AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #61 Skrevet 20. mars 2020 I dag kom en kraftig hodepine. Har nå laget en dag for dag oppsummering av symptomer. Mandag – Ubehag i bryst, diaré, litt svimmel Tirsdag – Ubehag i bryst, diaré Onsdag – Sterkere ubehag i bryst, diaré, halsvondt, ørevondt, sliten. Angst Torsdag – Vondt i bryst, litt tungt å puste. Blir fort sliten. Tatt Panadol. Følte meg bedre mht smerter etter panadol Fredag – Våknet uten smerter i hals/bryst. Intens hodepine. Litt tungt å puste og vanskelig å holde en samtale over lang tid. Litt slim i brystet. Noen stikninger i brystet utover kvelden. Blir fort sliten. Anonymkode: 57f77...e7c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #62 Skrevet 20. mars 2020 Har ellers ikke vært syk siden i sommer, men formen har vært fønky en stund nå. Menget meg endel med folk på vei fra Gardermoen pga pendling til jobb. Vet ikke hva som er hva, så tar med litt tilfeldig. For tre-fire uker siden hadde jeg smerte i et punkt i brystet/lungen, som varte to-tre timer, to ganger med et par dagers mellomrom. Senere, onsdag for tre uker siden hadde jeg en slags forkjølelseshodepine som har kommet og gått siden, litt verk i bena. Av og på veldig tett i nesa, av og på vondt i halsen. Hadde i begynnelsen litt feberfølelse, gikk kjapt over. Siste ukene stikkende følelse i brystet, av og til surkling, anpusten/tungpustet og sliten, hjertet dunker som om jeg anstrenger meg selv om jeg sitter i ro. Og så går det nesten over noen dager, og så er det der igjen. Det jeg syns er litt ekkelt er følelsen av at et virus tar seg god tid med å kolonisere lungene uten at immunforsvaret kommer på banen med feber. Hvorfor får jeg ikke feber, er det et godt eller dårlig tegn? Anonymkode: 0079e...a73 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #63 Skrevet 20. mars 2020 Hørte fra fra en venninne som også mistenker å ha fått korona at dagsformen hennes er veldig varierende. Synes det er litt rart, veldig utypisk. Er det andre som også opplever det? Anonymkode: 8cc50...943
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #64 Skrevet 21. mars 2020 På 20.3.2020 den 1.52, AnonymBruker skrev: Her begynte det med andpusten, så vanskelig å puste i 2 dager, deretter kom hodepinen i 2 dager, samt at det rant og rant fra nesen og øyne. så igår kom hals-smertene, og idag har jeg vært potte tett i nesen og vakuum i hodet. Vondt i kroppen, og feber.. Håper jeg får sove i natt, har lagd "sykeseng" med puter og dyne til å støtte opp overkroppen. Natt til idag var et helvete. Kvelingsfølelse av å ligge i sengen, og fryktelig vond hals.. fryktelig å ikke få puste. Er spent på hva som skjer imorgen... 😕 Fikk sendt mld til fastlegen, som nå har sagt at jeg er i isolasjon hjemme til minst 2 dager etter at symptomer har gitt seg. Verste er at meg og samboer har hatt med oss antibac over alt siste 2 ukene, unngått folk, og handlet med plasthansker. Han har forresten ikke tegn til noe som ligner på forkjølelse. Enda. Anonymkode: adf59...3e8 Kan oppdatere å si at jeg hvertfall fikk puste inatt, men har pest meg rundt i hele dag. Fryktelig slapp og sliten, og fortsatt feber. Har begynt å nyse, og har begynt på tørrhostingen. Som forøvrig gjør fryktelig vondt mellom hals og bryst.... Anonymkode: adf59...3e8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #65 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har hatt noen dager med vondt/støl bak brystbeinet og litt vondt i lungene både foran og bak i ryggen. Litt tungpustet. Følte meg varm og som om huden brant om nettene. Fikk også litt merkelig vondt i magen fra øverst til nederst et par dager. Litt tørrhoste her og der. Har følt meg litt varm ca to dager, men sjekket dessverre ikke om jeg hadde feber. Lurer jo veldig på om dette kan være/ha vært corona? Dere som sier dere har kjent trykk i brystet, kan det også beskrives som verking/støl bak brystbeinet? Anonymkode: 7248f...2e8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #66 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt noen dager med vondt/støl bak brystbeinet og litt vondt i lungene både foran og bak i ryggen. Litt tungpustet. Følte meg varm og som om huden brant om nettene. Fikk også litt merkelig vondt i magen fra øverst til nederst et par dager. Litt tørrhoste her og der. Har følt meg litt varm ca to dager, men sjekket dessverre ikke om jeg hadde feber. Lurer jo veldig på om dette kan være/ha vært corona? Dere som sier dere har kjent trykk i brystet, kan det også beskrives som verking/støl bak brystbeinet? Anonymkode: 7248f...2e8 Glemte å nevne at jeg også har hatt hodepine, og vært stiv i nakken med smerter opp og fram til bihulene. Anonymkode: 7248f...2e8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #67 Skrevet 22. mars 2020 Noen som har hatt nattesvette? Denne kom i natt for meg etter en uke. Føltes som jeg badet i et basseng av svette. Ellers har symptomene blitt mildere, trykket i brystet og stikningene kjennes så vidt. Men blir veldig sliten av små ting som å føre en samtale eller ta ut av oppvaskmaskinen. Anonymkode: 57f77...e7c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #68 Skrevet 22. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har hatt nattesvette? Denne kom i natt for meg etter en uke. Føltes som jeg badet i et basseng av svette. Ellers har symptomene blitt mildere, trykket i brystet og stikningene kjennes så vidt. Men blir veldig sliten av små ting som å føre en samtale eller ta ut av oppvaskmaskinen. Anonymkode: 57f77...e7c Jeg har nattesvette, litt høyere temperatur enn vanlig, men ikke feber nå. Mine symptomer er også mildere nå, og jeg synes det er fantastisk. Men blir også fort sliten. Har vart i snart to uker, ikke påvist smitte men oppfyller alle kriteriene. Så da sitter jeg her til 1 uke etter symptomfri for sikkerhets skyld. Formen har variert veldig, så jeg håper på fortsatt fremgang. Fortsatt god bedring 🙂 Anonymkode: 587b6...18f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #69 Skrevet 22. mars 2020 Har nå fått litt mer hoste og litt sykdomsfølelse. Men hoster fortsatt rundt hvert 15. minutt, så det er ikke hele tiden, men det er tørrhoste. Føler kiling i halsen. Alt begynte på mandag med litt ubehag i brystet. Jeg har fortsatt ikke feber, og klarer helt fint å gjøre vanlige ting, men er litt slapp. Blir litt andpusten når jeg snakker mye. Anonymkode: a8261...bde
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #70 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har hovne mandler, hoven drøvel, mye slim og puss baki svelget. Snakka med legen og han sa det mest sansynlig var streptokokker (har hatt det mange ganger før og kjenner igjen smerten ved å svelge) så jeg har fått penicillin mot det. Nå de siste dagene har jeg fått litt hoste, og da begynte jeg å bli bekymra for i følge internettet så skal man ikke hoste ved streptokokker 😅 de siste dagene har jeg og blitt tett i ørene. jeg har ikke feber, er tett i nesa men snørrer ikke. jeg er og har vært mest mulig inne de siste to ukene, bare gått tur i skogen og vært på butikken et par ganger. føler liksom ikke dette er de typiske symptomene på korona heller. Holder meg så klart inne nå fremover, men er så kjedelig å ikke vite Anonymkode: 78649...4fd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #71 Skrevet 22. mars 2020 Begynte med et par dager med litt tørrhoste, så skikkelig hodepine. Tørrhoste fortsatte uforandret, var veldig kald noen dager i starten, og veldig sliten og slapp hele tiden. Litt tung i bringa og rar. Liksom kjenner luftrøret....på en måte. At jeg kjenner at røret og lungene er der når jeg puster...litt tungt, men ikke vanskelig å puste. Ikke feber eller sykdomsfølelse. Har testet, ikke fått svar ennå. Har legetime i morgen, legen sier jeg SKAL komme( hvordan skal jeg forholde mrg til det egentlig?), selv om jeg ikke har fått testsvaret( Anonymkode: 0581f...3e0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #72 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har trykk i brystet, hoster ikke mye, mest bare for å prøve å få det lettere å puste. Ikke feber, men svettet i natt. Ikke i dårlig form, bare litt latere i dag. Kjenner det litt som om det er tørt i bihulene. Men kjenner meg ikke syk... Noen som ble testet? Ringte dere fastlegen og fikk henvisning? Kan man få det gjennom coronatelefonen? Er helsepersonell, men vi får så mye motstridende beskjeder fra leder. Vil gjerne teste meg. Anonymkode: aa63f...2f5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #73 Skrevet 22. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har trykk i brystet, hoster ikke mye, mest bare for å prøve å få det lettere å puste. Ikke feber, men svettet i natt. Ikke i dårlig form, bare litt latere i dag. Kjenner det litt som om det er tørt i bihulene. Men kjenner meg ikke syk... Noen som ble testet? Ringte dere fastlegen og fikk henvisning? Kan man få det gjennom coronatelefonen? Er helsepersonell, men vi får så mye motstridende beskjeder fra leder. Vil gjerne teste meg. Anonymkode: aa63f...2f5 Hvis du testes for tidlig, før du har utviklet flere symptomer, kan du få en falsk negativ test. Derfor sier de nye retningslinjene at hvis du har svært milde symptomer, skal du holde deg hjemme et par dager og se an utviklingen før du evt. testes. Anonymkode: 2fc07...2e3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #74 Skrevet 22. mars 2020 På 19.3.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev: Mistanke om korona hos samboer. Seks dager etter hans første symptomer har jeg i løpet av dagen utviklet smerter i nakke, skuldre og brystet. Nå prøver jeg å sove, men det er så tungt å puste. Føler jeg ikke får nok luft, som om noen sitter på brystet mitt. Hvis jeg går rundt, blir det enda verre, og smertefullt og. Ellers har jeg det foreløpig bra. Men for et ubehagelig symptom. Anonymkode: 2fc07...2e3 Oppdaterer her. Samboer fremdeles med feber og hoste dag 8. Fremdeles helt slått ut og orker ingenting. Jeg har vondt i musklene og hoster noe. Symptomene mine er såpass milde at jeg fint kunne vært på jobb. Anonymkode: 2fc07...2e3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #75 Skrevet 22. mars 2020 intense brystsmerter,hodepine,nyser en del,renner fra nesen når vi er ute og svimmel. Men føler meg i god form. Anonymkode: c53c6...24f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #76 Skrevet 22. mars 2020 Hatt vondt i hode en uke, litt verking i kropp. Kjenner press i brystet , svimmel, tørrhoste (har hosta lenge. Siden jul. Men det roa seg og nå har det begynt igjen) også er jeg mye trøtt. Mer trøtt enn vanlig. Men samtidig så kan det meste av dette skyldes eggløsning. Noe som jeg har nå men usikker på om jeg egentlig kan gå på butikken. Anonymkode: aae04...c10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #77 Skrevet 22. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hatt vondt i hode en uke, litt verking i kropp. Kjenner press i brystet , svimmel, tørrhoste (har hosta lenge. Siden jul. Men det roa seg og nå har det begynt igjen) også er jeg mye trøtt. Mer trøtt enn vanlig. Men samtidig så kan det meste av dette skyldes eggløsning. Noe som jeg har nå men usikker på om jeg egentlig kan gå på butikken. Anonymkode: aae04...c10 Og jeg nyser en del Anonymkode: aae04...c10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #78 Skrevet 22. mars 2020 På 18.3.2020 den 23.31, LadyLemon skrev: Noe som startet som litt hoste i forrige uke en gang, er nå blitt til hva jeg tror er bronkitt. Hoster relativt ofte, og jeg kjenner lungene mine når jeg puster. Det er ubehagelig, men jeg har ikke feber eller muskelsmerter. Har en mann som småhoster og en datter som er snufsete. Jeg holder meg hjemme fra jobb iallefall.. skal uansett det til en dag uten symptomer. Men det er ubehagelig og jeg sliter litt med at det er nettopp denne hostingen som er et så klart symptom.. Er det bronkitt så hadde du ikke være i tvil! Jeg hadde så smerter at jeg ikke klarte å bære en melkekartong en gang uten å miste den i golvet å hyle av smerte. Måtte også bruke paracet flere ganger om dager for å bare komme meg gjennom dagen pga mye smerter konstant. Anonymkode: c53c6...24f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #79 Skrevet 22. mars 2020 Begynte med sterk hodepine og var veldig trøtt for ti dager siden. Et par dager etterpå fikk jeg veldig hovne slimhinner som har ført til vondt i bihulene, dotter i ørene og vondt i halsen. Sånn holdt det på helt til i går, og da begynte jeg å hoste i tillegg. Slimhoste, ikke tørrhoste. Tenkte først at det var et godt tegn, men så leste jeg at det kunne være et tegn på at sykdommen fikk et mer alvorlig forløp. Noen her som har noen tanker? Anonymkode: a30ce...72f
miaw Skrevet 22. mars 2020 #80 Skrevet 22. mars 2020 Fikk feber og ble litt tungpusta forrige uke. Fikk testa meg siden jeg jobber på sykehus, venter på svar nå. Føler meg helt frisk nå, var bare litt "pjusk" et par dager. Er isolert.
Anbefalte innlegg