AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Det var et innslag på NRK om innvandrere som ikke har fått med seg hva som skjer, de bare fortsetter som før. Plukker med seg frukt og grønnsaker på innvandrerbutikkene, tar på og setter tilbake, oppholder seg mange inne samtidig, holder ikke avstand ol. En talsperson mente at det måtte målrettet informasjon ut til disse gruppene. Men altså, lever de helt på siden av samfunnet? Følger de ikke med på nyheter? Følger de ikke med på hva som foregår i landet de bor i? (er selvsagt klar over at dette ikke gjelder alle innvandrere). Anonymkode: bafac...2f2 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Noen kulturer har en annen tilnærming til forebyggende arbeid og sykdomshåndtering enn oss. Det er en grunn til at det kommer til å bli meget stygt i Iran og andre land i Midtøsten. Bare synd de kommer til å ta opp ressurser i helsevesenet på bekostning av noen som har gjort sin del av dugnaden men tilfeldigvis blir syk likevel. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brannslangen Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 Afrikanerne tror vel ikke de kan bli syke, siden viruset sålangt bare har rammet i hovedsak Europa, Nord-Amerika, Iran og Kina. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Del Skrevet 18. mars 2020 De må være ekstremt brødhuer. Vi er innvandrere, meg og mannen, mine foreldre, tanter onkler og mange bekjente som er veldig veldig flinke og strenge med reglene. Her om dagen skulle min tante holde en stor innflytningsfest men hun avlyste det selvfølgelig. Vi er alle i selvvalgt karantene og handler i butikkene bare hvis vi må. Og vi er ikke vestlige innvandrere, bare så det er sagt. Jeg har observert at mange av mine norske bekjente og venner møter besteforeldre, fester og morer seg og de dokumenterer det gjerne. Vært stille de to siste døgnene, men dette går begge veier. Anonymkode: 7401b...015 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 18. mars 2020 #5 Del Skrevet 18. mars 2020 Kan være at integreringa ikke har vært optimal og ikke lært seg norsk. All info går jo på norsk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Del Skrevet 18. mars 2020 Det er svært mange som ikke engang kan norsk, og nyhetene de følger med på er de fra hjemlandet. Ikke Norge. Vet om svært mange som sitter på youtube og KUN suger inn arabisk musikk og nyheter. Og så lenge disse nyhetskanalene ikke nevner Norge eller skandinavia så er det nok mange av de som ikke får med seg noe. Har selv sittet på youtube og tastet inn "corona virus norway" og det er minimalt av hva som kommer opp om situasjonen i Norge. Ekstremt lite. Kun han der Wasim, og noen få andre nordmenn eller utlendinger som bor i Norge. Ellers er det ingenting. Selv de mer seriøse som diskuterer Korona på youtube som feks han der Campbell, nevner ikke Norge med ett ord. Hans liste i de daglige videoene er stort sett om Wuhan, Italia, Iran, Pakistan, USA og England. Man skulle tro det ikke fantes korona i Norge for ingen nevner det på de store mediekanalene engang. Så at noen utlendinger ikke har fått det med seg her i Norge, det er fint mulig. Noen er jo også analfabeter og antagelig også akkurat som noen andre her inne; Viruset er oppdiktet tull / Gud/Jahve/Allah beskytter oss mot alt vondt-tull. Anonymkode: 30735...90a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg synes hele det klippet fra Oslo så drøyt ut.. masse folk ute på gata som gikk oppå hverandre. Og jeg finner meg nye steder å gå tur fordi jeg møtte på 3-4 stk på den vanlige (smale) turstien liksom 🙈 og disse folka lever som normalt! Og med disse folka mener jeg ikke kun utlendinger, har noen norske bekjente som handler hver dag tull som en is i sola hver dag, en brus hver dag, småting.. eller som samler seg ute sammen osv, men var bare litt skummelt å se hvor fullt Oslo sentrum var. Anonymkode: eb14c...ee7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Del Skrevet 18. mars 2020 Vi opplever det samme når det er omgangssyke på skolen, eller lus, el.l. Og lærerne gang på gang må minne om at barn må holdes hjemme til de er friske/behandle lus så det ikke sprer seg igjen og igjen og igjen... Det er ganske tydelig i formuleringene i e-postene fra skolen at det er enkelte innvandrergrupper som ikke setter seg så godt inn i reglene/hva de må gjøre i slike tilfeller. Mulig de har mindre tiltro til sekulære autoriteter (lærere, politikere) enn det en vanlig nordmann har? Anonymkode: b75b7...1ee 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Del Skrevet 18. mars 2020 Ser det her jeg bor også. Selv holder jeg meg hjemme, men ser fra vinduet at mange innvandrere går ute, gjerne mange sammen. Veldig sjeldent at jeg ser nordmenn, kun noen få som er ute og lufter hunden. Anonymkode: 503c3...c2f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 18. mars 2020 #10 Del Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, uranus said: Noen kulturer har en annen tilnærming til forebyggende arbeid og sykdomshåndtering enn oss. Det er en grunn til at det kommer til å bli meget stygt i Iran og andre land i Midtøsten. Bare synd de kommer til å ta opp ressurser i helsevesenet på bekostning av noen som har gjort sin del av dugnaden men tilfeldigvis blir syk likevel. vel...Iran prøvde i det lengste å feie viruset under teppet, av politiske grunner, og nå ser man resultatet av det. I forhold til andre land i regionen har egentlig Iran et veldig bra helesevesen, men nå dør folk som fluer fordi politikerne ikke så alvoret fort nok + med sankjsoner rettet mot seg så er det ikke bare-og-bare å importere livsviktig medisinsk utstyr. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Del Skrevet 18. mars 2020 Det er vel etniske nordmenn som bryter de strenge reglene ved å dra på hytteturer (friske mennesker), gå på treningssenteret og butikker (de som er i karantene eller venter på svar om koronasmitte). Flere har gått ut i sosiale medier og tatt et oppgjør med slike mennesker som ikke respekterer kororatiltakene. Helseministeren har til og med kaldt disse som uansvarlige. Innvandrerne har verken råd til trene på treningssenteret eller eie hytter. Så der tar du feil når du beskylder dem om å spre koronavirus i samfunnet. Etniske nordmenn derimot🙄 Anonymkode: 1b8a9...d43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 18. mars 2020 #12 Del Skrevet 18. mars 2020 12 minutter siden, Bente1234 skrev: Kan være at integreringa ikke har vært optimal og ikke lært seg norsk. All info går jo på norsk. Integreringa funker jo slik at det er vi som skal integreres med dem og ikke motsatt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Del Skrevet 18. mars 2020 Min søster jobber i butikk og det kommer stadig norske damer innom og handler blant annet duftlys.. 😅 Spør om de har vasen de la bilde av på Instagram for x antall uker tilbake, tar på varene osv. Og til info, selv om det finnes innvandrere som ikke kan norsk så er de veldig oppdatert på corona viruset. Faren min sender meg 100 corona relatere saker hver dag. Det er det eneste som gjelder og som de snakke rom. Folk i feks Kuwait holder seg bare hjemme. Anonymkode: 7401b...015 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Del Skrevet 18. mars 2020 Har lagt merke til det samme jeg og. Det er spesielt unge guttegjenger som samler seg enten i parker eller på kollektivtransport. Har også sett grupper av voksne innvandrere som lever helt som normalt. Men disse tingene er det visst ikke lov til å si 😛 Anonymkode: 225cb...28b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Del Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til det samme jeg og. Det er spesielt unge guttegjenger som samler seg enten i parker eller på kollektivtransport. Har også sett grupper av voksne innvandrere som lever helt som normalt. Men disse tingene er det visst ikke lov til å si 😛 Anonymkode: 225cb...28b Hva er spesielt med det? Det er slik mange europeere også oppfører seg? Hvorfor skulle man ikke mene noe om det? Anonymkode: ce69c...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Del Skrevet 18. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble mest overrasket over påstanden i HI, det var big yikes. Bruker Corona for å spre fremmedhat, applaus og premie for årets lavmål. Anonymkode: ce69c...072 Det der er ikke bare en påstand. Bor i Oslo, og jeg har sett akkurat det ts beskriver. Nei, det gjelder ikke alle innvandrere, men jeg har sett mange sammen i store grupper som ikke ser ut til å bry seg om rådene fra fhi. Anonymkode: 225cb...28b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Del Skrevet 18. mars 2020 Det er ihvertfall ikke utlendingene som har hamstret dasspapir. De tørker seg med (venstre?) handa. Noe skal de ha! Anonymkode: 0e5dc...659 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Del Skrevet 18. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min søster jobber i butikk og det kommer stadig norske damer innom og handler blant annet duftlys.. 😅 Spør om de har vasen de la bilde av på Instagram for x antall uker tilbake, tar på varene osv. Og til info, selv om det finnes innvandrere som ikke kan norsk så er de veldig oppdatert på corona viruset. Faren min sender meg 100 corona relatere saker hver dag. Det er det eneste som gjelder og som de snakke rom. Folk i feks Kuwait holder seg bare hjemme. Anonymkode: 7401b...015 Hun er på jobb, hva faen er problemet med at folk kommer inn i en ÅPEN butikk? Ønsker man ikke kunder får man holde stengt da! Anonymkode: 6f6a4...5bd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #19 Del Skrevet 19. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er på jobb, hva faen er problemet med at folk kommer inn i en ÅPEN butikk? Ønsker man ikke kunder får man holde stengt da! Anonymkode: 6f6a4...5bd De er norske og plukker på ting i hyllene selv med fare for Corona? Hvem trenger duftlys i disse tider?? Grønnsaker og frukt er i det minste nødvendig. Anonymkode: ce69c...072 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 19. mars 2020 #20 Del Skrevet 19. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, oppfordring til voldshandelser og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg