonymkode: 2a242...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #31 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wow, så å ha god hygiene er tvangshandling? Anonymkode: 2a242...7cd Overdreven vasking er tvangshandling ja. Anonymkode: 73e60...23c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 19. mars 2020 #32 Del Skrevet 19. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet ikke om koronavirus et er til stedet eller ikke. Jeg burde jeg kanskje ha spesifisert etter, så min feil Anonymkode: 2a242...7cd Da må man i praksis vaske hender hver eneste gang man berører noe i eget hjem, tilfelle viruset er tilstede...? Velkommen håndeksem og sprukne hender! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 19. mars 2020 #33 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg sitter også på balkongen, har stor terasse i 1.etg så er mange meter fra der jeg sitter til absolutt alle naboer og gangfeltet i "rundellen" mellom blokkene. Er godt kledd med skjerf i halsen som jeg har foran munnen også. Sitter der ikke vær dag men i dag hvor det er strålende sol skal jeg ta med en bok og sitte der en times tid hvertfall og få litt sol. Viktig å ta vare på psyken også, hadde normalt gått tur i slikt vær men det gjør jeg jo ikke, men sitte på terassen tenker jeg er innafor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #34 Del Skrevet 19. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndvask er alltid viktig uansett situasjon Anbefaler deg å lese om mikrobiologi Anonymkode: 2a242...7cd Det høres ut som du må lese litt mikrobiologi selv, evt lese det på nytt slik at du forstår det. Det er absolutt intet smiiervernmessig poeng i å vaske hendene før du går ut på din egen balkong, om du så skulle ha tilstedeværelse av koronavirus inne i din egen leilighet. Anonymkode: 89749...458 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 19. mars 2020 #35 Del Skrevet 19. mars 2020 Her er vi og ordner i hagen når vi er ferdig på jobb. Det gjør naboene også. Egentlig veldig hyggelig . Snakker med dem og er sosiale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #36 Del Skrevet 19. mars 2020 Ser ut som mange her tror at man ikke kan bli smittet i eget hjem. Her er bare noen eksempler https://www.dagbladet.no/tema/ni-ekle-smittekilder-du-har-hjemme/64309071 Anonymkode: 2a242...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #37 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser ut som mange her tror at man ikke kan bli smittet i eget hjem. Her er bare noen eksempler https://www.dagbladet.no/tema/ni-ekle-smittekilder-du-har-hjemme/64309071 Anonymkode: 2a242...7cd Ingen som tror at man ikke kan bli smittet av noe i sitt eget hjem, men det er ingen logikk i å måtte vaske hendene hele tiden i sitt eget hjem for å unngå koronasmitte, med mindre man har som vane å stadig putte fingrene i munnen eller klø seg i nese/øyne. Artikkelen du lenker til inneholder ikke noe nytt, de aller fleste vet dette fra før. Den tar i hovedsak for seg bakterier, som dessuten formerer seg på en helt annen måte enn virus. Det hadde vært mer interessant om du kunne lenke til noe annet enn Dagbladet, gjerne noe vitenskapelig og noe mer spesifikt om virussmitte, all den tid du eplekjekt ber andre om å lese seg opp på mikrobiologi. Du må da sitte på et hav av mer aktuelle kilder? Anonymkode: 89749...458 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #38 Del Skrevet 19. mars 2020 Sånn, fornøyd? https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-pasienter-som-isoleres-i-hjemmet-ved-koronavirus-coronavirus/ Anonymkode: 2a242...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #39 Del Skrevet 19. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som mange her tror at man ikke kan bli smittet i eget hjem. Her er bare noen eksempler https://www.dagbladet.no/tema/ni-ekle-smittekilder-du-har-hjemme/64309071 Anonymkode: 2a242...7cd 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn, fornøyd? https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-pasienter-som-isoleres-i-hjemmet-ved-koronavirus-coronavirus/ Anonymkode: 2a242...7cd Du kan selvfølgelig bli smittet hjemme om noen er syke hjemme hos deg. Anonymkode: 14cb9...ee6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #40 Del Skrevet 19. mars 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn, fornøyd? https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-pasienter-som-isoleres-i-hjemmet-ved-koronavirus-coronavirus/ Anonymkode: 2a242...7cd Den siden har jeg lest mange ganger de siste ukene, men det er ingen ting som står der som forklarer hvorfor du mener at det er viktig å vaske hender før man går ut på sin egen balkong. Ts forteller heller ingen ting om at noen i hjemmet er i isolasjon eller mistenkt smittet. Et tips til en annen gang er å la være å svare andre så nebbete når du åpenbart ikke har peiling selv. Til slutt: det er en betydelig forskjell på å ha god hygiene og en irrasjonell forestilling om at man må vaske hendene konstant inne i sitt eget hjem for å forhindre smitte av koronavirus når det ikke er noen andre i husstanden som er smittet/mistenkt smittet. Anonymkode: 89749...458 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg