dyptvann Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Jeg jobber i en privat bedrift som har kontorer i hele Norden, men der hovedkontoret ligger i Sverige (ergo er arbeidsspråket hovedsaklig svensk (takk gud for Google translate)). Jeg har nå kommet dit at jeg hater jobben og er drittlei alt med den, jeg irriterer meg over alt som kommer fra Sverige da de overraskende nok har en helt annen arbeidsmetodikk enn i Norge, jeg irriterer meg over at det er altfor mange uten utdannelse som ikke kan jobben sin og jeg må bruke min tid på eliminære oppgaver, jeg irriterer meg over bruk av Skype og manglende respekt for konsentrasjonsoppgaver. Med andre ord, jeg er ferdig i denne bedriften og gjør alt jeg kan for å komme meg vekk. Covid 19 gjør det forsåvidt litt vanskeligere å få ny jobb, men det løser seg. I morgen skal jeg ha medarbeidersamtale med sjefen over Skype. Skal jeg si at jeg er på vei ut og ikke har motivasjon eller bør jeg bruke dagen i dag på å psyke meg opp og skrive noen kreative svar, som sjefen vil høre, men som ikke gjenspeiler meg som arbeidstaker i dag? Det kan jo fort gå seks måneder før jeg begynner i ny jobb.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 5 minutter siden, dyptvann said: I morgen skal jeg ha medarbeidersamtale med sjefen over Skype. Skal jeg si at jeg er på vei ut og ikke har motivasjon eller bør jeg bruke dagen i dag på å psyke meg opp og skrive noen kreative svar, som sjefen vil høre, men som ikke gjenspeiler meg som arbeidstaker i dag? Det kan jo fort gå seks måneder før jeg begynner i ny jobb. Høres veldig kjipt ut å ha så mye forakt for arbeidsplassen, du må helt klart komme deg unna ja. Det virker ikke som om et eller to tiltak kommer til å løse det hele. Dermed tenker jeg at du kan gjøre en mellomting, finne enkelte punkter du tror sjefen vil høre uansett om de gjenspeiler sannheten, bare for å få kjøpt deg litt tid. Hvis du tenker at det kan være håp i forhold til om sjefen kan faktisk gjøre noe med arbeidsplassen så du får det bra der, så er det jo greit å nevne noe, men hvis du mener det er håpløst samme hva, så kan du like greit bare lyve litt for å få utsatt det uunngåelige. Anonymkode: e4bc8...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå