Gå til innhold

Har vi virkelig stengt Norge for å redde Olga (90)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vi virkelig stengt alle skoler, barnehager og muligens ødelagt menneskers karriere, psyke, sosiale liv og økonomi pga at eldre mennesker som UANSETT HADDE DØDD i nærmeste fremtid skal forsøkes å reddes? 

Døde i Norge: Snittalder 89 år 

Gjennomsnittsalderen for de fem første som er døde av koronavirus i Norge er 89 år, opplyser Folkehelseinstituttet til NRK. Alderen til den sjette døde er ikke offentliggjort ennå.

Jeg mener ikke å være kald eller å bagatellisere de etterlatte, men når det blir sagt i Debatten at de som hovedsakelig dør av dette er de som uansett hadde dødd av en lungebetennelse og liknende så blir jeg matt. Det er ikke mulig? Det må være noe de ikke forteller oss?

Anonymkode: e48ca...eb3

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hele dette "lockdown" er et skuespill, fra miljøekstremister

Anonymkode: c60a1...250

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal alle uansett dø. Du vet ikke om hvilke komplikasjoner nyfødte får av covid-19. Skal vi smitte alle og enhver om det gir enkelte lungesykdommer og livslange symptomer? 

Anonymkode: 3f786...41c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Henne og 50 000 andre nordmenn som ville stryke med hvis ikke vi gjorde noe som helst.

Anonymkode: 58c2e...255

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke snakk om å "redde" Olga på 90 fra viruset. Er snakk om å redde helsevesenet og resten av samfunnet som kollapser hvis helsevesenet ikke fungerer. 

Anonymkode: 380ff...9df

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i tredveårene som har to barn, og også kreft. Jeg har derfor nedsatt immunforsvar og har fått beskjed fra legene på sykehuset om at jeg og min familie bør overholde full isolasjon. Dersom jeg skulle være så uheldig å få korona er det visstnok stor fare for at jeg vil dø. 

Anonymkode: 4aa24...330

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Her er en helt lik tråd med 24 svar.

Anonymkode: a24b8...e7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

240*

AnonymBruker
Skrevet

..skjønner virkelig ikke folk at det selvfølgelig er de eldste og sykeste som dør først? Resten av oss som er unge, friske, men uheldige dør etter to helt jævlige uker på ventilator.

Du kan jo bare vente og se hva som skjer.

Anonymkode: 330c0...018

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal alle uansett dø. Du vet ikke om hvilke komplikasjoner nyfødte får av covid-19. Skal vi smitte alle og enhver om det gir enkelte lungesykdommer og livslange symptomer? 

Anonymkode: 3f786...41c

Når det gjelder barn så er det så langt ingen registrerte dødsfall i hele verden for de under 10 år og i Italia har ingen under 30 år dødd. Den yngste som døde i Italia var en i 20-årene som også hadde blodkreft. Så man kan vel si at nyfødte er ganske trygge selv om viruset er nytt og vi vet lite, så vet vi at ingenting har så langt skjedd med barn annet enn at de kan være smittebærere.

Nevn gjerne et eneste menneske som har fått "livslange symptomer".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

..skjønner virkelig ikke folk at det selvfølgelig er de eldste og sykeste som dør først? Resten av oss som er unge, friske, men uheldige dør etter to helt jævlige uker på ventilator.

Evt respirator ...

Anonymkode: a4279...b4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er ikke helt lik, Nrk hadde ikke kommet ut med ny informasjon da.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har stengt Norge for å redd Olga (90), Hege (34 med nyresvikt, 2 barn, ingen far inne i bildet), Rune (56 med kreft, gift, far til to, bestefar til 5), Nina (62 med kols, hjelpepleier på sykehjem), Emma (18 med alvorlig cp), Vetle (24 med hjertefeil, snart utdannet lærer). Skal jeg fortsette? 

Anonymkode: 7a03d...8b9

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er ikke helt lik, Nrk hadde ikke kommet ut med ny informasjon da.

Det går veldig greit å kommentere i en eksisterende tråd med oppdateringer....

Anonymkode: 66fae...ca4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke snakk om å "redde" Olga på 90 fra viruset. Er snakk om å redde helsevesenet og resten av samfunnet som kollapser hvis helsevesenet ikke fungerer. 

Anonymkode: 380ff...9df

I følge debatten i dag så sier de jo at de har full kontroll på sykehusene, masse utstyr og masse kapasitet. 

De sa også at de fleste vil dø på sykehjem og de hadde uansett gått under det årlig statistikken over antall døde i Norge, med noen unntak. 

Så I følge disse ekspertene på debatten i dag så er det akkurat det vi gjør. Ofrer unges helse, jobber og liv for å gi Olga på 90 år noen uker til å leve.

Anonymkode: ddc1a...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Risikogruppene. Hvem dette egentlig er:

Alle mennesker fra 0-110 år med uoppdagede underliggende sykdommer. Som kan være hvem som helst av oss alle. Og som normalt sett ikke oppdager sykdommene før de er 30-50 år gamle. Tenk litt på akkurat dette. Når du ikke har vært under utredning, drikker og røyker, osv, har familie med sykdommer men tenker at du selv er frisk og rask, kanskje du egentlig ikke er det. Frisk altså.

Og så de vi alle automatisk tenker på når vi sier risikogrupper. Alle mennesker med kjente underliggende sykdommer. Ofte i alderen 50-100 år.

Hvem har vi stengt ned landet for sa du?

Anonymkode: b010d...3a2

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge debatten i dag så sier de jo at de har full kontroll på sykehusene, masse utstyr og masse kapasitet. 

De sa også at de fleste vil dø på sykehjem og de hadde uansett gått under det årlig statistikken over antall døde i Norge, med noen unntak. 

Så I følge disse ekspertene på debatten i dag så er det akkurat det vi gjør. Ofrer unges helse, jobber og liv for å gi Olga på 90 år noen uker til å leve.

Ikke for å skremme noen, men det jeg har hørt fra folk som faktisk jobber i helsesektoren i hovedstaden er noe helt annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høy snittalder kommer nok av at de eldste er de som går først, mens ynge som er litt friskere kan bli liggende i respirator en stund før kroppen gir opp. 

Snittalderen kommer til å gå ned, det å lage statistikk av n = 5 blir uansett i tynneste laget. 

HUSK at ALLE som sliter med kroniske sykdommer er i risikogruppen. Dette gjelder folk i ALLE aldre, men det er naturlig nok flere elde som sliter med helseplager, kontra unge. 

Anonymkode: 6f18b...5ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Ts og de fleste skjønner dette veldig godt. Men formulerte seg for å få frem hvor idiotisk denne debatten i dag var. For det var faktisk det de sa. Vi ofrer alt for at syke Olga på 90 skal få leve litt til, og hun hadde uansett dødd av andre ting. Var flere ting de sa i dag som påpekte at dette hverken var noe trussel mot andre enn syke eldre og heller ingen stor konsekvens for hverken andre eller kapasiteten på sykehuset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Risikogruppene. Hvem dette egentlig er:

Alle mennesker fra 0-110 år med uoppdagede underliggende sykdommer. Som kan være hvem som helst av oss alle. Og som normalt sett ikke oppdager sykdommene før de er 30-50 år gamle. Tenk litt på akkurat dette. Når du ikke har vært under utredning, drikker og røyker, osv, har familie med sykdommer men tenker at du selv er frisk og rask, kanskje du egentlig ikke er det. Frisk altså.

Og så de vi alle automatisk tenker på når vi sier risikogrupper. Alle mennesker med kjente underliggende sykdommer. Ofte i alderen 50-100 år.

Hvem har vi stengt ned landet for sa du?

Anonymkode: b010d...3a2

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høy snittalder kommer nok av at de eldste er de som går først, mens ynge som er litt friskere kan bli liggende i respirator en stund før kroppen gir opp. 

Snittalderen kommer til å gå ned, det å lage statistikk av n = 5 blir uansett i tynneste laget. 

HUSK at ALLE som sliter med kroniske sykdommer er i risikogruppen. Dette gjelder folk i ALLE aldre, men det er naturlig nok flere elde som sliter med helseplager, kontra unge. 

Anonymkode: 6f18b...5ea

Skjermbilde 2020-03-19 kl. 00.21.40.png

• Liker 2
  • Opprett ny...