Gå til innhold

Ringe elektriker for å demontere gamle og montere nye lamper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det idiotisk? Jeg er veldig lite handy og tør ikke begynne å pirke oppi der selv men føler meg litt dum som ber om hjelp til dette? Og nei, jeg har ikke tenkt å ringe nå midt i koronakaoset :) 

Anonymkode: eb62c...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Høres smart ut å få hjelp, men som du sier; ikke akkurat nå.

Anonymkode: b2676...2e3

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke idiotisk. Om du er usikker og ikke har kunnskapen skal du ikke røre det elektriske anlegget. Om dette er lamper som er fast tilkoblet, altså ikke via stikkontakt, har du heller ikke lov til å gjøre det.

• Liker 3
Skrevet

Gjorde det selv når jeg kjøpte huset. Fort gjort å gjøre feil, elektrikeren sa gamle eier hadde gjort det selv og at det var brannfarlig. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Taklamper som er montert med fks sukkerbit har man lov å bytte selv, men vet du ikke hvordan du gjør det, så holder du deg unna. Kanskje du kjenner noen som kan hjelpe deg?

Anonymkode: 1939b...adb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte elektriker :)

Anonymkode: 74c18...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida det er ikke teit :) man skal vite hva man driver med, å hvis du er usikker så er det best å ringe elektriker. Men kanskje ikke akkurat nå ;) 

Anonymkode: e6f2f...066

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp gjerne lamper av elektrikerfirmaet også. De kan tilby skikkelige lamper med godt lys og av skikkelig kvalitet. Anbefales. (Har nettopp fått skiftet ut en del av våre billig-lamper og det er jo blitt en helt annen verden inne!)

Anonymkode: 83bad...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nettopp min gamle far til å bytte lampe i stuen. I Bergen finnes noe monteringshjelp,pensjonister som hjelper til med å skru sammen IKEAmøbler ol. Kanskje det finnes noe lignende det du bor? 

Anonymkode: 10b67...828

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke dum som ber om hjelp til sånt, det er faktisk bare oss elektrikere som har lov til å bytte lamper som er fastmonterte. Ring du, det er ingen fagfolk som synes det er rart ☺️

Anonymkode: 1e91b...091

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke dum som ber om hjelp til sånt, det er faktisk bare oss elektrikere som har lov til å bytte lamper som er fastmonterte. Ring du, det er ingen fagfolk som synes det er rart ☺️

Anonymkode: 1e91b...091

Men hvor mye tar dere for å henge opp noen lamper? Koster det flere tusen?

Anonymkode: f3281...b0c

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor mye tar dere for å henge opp noen lamper? Koster det flere tusen?

Anonymkode: f3281...b0c

I borettslaget vårt har de avtale med et elektrikerfirma. De har en timepris på rett under 700 kr, husker ikke om det var med eller uten moms, pluss kjøring. Man betaler nok for en hel time selv om de bare bruker ti minutter. Men et par tusen. Spørs hvor mange «noen» er. 

Anonymkode: 10b67...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...