Gå til innhold

Clearblue fertilitetsmonitor (cbfm) erfaring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nett begynt å bruke monitoren og kjenner jeg ikke er så fornøyd. Er det noen som har god erfaring? Jeg pleier å få positiv på strimmel på ettermiddag/kveld, men med monitoren må en jo teste tidlig? Er det slik at en kan bare teste en gang pr dag? Jeg trodde jeg kunne teste flere ganger pr dag. Veldig dumt, syntes jeg.. 

Anonymkode: 42b33...ffd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du pleier å få utslag på kvelden, så endrer du testperiode til kveldstid. Du bestemmer selv når testperioden skal vere. Men du må teste hver dag på samme tid i hver syklus. 

Anonymkode: 08176...4ad

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du pleier å få utslag på kvelden, så endrer du testperiode til kveldstid. Du bestemmer selv når testperioden skal vere. Men du må teste hver dag på samme tid i hver syklus. 

Anonymkode: 08176...4ad

Ok. Må vente til neste Syklus på å bytte tidspunkt. Kjedelig at en ikke kan teste når en vil.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at jeg kan risikere og ikke få verken høy eller max første PP jeg bruker den? Hadde trodd jeg skulle få max i dag da El antagelig er i morgen, men er på lav på fertilitet enda? I dag hadde eg Masse El slim, typ det som henger helt ned i do skåla omtrent! Eller kan dette komme flere dager før El også? Har til vanlig den typen slim kun en dag ila mnd. Håper noen vet og kan svare på noe av det jeg lurer på:) 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å lese bruksanvisningen, og google. Internett er overfylt med svar på nettopp dette :)

man må gjerne bruke monitoren 2-3 sykluser før den kjenner akkurat DIN kropp godt nok. Det er litt kjipt i starten, men det bedrer seg fort.

den vil nok også vise maksimal selv om du bare får positiv på kveldstid.  Om ikke får du gjør som alle andre å bruke strimler i tillegg når du vet du har eggløsning.

Anonymkode: fba53...213

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å lese bruksanvisningen, og google. Internett er overfylt med svar på nettopp dette :)

man må gjerne bruke monitoren 2-3 sykluser før den kjenner akkurat DIN kropp godt nok. Det er litt kjipt i starten, men det bedrer seg fort.

den vil nok også vise maksimal selv om du bare får positiv på kveldstid.  Om ikke får du gjør som alle andre å bruke strimler i tillegg når du vet du har eggløsning.

Anonymkode: fba53...213

Takk for svar. Ja har Googlet nå og funnet ut at det er vanlig å ikke få utslag første mnd, og at det kan ta flere mnd. Fikk høy i dag så er håp forde. Om den blir positiv på kvelden eller mårningen har jo ikke så mye å si, så går greit å måle en gang. Var bare veldig stor overgang fra bt til CB. Mye lettere så blir nok fort vane ja:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...