AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Datteren min fikk i går melding fra skolen om 14 dager karantene fordi en annen elev hadde testet positivt. De har bare ett fag sammen, og går da ikke i klasse sammen til vanlig. Ingen hittil vet hvem eleven er. Her går jo skolen langt utover fhi sin definisjon av nærkontakt. Hvordan kan de gjøre det? Jeg synes det er litt drøyt å sette alle i karantene uansett om de har vært i kontakt eller ikke. Snart vil jo alle ha vært i sammme lokale som en smittet, og hva gjør vi da? Anonymkode: 6fe40...bf8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Hold dere hjemme, som de fleste velger å gjøre. Det er en grunn til at skoler og barnehager er stengt. Det er slik for alle og i allefall de som skal være i karantene. Anonymkode: 0483a...478 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Nå er ikke dette tiden for at alle skal ha sin mening om hvordan dette viruset oppfører seg. Vær glad for at skolen tar absolutt alle forholdsregler. Det er snakk om 14 dager... ikke gjør det vanskelig ved å kalle det "drøyt", ta en for laget og vær glad for å delta i dugnaden for felleskapet. Så får man ta debatten i etterkant. Nå taes det masse beslutninger på grunnlag med lite informasjon, og da er det best å være på den trygge siden. Anonymkode: 774e3...68e 4
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min fikk i går melding fra skolen om 14 dager karantene fordi en annen elev hadde testet positivt. De har bare ett fag sammen, og går da ikke i klasse sammen til vanlig. Ingen hittil vet hvem eleven er. Her går jo skolen langt utover fhi sin definisjon av nærkontakt. Hvordan kan de gjøre det? Jeg synes det er litt drøyt å sette alle i karantene uansett om de har vært i kontakt eller ikke. Snart vil jo alle ha vært i sammme lokale som en smittet, og hva gjør vi da? Anonymkode: 6fe40...bf8 Dere vil ikke være med på å hjelpe til med å stanse dette viruset dere altså? Den ene etter den andre blir permittert, mister jobben, utsetter seg for smitterisiko for å hjelpe andre osv osv - men dere sliter med at datteren må være en stund i karantene? Nå er det vel også slik at de fleste skal være i en slags karantene light uansett, og helst ikke skal ha kontakt med mennesker utenfor husstanden - så jeg forstår egentlig ikke helt hva det er du klager på...
Anbefalte innlegg