AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Er over 7 mnd ventetid på sterilisering i min by, og usikkerhet pga corona så kan fort bli over et år. Ser privatklinikker også tilbyr dette men de oppgir ikke pris, så om noen vet dette hadde det vært veldig hjelpsomt Anonymkode: eae59...f7c
petterm Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Kvinner: 28430. - https://www.helsesmart.no/produkt/sterilisering-laparaskopisk-aleris-sykehus-frogner-713-49054/ 5890. - for menn: https://www.aleris.no/sykehus/urolog/sterilisering
barbent Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Er du sikker på du vil gjøre dette. Jeg har enn venn som sliter veldig med ømme testikler etter denne operasjonen. Han kan nesten ikke være borti pungen uten at han får store smerter.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Tusen takk for svar da blir det å vente på offentlig, fikk bruke et annet sykehus 2 timer unna med kortere ventetid. Privat blir alt for dyrt synes jeg. 7 hours ago, barbent said: Er du sikker på du vil gjøre dette. Jeg har enn venn som sliter veldig med ømme testikler etter denne operasjonen. Han kan nesten ikke være borti pungen uten at han får store smerter. Jeg er kvinne, ønsket ikke at mannen skulle gjøre dette pga mulige komplikasjoner som du nevner og så har jeg lest at enkelte ikke kan få orgasme flere år etter inngrepet. Anonymkode: eae59...f7c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar da blir det å vente på offentlig, fikk bruke et annet sykehus 2 timer unna med kortere ventetid. Privat blir alt for dyrt synes jeg. Jeg er kvinne, ønsket ikke at mannen skulle gjøre dette pga mulige komplikasjoner som du nevner og så har jeg lest at enkelte ikke kan få orgasme flere år etter inngrepet. Anonymkode: eae59...f7c Fra linken ovenfor: "Inngrepet påvirker ikke seksuell evne og lyst." Det at enkelte menn ikke kan få orgasme flere år etter inngrepet er nok heller psykisk betinget. Anonymkode: 78788...013 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Fra linken ovenfor: "Inngrepet påvirker ikke seksuell evne og lyst." Det at enkelte menn ikke kan få orgasme flere år etter inngrepet er nok heller psykisk betinget. Anonymkode: 78788...013 Har lest flere steder at noen får problemer med dette, fra forum etc hvor folk deler personlige erfaringer så vil ikke ta sjansen. Tar jo også en lang stund før det virker, og virker mer smertefult for menn. Anonymkode: eae59...f7c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Inngrepet er jo langt mer omfattende og har større risiko for komplikasjoner for kvinner . Anonymkode: 9f8eb...e7b 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Inngrepet er jo langt mer omfattende og har større risiko for komplikasjoner for kvinner . Anonymkode: 9f8eb...e7b Infeksjon og narkose i 15min? Går nok veldig fint. Anonymkode: eae59...f7c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra linken ovenfor: "Inngrepet påvirker ikke seksuell evne og lyst." Det at enkelte menn ikke kan få orgasme flere år etter inngrepet er nok heller psykisk betinget. Anonymkode: 78788...013 Det er jo like reelt, da. Om det er sant som en skriver over at en person har fått ømme testikler, så høres det dog litt rart ut om dette skal være psykosomatisk. Enhver operasjon har jo også fare for komplikasjoner. Jeg lurer også litt på å sterilisere meg, det er vel ikke tilfeldigvis noen kvinner her som har gjort det? Jeg var sammen med en mann som var sterilisert, og det var helt fantastisk å ikke tenke på kondomer eller piller. Kan ikke gå tilbake til det nå. Anonymkode: ee313...ab4 1
Nerine_ Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Infeksjon og narkose i 15min? Går nok veldig fint. Anonymkode: eae59...f7c Ja fint går det nok, men det er en enklere prosedyre hos menn. Det utføres med lokalbedøvelse. 1
barbent Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 (endret) Det er nok en enklere prosedyre for menn å sterilisere seg, men det er ikke uten komplikasjoner i etterkant. Sædcellene får ikke svømme fritt over til prostata. Sædledere fra testikkel til prostata blir overfylt fordi sædcellene kommer ingen veg, dette medfører til trykk i testikler som bare forsetter å produsere sædceller som igjen fører til intens ømhet for noen. Min venn har skikkelig vondt, bare det å sette seg ned kan være utfordrende, er han litt uheldig så blir han likblek i ansiktet. Han har endret gangen og det påvirker livet veldig. Han har problemer med å onanere og får ikke spenninger ut av kroppen, noe som fører til frustrasjon og anspenthet. Han har vært inn og ut til sjekk etter inngrep og får bare beskjed om at det ordner seg nok. Det er over 2 år siden nå og han vil prøve å reversere inngrepet. Endret 20. mars 2020 av barbent 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 1 hour ago, Nerine_ said: Ja fint går det nok, men det er en enklere prosedyre hos menn. Det utføres med lokalbedøvelse. Men de får vel mye større smerter etter inngrepet, tror ikke mannen ville ha tålt å gått gjennom det med lokalbedøvelse uansett - hvem vil være våken for noe slikt. Som barbent skriver er jeg mer redd for komplikasjoner hos han, som kan påvirke sexlivet. Noen never det kan være psykisk, og det kan det sikkert være men det hjelper jo ikke så lenge man sliter. Anonymkode: eae59...f7c
Nerine_ Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de får vel mye større smerter etter inngrepet, tror ikke mannen ville ha tålt å gått gjennom det med lokalbedøvelse uansett - hvem vil være våken for noe slikt. Som barbent skriver er jeg mer redd for komplikasjoner hos han, som kan påvirke sexlivet. Noen never det kan være psykisk, og det kan det sikkert være men det hjelper jo ikke så lenge man sliter. Anonymkode: eae59...f7c Det gikk nå helt fint med mannen min, ingen store smerter etterpå. Paracet og ibux tok det. Det er ikke et omfattende inngrep. 1
petterm Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Jeg er sterilisert. Lokalbedøvelse. Gjort i løpet av et kvarters tid. Lite smerter rett etter inngrepet, fikk med kraftig smertestillende, men klarte meg med paracet. Ellers ingen plager. Anbefales! 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #15 Skrevet 22. mars 2020 Noen som vet om forundersøkelser blir gjort samme dag? Regner med det er pga narkose. Anonymkode: eae59...f7c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #16 Skrevet 22. mars 2020 På 20.3.2020 den 7.36, Nerine_ skrev: Ja fint går det nok, men det er en enklere prosedyre hos menn. Det utføres med lokalbedøvelse. Evt blødninger, hull i tarm, blære, lever eller andre indre organer... Anafylaksi, intubasjonsproblemer, ventilasjonsproblemer, asfyksi osv. Går jo stort sett bra. For menn, 10 ml lokalbedøvelse, snipp snapp ferdig. Anonymkode: 10ca6...108 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #17 Skrevet 22. mars 2020 Det er nå veldig få menn som får komplikasjoner etter sterilisering. Anonymkode: b9038...31e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #18 Skrevet 22. mars 2020 1200 kroner for 8 år siden . Ingen komplikasjoner. Like potent som før, like mye sprut ved orgasme, overhode ingen smerter i bjellene. Knulle kona dagen etter steriliseringen uten problemer. Sterilisering anbefales på det sterkeste. Slipper å tenke på prevensjon resten av livet Anonymkode: b9da7...e81 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #19 Skrevet 23. mars 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Evt blødninger, hull i tarm, blære, lever eller andre indre organer... Anafylaksi, intubasjonsproblemer, ventilasjonsproblemer, asfyksi osv. Går jo stort sett bra. For menn, 10 ml lokalbedøvelse, snipp snapp ferdig. Anonymkode: 10ca6...108 Har hatt narkose før, 2 ganger uten problem (annet enn litt kvalm etterpå som jeg fikk en kvalmestillende tablett for som løste det), er det da sannsynlig å reagere på narkose? Hull på organer fikk jeg høre er svært sjeldent, har noen opplevd det? Fint å høre om menns erfaringer også men det er ikke aktuelt for oss - vi vil gjøre dette for å slippe å bekymre oss for flere barn, og om noe skulle gå galt kan sexlivet bli satt på vent eller bli ødelagt. Også hørt om de som blir gravide etter at mannen er sterilisert så føles ikke helt trygt. Anonymkode: eae59...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå