AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg har en bekjent som er veterinær og selv er skråsikker på at hen er helsepersonell på lik linje med legene. Hen sier at veterinærene er med på å løse korona krisen. Finner ikke noe om at veterinærer også blir tatt i bruk? Er dette bare mindreverdighetskompleksene som prater eller stemmer det? Anonymkode: 5cc85...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Del Skrevet 19. mars 2020 Hvorfor skulle en veterinær ha mindreverdighetskomplekser? Anonymkode: 053b8...a7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 Veterinæren har f.eks ansvar for at du har sikker mat tilgjengelig i butikken din. Anonymkode: 851e0...c2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. mars 2020 #4 Del Skrevet 19. mars 2020 Mange veterinærer ansatt bla i Mattiilsynet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Del Skrevet 19. mars 2020 Vel... jeg vet (av erfaring) at veterinærer kan bidra med å ta seg av mindre skader, f.eks sy et kutt i en finger. Så i en krise vil de nok kunne avlaste legene litt med å ta seg av slike ting. De har jo også erfaring med både gipsing og bruk av røntgenapparater, så jeg tror nok de kan være til hjelp, men ikke på samme nivå som en lege. Anonymkode: 89652...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badesåpe Skrevet 19. mars 2020 #6 Del Skrevet 19. mars 2020 Vi er beregnet som kritisk personell i den forstand. Selv om vi gjør ting på dyr, så kan det aller meste overføres til mennesker. Blodprøvetaking, røntgen, historietaking og enkel behandling, intubering, og ikke MINST smittevern og zoonose-kunnskap! Og et tusentalls andre ting. Vi har også kritisk utstyr som intuberings- og pustemaskiner, masker, hansker +++ som vi har meldt ifra om. Så hvis det blir helt krise, så er jeg klar til å trå til på et sykehus. Jeg har absolutt ikke mindreverdighets-kompleks: tvert imot. Vi har en kritisk rolle i matforsyning også her i Norge - uten vår rolle hadde det ikke vært noe kjøtt i butikken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mars 2020 #7 Del Skrevet 19. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bekjent som er veterinær og selv er skråsikker på at hen er helsepersonell på lik linje med legene. Hen sier at veterinærene er med på å løse korona krisen. Finner ikke noe om at veterinærer også blir tatt i bruk? Er dette bare mindreverdighetskompleksene som prater eller stemmer det? Anonymkode: 5cc85...4e9 Veterinærer stiller utstyr og kompetanse til disposisjon. De kan bli brukt til mye. Jeg vet at vår vetrinærklinikk blant annet tar i mot krisetilfeller med billeddiagnostikk (røntgen) nå, når kapasiteten på sykehuset er redusert på grunn av corona. Sist jeg var der fikk de inn et barn som hadde brukket hånda på trampoline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg