Gå til innhold

må jeg spørre om å få sette opp trampoline?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en kjellerleilighet men husverten bor flere timer unna. De leier også ut leiligheten oppe.Nå når skolen gjerne er stengt i mange månender så hadde det vært kjekt å ha en trampoline utenfor så sønnen min kunne hoppet der. Tenkte å eventuelt kjøpe den minste de har med sikkerhetsnett,å har funnet en som kan passe. Vi har en liten plen som verken jeg eller han som bor oppe bryr seg om å tenkte eventuelt å sette den der. Måtte selvsagt ha hørt med han som bor oppe om det er greit for han men regner ikke med at det er noe problem.Han har selv to barn annenhver helg som sikkert gjerne vil låne den.Men bør jeg spørre husverten også om det er greit? 

Anonymkode: c78e3...8fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en kjellerleilighet men husverten bor flere timer unna. De leier også ut leiligheten oppe.Nå når skolen gjerne er stengt i mange månender så hadde det vært kjekt å ha en trampoline utenfor så sønnen min kunne hoppet der. Tenkte å eventuelt kjøpe den minste de har med sikkerhetsnett,å har funnet en som kan passe. Vi har en liten plen som verken jeg eller han som bor oppe bryr seg om å tenkte eventuelt å sette den der. Måtte selvsagt ha hørt med han som bor oppe om det er greit for han men regner ikke med at det er noe problem.Han har selv to barn annenhver helg som sikkert gjerne vil låne den.Men bør jeg spørre husverten også om det er greit? 

Ja, for trampoliner ødelegger plenen. 

Anonymkode: 2b7a4...027

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør husverten, ødelegger plenene!Men det går sikkert fint!

Anonymkode: 52799...756

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør husverten, ødelegger plenene!Men det går sikkert fint!

Anonymkode: 52799...756

Men sprer så mye glede😊

Anonymkode: c8ff5...ac7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satt den opp og heller fiksa plenen etterpå..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sprer så mye glede😊

Ikke for naboene som må høre på den knirkingen 24/7  Det er faktisk en plage når alle skal ha slike i hagene sine.

Anonymkode: 223b9...404

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke for naboene som må høre på den knirkingen 24/7  Det er faktisk en plage når alle skal ha slike i hagene sine.

Fatter ikke at folk ikke har skjønt at det går an å smøre de jævla fjærene. Hører ikke foreldre hvor mye de bråker eller bryr de seg bare ikke? 

Anonymkode: b0399...cb2

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at folk ikke har skjønt at det går an å smøre de jævla fjærene. Hører ikke foreldre hvor mye de bråker eller bryr de seg bare ikke? 

Anonymkode: b0399...cb2

Synes ikke det bråker noe, mulig vi har et greit isolert hus.

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har lest at de anbefaler at man ikke skal holde på med risikofull aktivitet nå med tanke på alt som skjer nå. Trampoline og slikt er en av hovedgrunnene til at barn brekker armer og bein.

Anonymkode: bb883...11e

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men sprer så mye glede😊

Absolutt og masse lyd, men barn som leker er ikke bråk!

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke helt vanlig folkeskikk og spørre om sånt? 🤔

• Liker 2
Skrevet

Trampoline er en vanlig grunn til at barn knekker tenner, armer og bein. Akkurat nå er det det dummeste du kan kjøpe. Du kjøper deg rett og slett mer press på helsevesenet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

To timers lek er ok, men det finnes jo ingen åpnings og lukketider på sånne, så da heter det faktisk uønsket støy for alle oss andre som vil ha normal stillhet, når det ikke kan reguleres. Dette vet jeg av erfaring gjennom mange år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Definer lek i så fall. Vi bor rett ved lekeplass, og det er høy skriking og grining fra morgen til kveld. Blir gal. 

Anonymkode: ab7a2...bf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ihvertfall bra at du tenker å spørre naboen først. Det har aldri noen av mine naboer gjort og det er ikke gøy å få en trampoline rett foran stuevinduet slik jeg gjorde. Bor i 2.etasje. Jeg ba dem flytte den. Når man bor tett synes jeg det er en selvfølge å ta hensyn til naboer og ikke bare tenke på seg selv. 

Anonymkode: ed58e...efd

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

To timers lek er ok, men det finnes jo ingen åpnings og lukketider på sånne, så da heter det faktisk uønsket støy for alle oss andre som vil ha normal stillhet, når det ikke kan reguleres. Dette vet jeg av erfaring gjennom mange år.

Nei, med mindre man har en ok dialog med naboene. Det er ofte første skritt på veien til å løse slike "problem". Eventuelt kan du jo...flytte. ;)

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Definer lek i så fall. Vi bor rett ved lekeplass, og det er høy skriking og grining fra morgen til kveld. Blir gal. 

Flytt. Takler du ikke å bo nær en lekeplass så gjør du noe med det i stedet for å klage. Lite løsningsorientert, kanskje? Eller er fordelene ved å bo akkurat der du bor så store at de veier opp for ulempene med lekeplassen?

Jeg er så lei av folk som klager på barn. Jo, jeg kan bli lei av å høre på unger som skriker i trass, ikke hvis de slår seg. Jeg kan bli tussete av å høre på den samme bankelyden i time etter time, og så tenker jeg at disse barna er fremtiden. Hva hadde vi vært uten dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi spurte først. Er usikker på det juridiske, men tenker det er greit å gjøre det uansett for å unngå dårlig stemning. Vi fikk til svar at det er vi som bor her, så vi gjør som vi vil. Men det er jo stor forskjell på utleiere.

Anonymkode: a82ce...2de

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg ungen i en lekepark. En pest og plage for naboer 

Anonymkode: 9de08...d8f

AnonymBruker
Skrevet

Mange sure hottentotter her som jeg ikke ville hatt som nabo ihvertfall. 

trampoline er flott det, hør med huseieren først og leietakeren oppe så har du ditt på det rene:) det er ikke sikkert du MÅ det, men det er kjekt å ha gjort det. som noen sier så er det ofte et sted uhell skjer så greit å være litt ekstra påpasselig nå i denne tiden, men ha netting rundt så går det nok fint. 

Anonymkode: ff8ab...863

• Liker 1
Skrevet
På 19.3.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

slutter aldri å forundre meg over folk som kjøper seg bolig rett ved en barnehage/skole/lekeplass, for så å klage på støyen derfra 🤯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...