Gå til innhold

Flere som har problemer med å registrere seg på NAV pga corona-pågang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en hjemmeboende sønn som har blitt 50% permittert fra jobb. Vi prøvde å registrere dette på NAV  i går, men siden bare hengte seg helt opp og vi fikk ikke logget inn engang. Stor pågang antageligvis.

Men det vi leser er at det står at man må først registrere seg som arbeidssøker for å få dagpenger. Arbeidssøker? Han har jo arbeid, det er bare det at han halvparten av tiden nå ikke får jobbe der, men han skal jo forhåpentligvis tilbake ditt på fulltid om en stund! Hva er vitsen med å begynne og registrere seg som arbeidssøker da? Han er jo nødt til å stå som tilgjengelig for arbeidsgiveren han allerede har, sånn at han kan steppe inn og jobbe når de endelig har et oppdrag eller to.

Flere som ikke får logget seg på hos NAV? Er det også flere som er permitterte og som har blitt nødt til å registrere seg som arbeidssøkere?

Anonymkode: 18e47...f46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok oss 4 dager her

Anonymkode: bfdd3...b85

Skrevet

Tok meg to dager før jeg kom meg gjennom. Og ja, jeg og måtte registrere meg som arbeidssøker

AnonymBruker
Skrevet

Må være registrert som arbeidssøker for å kunne søke dagpenger. 

Anonymkode: c4a23...270

AnonymBruker
Skrevet

De har fått 133 000 søknader på en eneste uke. Det blir enda verre jo lenger stengingen varer. Lykke til med å få pengene før i mai/juni en gang. De har ikke nok folk til å ta unna alle disse søknadene, særlig fordi mange som jobber på NAV er foreldre som nå må jobbe fra hjemmekontor med redusert hastighet på systemer samtidig som de løper etter ettåringen og underviser andreklassingen. 

Anonymkode: 5416f...68d

• Opprett ny...