Gå til innhold

Trenger sykehus/sykehjem små mengder utstyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så på nyhetene at forskjellige institusjoner har behov for utstyr, men tenker de da på store mengder f.eks industribransjen har, eller har de behov for 350ml antibac og en pakke med engangshansker fra clas ohlson også? Var en plussak så fikk ikke lest.

Vil jo gjerne hjelpe men går utifra at de tenker større 

Anonymkode: b98f5...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de gir ut krisepakker i millardklassen til bresjen så er det her ikke snakk om utstyr som lett kan anskaffes av hvermansen. Her er det snakk om respiratorer osv som såvidt jeg er bekjent hovedsaklig produseres av asiatiske land som Kina.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så på nyhetene at forskjellige institusjoner har behov for utstyr, men tenker de da på store mengder f.eks industribransjen har, eller har de behov for 350ml antibac og en pakke med engangshansker fra clas ohlson også? Var en plussak så fikk ikke lest.

Vil jo gjerne hjelpe men går utifra at de tenker større 

Jeg tenker i utgangspunktet at det er snakk om vesentlig større mengder. Og håper virkelig at hvis det ikke er det, så går de ut med klar oppfordring til folket om å hjelpe dem, så får vi skrape sammen hva vi har og gi den hjelpen vi kan.

Anonymkode: 6ce56...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kaptein Klein skrev:

Hvis de gir ut krisepakker i millardklassen til bresjen så er det her ikke snakk om utstyr som lett kan anskaffes av hvermansen. Her er det snakk om respiratorer osv som såvidt jeg er bekjent hovedsaklig produseres av asiatiske land som Kina.

Vel de trenger bla masker som hvermansen kan kjøpe inn så tenker litt er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 24e2c...106

AnonymBruker
Skrevet

sykehus og sykehjem bruker hovedsakelig håndsprit (antibac) fra vegghengte dispensere, ikke sånne som man får på butikken. Tror nok heller ikke clas klarer å dekke opp behovet for hansker. Det er heller ikke antibac og hansker som er det mest kritiske i første omgang, men smittevernutstyr (gule frakker++) osv.

Anonymkode: 120b5...15b

AnonymBruker
Skrevet

De ønsker å kjøpe smittevernutstyr, for eksempel hansker, masker, frakker og lignende, men det må være godkjent utstyr. Jeg tror ikke engangshansker fra Clas er godkjent. Men alle som har eller tror de har noe som kan brukes kan jo bare ta kontakt med kommunene de bor i.

https://www.oslo.kommune.no/politikk/byradet/pressemeldinger/oslo-kommune-jobber-intenst-med-a-skaffe-smittevernutstyr

Anonymkode: 0a9a3...c53

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Stod det var masker, anti bac og engangshansker de hadde størst behov for. Antibac er fra apotek, sånn stor trykkflaske på 750ml er det jeg har med ca halvparten igjen. Sender en mail og spør.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Stod det var masker, anti bac og engangshansker de hadde størst behov for. Antibac er fra apotek, sånn stor trykkflaske på 750ml er det jeg har med ca halvparten igjen. Sender en mail og spør.

Du er et veldig godt menneske

Anonymkode: 120b5...15b

• Opprett ny...