Gå til innhold

Student i utlandet, mistet jobb og null støtte fra regjeringen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man hvis man er student i utlandet og må betale husleie her? Jeg har samboeren min her, som ikke kan betale for hele husleien alene. Jeg har nå ikke jobb på grunn av viruset og bekymrer meg veldig. Drar jeg hjem må jeg fortsatt betale husleien her i utlandet og jeg må også ha mat på bordet, både om jeg blir her eller om jeg drar hjem. 

Jeg har også ikke krav på støtte fra NAV på grunn av at jeg er student - i følge student.no 

Hvorfor er det ingen krisepakker for studentene? Skal vi bare sulte, vi som ikke har rike familier som hjelper oss? 

Hva skal jeg gjøre? 

7FEF6B72-8817-4F70-BDF6-B88D75022892.png

Anonymkode: 6f5b9...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De må gjøre med dette eller se tusenvis av individer falle i grus. Er det ikke besynderlig også, at for eksempel min samboer (som er internasjonal student) er pålagt å betale skatt men ribbet for rettigheter? Altså h*n får jo ikke stipend eller lån, fair enough. Men h*n faen meg betalt skatt under hele sitt opphold, og hva skal skje nå da liksom? Og ikke kan vedkommende forlate landet heller. Tenker de blir å ta tak i dette, ellers blir det katastrofe... Det er ikke alle som bare studerer tullball heller flere av de inkludert min samboer vil en dag bli en uvurdelig ressurs for dette landet. 

Anonymkode: 66854...31b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med studielån og stipend når du er i utlandet, kan du ikke få det der også? 

Anonymkode: 28e22...0c4

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man hvis man er student i utlandet og må betale husleie her? Jeg har samboeren min her, som ikke kan betale for hele husleien alene. Jeg har nå ikke jobb på grunn av viruset og bekymrer meg veldig. Drar jeg hjem må jeg fortsatt betale husleien her i utlandet og jeg må også ha mat på bordet, både om jeg blir her eller om jeg drar hjem. 

Jeg har også ikke krav på støtte fra NAV på grunn av at jeg er student - i følge student.no 

Hvorfor er det ingen krisepakker for studentene? Skal vi bare sulte, vi som ikke har rike familier som hjelper oss? 

Hva skal jeg gjøre? 

7FEF6B72-8817-4F70-BDF6-B88D75022892.png

Du får jo fremdeles lån og stipend. 

Iallefall får mine utenlands studerende barn det.

Anonymkode: 6e81c...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med studielån og stipend når du er i utlandet, kan du ikke få det der også? 

Det er sikkert ikke nok til å få det til å gå rundt. 

Anonymkode: 9a5a0...7ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må gjøre med dette eller se tusenvis av individer falle i grus. Er det ikke besynderlig også, at for eksempel min samboer (som er internasjonal student) er pålagt å betale skatt men ribbet for rettigheter? Altså h*n får jo ikke stipend eller lån, fair enough. Men h*n faen meg betalt skatt under hele sitt opphold, og hva skal skje nå da liksom? Og ikke kan vedkommende forlate landet heller. Tenker de blir å ta tak i dette, ellers blir det katastrofe... Det er ikke alle som bare studerer tullball heller flere av de inkludert min samboer vil en dag bli en uvurdelig ressurs for dette landet. 

Hvor er han fra og hva studerer han? Skal han bli i Norge senere? Hvordan fikk han seg jobb hvis han ikke snakker norsk? Er jo vanskelig å få deltidsjobb for norske studenter også...

Anonymkode: 862af...bb3

Skrevet

Erna og kompani sørger for at de rikeste her i landet her beholder rikdommen sin med krisepakkene. Og det er jo de rikeste som har null kroner oppført i inntekt som betaler mesteparten av skatten i dette landet, så jeg skjønner ikke hva du klager over. Det er din skyld at du ikke ble født inn i en rik familie tross alt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er absolutt ikke ribbet for rettigheter i det store og hele. Skatt bidrar sterk til velferden vi har i landet, og skulle han bli syk så får han gratis behandling på sykehus, oppfølgig av NAV og mer til.

Bare fordi han ikke har de rettighetene han ønsker seg, betyr absolutt ikke at han er strippet for rettigheter!

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er ikke nok dessverre. Hadde 5000-6000 kr mer i måneden da jeg jobbet ved siden av, men de har stengt ned. TS

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får jo fremdeles lån og stipend. 

Iallefall får mine utenlands studerende barn det.

Anonymkode: 6e81c...c11

Ja, klart det. Men det holder jo ikke kun med bare det vi får der (i alle fall ikke hos meg med høy husleie, mange studenter får hjelp av foreldre men jeg har jobbet ved siden av)... 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Kaptein Klein skrev:

Erna og kompani sørger for at de rikeste her i landet her beholder rikdommen sin med krisepakkene. Og det er jo de rikeste som har null kroner oppført i inntekt som betaler mesteparten av skatten i dette landet, så jeg skjønner ikke hva du klager over. Det er din skyld at du ikke ble født inn i en rik familie tross alt.

He he 🙈 Ja, tenk det! Valgte virkelig feil livmor der. Tuller.

Altså, om helt, helt hungersnød kan jeg spørre familie, men det er vanskelig da mange har samme skjebne disse dager. Er også 25 år, jeg er vant til å ta vare på meg selv og ikke gå i føttene til foreldre.  Alle er jo nå redde for inntekten sin. 
for en dritt situasjon. Men vi er flere i de. Man er ikke alene - om det er en trøst 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta ekstravakter i matbutikker? I Tyskland søker de etter ekstra personal i disse tider.

Anonymkode: f5526...e33

• Opprett ny...