AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Og dette går hardt utover parforholdet. Har babyer på 5 måneder, og vi må sove på skift sover så tungt at vi ikke våkner av gråt, selv ikke når baby ligger 1m unna. Er en helt forferdelig følelse og våkne uten å vite hvor lenge godjentene mine har grått. Etter at det skjedde 2. gang begynte vi å sove på skift. Han sover fra ca 23 til 06 og jeg fra ca 07 til 14, dette betyr at vi får veldig lite tid sammen og tiden vi har går med til baby, husarbeid, mannens hjemmekontor og mat/dusj/handling. Merker at forholdet skranter, kort lunte og irritable begge to, samt veldig slitne. Hadde ikke noe avlastning de første månedene og nå som de er litt eldre kommer corona slik at besteforeldre ikke kan passe hadde avtale om pass 3 timer per uke så vi kunne lage mat og spise sammen, ta en dusj og få litt tid sammen uten stress, dette blir nå ikke noe av selvfølgelig. Hadde vi kunne sovet samtidig hadde det hjulpet mye, men de våkner 3-4 ganger per natt og da kan de ikke ligge der sultne. Finnes det noe babycall med sinnsykt høy lyd? Noen andre som har ideer? Anonymkode: c2710...422
Imperfectionibus Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Dere må ta kontakt med hjelpemiddelsentralen de har løsninger. Kjenner til at de, iallefall før, hadde utstyr til døve og jeg tenker det er noe slikt dere trenger her. 20
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 5 minutter siden, Imperfectionibus said: Dere må ta kontakt med hjelpemiddelsentralen de har løsninger. Kjenner til at de, iallefall før, hadde utstyr til døve og jeg tenker det er noe slikt dere trenger her. Takk skal kontakte de, må jeg gå via lege/fysio eller kan jeg spørre direkte? Har alltid sovet meg gjennom alt av alarmer, og gått i søvne for å slå av slike som er langt unna har hjulpet å legge seg veldig tidlig å få 10 timer + søvn men det går jo ikke med babyene. Er ingenting fysisk galt heller så utrolig frustrerende situasjon. Føler meg som en dårlig mamma. Anonymkode: c2710...422
Imperfectionibus Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk skal kontakte de, må jeg gå via lege/fysio eller kan jeg spørre direkte? Har alltid sovet meg gjennom alt av alarmer, og gått i søvne for å slå av slike som er langt unna har hjulpet å legge seg veldig tidlig å få 10 timer + søvn men det går jo ikke med babyene. Er ingenting fysisk galt heller så utrolig frustrerende situasjon. Føler meg som en dårlig mamma. Anonymkode: c2710...422 Er litt usikker. Men kan se om jeg får skypet en av de døve vennene mine, med barn, i morgen å finne ut av det. Ellers så kan du se på disse https://no.pinterest.com/SonicAlert/alarm-clocks-for-deaf-adults/ Da kan dere sove i bolker og bytte på hvem som har vibrasjonen på sin side Braci (google play) er en ok app å bruke, den er beregnet sammen med smartklokke Endret 19. mars 2020 av Imperfectionibus 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Og dette går hardt utover parforholdet. Har babyer på 5 måneder, og vi må sove på skift sover så tungt at vi ikke våkner av gråt, selv ikke når baby ligger 1m unna. Er en helt forferdelig følelse og våkne uten å vite hvor lenge godjentene mine har grått. Etter at det skjedde 2. gang begynte vi å sove på skift. Han sover fra ca 23 til 06 og jeg fra ca 07 til 14, dette betyr at vi får veldig lite tid sammen og tiden vi har går med til baby, husarbeid, mannens hjemmekontor og mat/dusj/handling. Merker at forholdet skranter, kort lunte og irritable begge to, samt veldig slitne. Hadde ikke noe avlastning de første månedene og nå som de er litt eldre kommer corona slik at besteforeldre ikke kan passe hadde avtale om pass 3 timer per uke så vi kunne lage mat og spise sammen, ta en dusj og få litt tid sammen uten stress, dette blir nå ikke noe av selvfølgelig. Hadde vi kunne sovet samtidig hadde det hjulpet mye, men de våkner 3-4 ganger per natt og da kan de ikke ligge der sultne. Finnes det noe babycall med sinnsykt høy lyd? Noen andre som har ideer? Anonymkode: c2710...422 Hvis jeg skal gjette, så sover dere ikke så tungt hele natta. Man sovee gjerne tyngst påmstarten av natta. Jeg ville heeller gjort sånn at den ene la seg 3t før den andre. En annen løsning er å ta lydopptak av natta, så kan dere finne ut hvor lenge baby har skreket før dere våkner. Anonymkode: 8d6b2...95a 20
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 Dere kan nesten ikke forvente å sove 7 timer i strekk hver når dere sover på skift. Den som legger seg først bør også legge seg tidligere, så slipper du å sove bort hele dagen. Jeg ville foreslått å dele natten i to så én sover fra 21-03 og en fra 03-09 feks. Ellers vet jeg ikke hvordan dere kan være sikker på å våkne. Våkner dere av vekkerklokke feks? Her er det noen tips om babycall med vibrasjon. Anonymkode: 39ab0...fb0 15
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Neonate har babycall som vibrerer. Kanskje det kan fungere? Ellers kan dere ikke sove så lenge når dere sover på skift. Støtter forslaget til AB over meg evt at dere sover 3 timer om gangen. Anonymkode: 434d5...e83
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere kan nesten ikke forvente å sove 7 timer i strekk hver når dere sover på skift. Den som legger seg først bør også legge seg tidligere, så slipper du å sove bort hele dagen. Jeg ville foreslått å dele natten i to så én sover fra 21-03 og en fra 03-09 feks. Ellers vet jeg ikke hvordan dere kan være sikker på å våkne. Våkner dere av vekkerklokke feks? Her er det noen tips om babycall med vibrasjon. Anonymkode: 39ab0...fb0 Reagerer veldig på at din man legger seg så sent, han må legge seg mye tidligere. Anonymkode: 48397...a6b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Reagerer veldig på at din man legger seg så sent, han må legge seg mye tidligere. Anonymkode: 48397...a6b Hæ? Les tråden igjen! Anonymkode: 56e3b...372
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 Du får jo overhodet ingen kvalitetsøvn ved å sove fra 7-14, det blir som å gå nattevakter i uker/mnd og det er ikke sunt for kroppen. Din mann burde legge seg mye før enn kl 23. Men hvis du står opp kl 14 så har dere jo 9 timer sammen før han legger seg, det er jo rimelig mye. Anonymkode: be89b...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og dette går hardt utover parforholdet. Har babyer på 5 måneder, og vi må sove på skift sover så tungt at vi ikke våkner av gråt, selv ikke når baby ligger 1m unna. Er en helt forferdelig følelse og våkne uten å vite hvor lenge godjentene mine har grått. Etter at det skjedde 2. gang begynte vi å sove på skift. Han sover fra ca 23 til 06 og jeg fra ca 07 til 14, dette betyr at vi får veldig lite tid sammen og tiden vi har går med til baby, husarbeid, mannens hjemmekontor og mat/dusj/handling. Merker at forholdet skranter, kort lunte og irritable begge to, samt veldig slitne. Hadde ikke noe avlastning de første månedene og nå som de er litt eldre kommer corona slik at besteforeldre ikke kan passe hadde avtale om pass 3 timer per uke så vi kunne lage mat og spise sammen, ta en dusj og få litt tid sammen uten stress, dette blir nå ikke noe av selvfølgelig. Hadde vi kunne sovet samtidig hadde det hjulpet mye, men de våkner 3-4 ganger per natt og da kan de ikke ligge der sultne. Finnes det noe babycall med sinnsykt høy lyd? Noen andre som har ideer? Anonymkode: c2710...422 Dette er jo helt tullete. Mannen din kan ikke sove hele natta som normalt, så du må sove langt utover dagen. Og dere klarer dere med 6 timer hver akkurat i denne babyperioden. Han får jo en normal god nattesøvn mens du som sover på dagen ikke får en god døgnrytme (og sannsynligvis også får mindre søvn, babyene skal vel ha mat på dagen også?). Han må sove 21-03 og du 03-09 hvis dere virkelig ikke klarer å finne løsninger så dere våkner. Anonymkode: 639bc...d66 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Les tråden igjen! Anonymkode: 56e3b...372 Det trenger jeg ikke. Mannen til TS sover eb vanlig natt mens hun skal ta igjen en full natts søvn på dagen. Han får legge seg 21 og klare seg med 6 timer Anonymkode: 48397...a6b 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 Dere bør ta lydopptak av natten for å se hvor lang tid det faktisk tar før en av dere våkner. Og jobbe med «sovetrening» av babyen, slik at den slutter å våkne hele tiden. Anonymkode: b212f...a97
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Skrevet 19. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jobbe med «sovetrening» av babyen, slik at den slutter å våkne hele tiden. Anonymkode: b212f...a97 🙄 Anonymkode: 39ab0...fb0 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jobbe med «sovetrening» av babyen, slik at den slutter å våkne hele tiden. Anonymkode: b212f...a97 Du har ikke barn, eller? Babyer skal våkne om natta for å spise, det er helt normalt. De har helt andre søvnsykluser enn voksne har. Mange barn sover ikke natta igjennom før de er 1-2 år. TS: dere sover jo helt på trynet, unnskyld meg. Hvorfor sover mannen din hele natta, og du ‘’hele’’ dagen? Hadde vel vært mye bedre for dere begges døgnrytmer og søvnkvalitet om dere delte på natta. 21-03 og 03-09 som noen her foreslår kan være en god løsning. Så får dere heller legge inn en liten hvil på formiddag for den som står opp først, og på kvelden for den som er våken lengst. Støtter også forslaget om å ha på opptak så dere finner ut hvor lenge ungene faktisk gråter før dere våkner - har veldig vondt for å forstå at noen (særlig du, hormoner skal jo gjøre at en sover lettere) sover gjennom en skrikende unge en meter i fra.. Anonymkode: e6c6f...dff 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. mars 2020 #16 Skrevet 19. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: har hjulpet å legge seg veldig tidlig å få 10 timer + søvn men det går jo ikke med babyene. Er ingenting fysisk galt Høres ikke friskt ut å trenge 10 timer + med søvn i voksen alder.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Skrevet 19. mars 2020 Jobber ikke mannen din? Anonymkode: 38e45...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #18 Skrevet 19. mars 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Og dette går hardt utover parforholdet. Har babyer på 5 måneder, og vi må sove på skift sover så tungt at vi ikke våkner av gråt, selv ikke når baby ligger 1m unna. Er en helt forferdelig følelse og våkne uten å vite hvor lenge godjentene mine har grått. Etter at det skjedde 2. gang begynte vi å sove på skift. Han sover fra ca 23 til 06 og jeg fra ca 07 til 14, dette betyr at vi får veldig lite tid sammen og tiden vi har går med til baby, husarbeid, mannens hjemmekontor og mat/dusj/handling. Merker at forholdet skranter, kort lunte og irritable begge to, samt veldig slitne. Hadde ikke noe avlastning de første månedene og nå som de er litt eldre kommer corona slik at besteforeldre ikke kan passe hadde avtale om pass 3 timer per uke så vi kunne lage mat og spise sammen, ta en dusj og få litt tid sammen uten stress, dette blir nå ikke noe av selvfølgelig. Hadde vi kunne sovet samtidig hadde det hjulpet mye, men de våkner 3-4 ganger per natt og da kan de ikke ligge der sultne. Finnes det noe babycall med sinnsykt høy lyd? Noen andre som har ideer? Anonymkode: c2710...422 Herrejesus, er dere droga eller? Anonymkode: 123e9...89b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #19 Skrevet 19. mars 2020 Godjentene dine? 😂 Dette er et anonymt forum, ikke facebook Anonymkode: a4d98...5fe
Klott Skrevet 19. mars 2020 #20 Skrevet 19. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godjentene dine? 😂 Dette er et anonymt forum, ikke facebook Anonymkode: a4d98...5fe Spiller det noen rolle at hun kaller ungene sine godjentene på et anonymt forum synes du? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå