AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Hei, jeg er student i bergen på HVL og har bodd på årstad i ett år nå. Dette synes jeg er ett veldig fint strøk, få narkiser, generelt rolig strøk. Jeg skal nå flytte i lag med ei vennine på laksevåg, nærmere sett melkeplassen. Jeg har hørt så mye forskjellig og er nå litt redd for at dette var en dårlig ide. Noen unge jenter som bor der som kan si noe om området? Hvordan er det med buss på kveldstid? Har det skjedd noe ekkelt? Hva med helgene ? Går det an som ung jente å dra hjem fra byen alene? Tips til noe? mvh fortvila student Anonymkode: 3bfcf...2a5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Jeg syntes det er en veldig dårlig ide. Det er så mye ræl som bor der. Bortsett fra om du kommer deg opp i høyden til Khronegården. Stikk en tur på Prixen på Melkeplassen og spør hvor ofte de tar tyver, hvor ofte de mp ringe vektere, hvor ofte de blir truet, og om det er trygt å kjøpe sitrusfrukter der. Så tar du deg en tur til Kiwi Hamresvingen og spør om det samme. Mine unger hadde ikke fått bo der for å si det slik. Og hvorfor vil du flytte lengre bort ifra skolen? Om du først skal bo i slum kan du like gjerne flytte til Løvstakksiden hvor du har gangavstand til skolen. Anonymkode: 531bc...7ce 3
Nik98 Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Hei, takk for svar. Eg flytter vekk derifra fordi den leiligheten vi fann på melkeplassen var nyoppussa, stor og til en grei pris. Vi synest det såg pent ut der og utleiger mente det var rolig. Og siden jeg ikke er så godt kjent i bergen hørte jeg ikke noe før jeg fortalte folk at jeg skulle flytte dit.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det er en veldig dårlig ide. Det er så mye ræl som bor der. Bortsett fra om du kommer deg opp i høyden til Khronegården. Stikk en tur på Prixen på Melkeplassen og spør hvor ofte de tar tyver, hvor ofte de mp ringe vektere, hvor ofte de blir truet, og om det er trygt å kjøpe sitrusfrukter der. Så tar du deg en tur til Kiwi Hamresvingen og spør om det samme. Mine unger hadde ikke fått bo der for å si det slik. Og hvorfor vil du flytte lengre bort ifra skolen? Om du først skal bo i slum kan du like gjerne flytte til Løvstakksiden hvor du har gangavstand til skolen. Anonymkode: 531bc...7ce Kjenner en hel haug som har bodd der i generasjoner og som bor der med barn, som aldri har opplevd noe farlig.... For en svartmaling! Anonymkode: 63dd7...c6f 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en hel haug som har bodd der i generasjoner og som bor der med barn, som aldri har opplevd noe farlig.... For en svartmaling! Anonymkode: 63dd7...c6f Ja, jeg synes det var en voldsom svartmaling. Slum liksom..... Nå er det riktignok lenge siden jeg var der (sjøguttskolen i Monrad Mjeldes vei), men da var det et kjempefint miljø der. Kan det ha forandret seg så ille ? Anonymkode: 67167...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 20 timer siden, Nik98 skrev: Hei, takk for svar. Eg flytter vekk derifra fordi den leiligheten vi fann på melkeplassen var nyoppussa, stor og til en grei pris. Vi synest det såg pent ut der og utleiger mente det var rolig. Og siden jeg ikke er så godt kjent i bergen hørte jeg ikke noe før jeg fortalte folk at jeg skulle flytte dit. Ofte en grunn til at store fine nyoppussede leiligheter er grei pris på Og nei, ville ikke fartes alene i det strøket på kveldstid som jente. De jeg kjenner som har bodd der (unge jenter), har flyttet rimelig kjapt igjen. Anonymkode: 1aa8c...f72 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Mine foreldre har bodd der siden de var unge, de elsker stedet. Anonymkode: ea699...284 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Bor du på Årstad nå.. ville jeg ikke flyttet. Dårliger bussforbindelser, litt små ekkelt på kvelden. Ikke direkte dårlig strøk. men langt i fra det beste. Årstad område også mye bedre om du er student på HVL. Anonymkode: 56f30...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Jeg har bodd mange år på Melkeplassen, er rolig og fint. Anonymkode: 21b3f...9be 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Bodde 1 år ved Melkeplassen, men dette er sikkert 20 år siden. Jobbet faktisk en sommer på nevnte Prix Melkeplassen også, da det var veldig nærme hybelen min. Klart 20 år er lenge, men jeg opplevde det hvertfall som et typisk byggefelt med mye barnefamilier og helt vanlige folk. Jobbet som sagt på butikken, og vi hadde da noen faste kunder som sto klar hver morgen ved åpning for å kjøpe dagens forsyning av øl. Og de hjalp oss med å bære inn dagens aviser og vi var på fornavn med dem. Hadde en enkelt litt ekkel opplevelse der i butikken. Det var ingen kunder i butikken, og jeg var alene der, mens andremann på jobb var og tok imot varer på lageret. Og så kommer det inn en kar som går rundt i butikken, og når han går ut, forbi kassen, ser jeg at han har en pose i hånda som jeg var ganske sikker på at han ikke hadde da han kom inn. Jeg ber om å få kikke i posen og ser no biff og en sekspakning. Har påstår at han hadde kjøpt dem i sentrum like før han kom hit. Han så ut som han muligens var litt rusa, men rolig. Jeg var en bitteliten jente på 19 år, og turte ikke annet enn å si 'Okei' og la ham gå. I følge den andre som nevnte denne butikken så har visst denne butikken endra seg mye siden jeg hadde sommerjobb der! Hadde det veldig fint der, selv om det var et lite stykke fra sentrum. Masse oppoverbakker på vei hjem. Men det var greie bussforbindelser både på dag og nattestid på den tida. Leit å høre hvis den fine rolige plassen har blitt en dårlig plass å bo. Anonymkode: 32082...d46
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Min søster bor der, hun har ikke klaget. Noen hus har et litt mer alternativt klientell enn andre. Hun bor i borettslag i Monrad Mjeldesvei. Greie bussforbindelser, Coop og Rema, idrettsplass og barnehage, turveier rett utenfor døren. Jeg ville heller holdt meg unna løvstakksiden/Solheimsviken/Danmarksplass. Anonymkode: b5b7b...f53
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 Det finnes noen mindre bra og noen bedre steder i Bergen, men felles for de alle er at det er så blandet at det er omtrent umulig å unngå å passere noen av de mindre bra stedene på vei hjem. Hvor viktig er det for deg å kunne gå hjem uten å ta buss eller bane, er det spørsmålet jeg heller ville stilt. På årstad har du jo både buss og bybane. På melkeplassen er det vel kun buss 19, og den går ikke like ofte som på årstad. Å gå hjem går fint på fine dager, men da må du også helst gå omveier rundt straxhuset, eller være god og rask til bens slik at du kommer deg fort hjem Anonymkode: 44a09...006 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå