*Mocca* Skrevet 19. mars 2020 #41 Skrevet 19. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har 0,5C høyere temperatur enn vanlig og føler meg litt uvel, ellers få symptomer. Er det nok til at jeg bør holde meg hjemme?🤔 Vanligvis ville jeg dratt på jobb om jeg følte meg slik. Føler meg som en unnasluntrer om jeg blir hjemme, men er også redd for å smitte noen. Jobber i en såkalt samfunnskritisk virksomhet. Anonymkode: 50e00...3ec Det spørs jo helt hva slags samfunnskritisk virksomhet. Rådene går jo ut på at når man har de symptomene blant annet så skal man holde seg hjemme.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #42 Skrevet 19. mars 2020 Her går det i hodepine, «brennende» følelse i bihulene, litt uggen i halsen, tung i pusten, smerter i kroppen... men før alt dette starta så nøys jeg mye, å i følge alle «symptomer» på korona så er ikke nysing en av de? Anonymkode: fd2c9...28f 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #43 Skrevet 20. mars 2020 Her begynte det med andpusten, så vanskelig å puste i 2 dager, deretter kom hodepinen i 2 dager, samt at det rant og rant fra nesen og øyne. så igår kom hals-smertene, og idag har jeg vært potte tett i nesen og vakuum i hodet. Vondt i kroppen, og feber.. Håper jeg får sove i natt, har lagd "sykeseng" med puter og dyne til å støtte opp overkroppen. Natt til idag var et helvete. Kvelingsfølelse av å ligge i sengen, og fryktelig vond hals.. fryktelig å ikke få puste. Er spent på hva som skjer imorgen... 😕 Fikk sendt mld til fastlegen, som nå har sagt at jeg er i isolasjon hjemme til minst 2 dager etter at symptomer har gitt seg. Verste er at meg og samboer har hatt med oss antibac over alt siste 2 ukene, unngått folk, og handlet med plasthansker. Han har forresten ikke tegn til noe som ligner på forkjølelse. Enda. Anonymkode: adf59...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #44 Skrevet 20. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte med hodeverk. Feber av og på halvannen uke samtidig med tørrhoste og tungpust. Hadde også et par dager med følelse av muskelsvinn, øreverk og bihuler. Feber ga seg for noen dager siden. Men fader så tungpusten ennå. Hater det! Får helt klaus.. Anonymkode: e8120...825 Jeg har lignende. Har vært syk i over to uker. Feber har gitt seg, men sliter fremdeles med hosting og tungpustet. Nå sliter jeg med å sovne, fordi jeg ikke finner en god liggestilling i forhold til å få pustet godt. Men har tidligere tatt test, den var negativt. Og det regnet jeg egentlig med. Det er et fåtall av de som testes som har corona, som regel er det et annet virus/infeksjon. Anonymkode: debe6...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #45 Skrevet 20. mars 2020 Jeg blir så redd når jeg leser om de pusteproblemene... jeg har kjempe angst for å ikke få pustet ordentlig og jeg bor alene. Kommer til å begå ubevisst selvdrap i ren paninkk.... er det virkelig SÅ ille? Anonymkode: ea975...e4e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #46 Skrevet 20. mars 2020 Skrev her inne tidl. Men blitt mye dårligere. Føles ut som å puste igjennom et sugerør, helt grusomt. Pusten er verre nå enn etter jeg har spurtet på trening og jeg klarer på ingen som helst måte å "roe" ned pusten. Det piper når jeg puster og brenner i brystet når jeg hoster. Hosten har blitt veldig ille, hoster mer men ikke hele tiden og kjennes ut som jeg har en kniv i halsen. Klarer ikke å sove. Er gravid og lurer litt på hvor terskelen går før man tar kontakt med lege. Anonymkode: 7428a...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #47 Skrevet 20. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev her inne tidl. Men blitt mye dårligere. Føles ut som å puste igjennom et sugerør, helt grusomt. Pusten er verre nå enn etter jeg har spurtet på trening og jeg klarer på ingen som helst måte å "roe" ned pusten. Det piper når jeg puster og brenner i brystet når jeg hoster. Hosten har blitt veldig ille, hoster mer men ikke hele tiden og kjennes ut som jeg har en kniv i halsen. Klarer ikke å sove. Er gravid og lurer litt på hvor terskelen går før man tar kontakt med lege. Anonymkode: 7428a...ab3 Syns du skal kontakte lege nå. ts Anonymkode: 06fea...a2d 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #48 Skrevet 20. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev her inne tidl. Men blitt mye dårligere. Føles ut som å puste igjennom et sugerør, helt grusomt. Pusten er verre nå enn etter jeg har spurtet på trening og jeg klarer på ingen som helst måte å "roe" ned pusten. Det piper når jeg puster og brenner i brystet når jeg hoster. Hosten har blitt veldig ille, hoster mer men ikke hele tiden og kjennes ut som jeg har en kniv i halsen. Klarer ikke å sove. Er gravid og lurer litt på hvor terskelen går før man tar kontakt med lege. Anonymkode: 7428a...ab3 Kontakt lege! Om du ikke har coronaviruset så har du noe annet som ikke er som det skal være i det hele tatt. Det høres dessverre ut som corona... Anonymkode: 3c251...dc0 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #49 Skrevet 20. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev her inne tidl. Men blitt mye dårligere. Føles ut som å puste igjennom et sugerør, helt grusomt. Pusten er verre nå enn etter jeg har spurtet på trening og jeg klarer på ingen som helst måte å "roe" ned pusten. Det piper når jeg puster og brenner i brystet når jeg hoster. Hosten har blitt veldig ille, hoster mer men ikke hele tiden og kjennes ut som jeg har en kniv i halsen. Klarer ikke å sove. Er gravid og lurer litt på hvor terskelen går før man tar kontakt med lege. Anonymkode: 7428a...ab3 Jeg fant dette: Sitat Først feber og hoste. Ble frisk etter noen dager. En uke etter gikk det sakte men sikkert nedover med nye symptomer nesten hver dag. Litt hoste, feber av og på, kjennes ut som en stor klump i halsen og grusomt vondt på den ene siden, vondt i nesa, nedsatt luke og smakssans naturlig nok, hodepine av og på, snørrete, slapp og tungpustet både når jeg er i ro og beveger på meg. Det føles så rart ut, og ligner ingen forkjølelse jeg har hatt tidligere. Mildere enn influensa på mange måter, men mye verre enn forkjølelse. Nettene er et helvette og våkner opp med veldig ille smerter i halsen. Jeg er ikke redd og har egentlig ikke tenkt at dette kan være coronaviruset inntil jeg fikk vite at litt under en uke før symptomene kom hadde vi besøk av noen fra Italia og de hadde blitt skikkelig dårlige. Ikke for å skremme deg mer enn nødvendig, men du har alle symptomer OG har hatt kontakt med noen fra Italia som har blitt syke? Det er nesten ikke tvil, spesielt det med luktesans/smak er noe som man nesten aldri finner ved lignende sykdommer. Alt du beskriver er "corona", så du må ta kontakt så raskt som mulig med helsevesenet slik at ikke luftveiesproblemene utvikler seg mer. Kan du beskrive pusten noe mer? Klarer du å puste dypt og sakte(re)? Anonymkode: 3c251...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #50 Skrevet 20. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns du skal kontakte lege nå. ts Anonymkode: 06fea...a2d 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt lege! Om du ikke har coronaviruset så har du noe annet som ikke er som det skal være i det hele tatt. Det høres dessverre ut som corona... Anonymkode: 3c251...dc0 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant dette: Ikke for å skremme deg mer enn nødvendig, men du har alle symptomer OG har hatt kontakt med noen fra Italia som har blitt syke? Det er nesten ikke tvil, spesielt det med luktesans/smak er noe som man nesten aldri finner ved lignende sykdommer. Alt du beskriver er "corona", så du må ta kontakt så raskt som mulig med helsevesenet slik at ikke luftveiesproblemene utvikler seg mer. Kan du beskrive pusten noe mer? Klarer du å puste dypt og sakte(re)? Anonymkode: 3c251...dc0 Takk. Fikk sove litt etter mange timer i senga og pusten ble litt bedre etter en god stund når jeg var helt i ro. Fortsatt tungpustet og hosten har bare blitt verre. Har aldri hatt noe lignende. Jeg klarer å puste dypt og sakte, men er veldig ubehagelig, føles ut som jeg kveles når jeg gjør det. Jeg holder meg helt i ro nå så ser jeg litt an. Anonymkode: 7428a...ab3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #51 Skrevet 20. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Fikk sove litt etter mange timer i senga og pusten ble litt bedre etter en god stund når jeg var helt i ro. Fortsatt tungpustet og hosten har bare blitt verre. Har aldri hatt noe lignende. Jeg klarer å puste dypt og sakte, men er veldig ubehagelig, føles ut som jeg kveles når jeg gjør det. Jeg holder meg helt i ro nå så ser jeg litt an. Anonymkode: 7428a...ab3 Jeg synes fortsatt det er på tide å kontakte lege snarest. Bra du fikk sove, men de symptomene du beskriver og pustevanskene gjør at du bør kontakte lege... det er langt fra normalt og bør uansett sees på. Hvis du føler at du kveles når du puster dypt og sakte er det noe galt med opptak av oksygen (går ut fra at du ellers er frisk). Fortell det du sier her og se hva lege sier. Be om en hastetime via telefon...? Du er ikke hysterisk eller noe om du kontakter lege på dette tidspunktet... Anonymkode: 3c251...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #52 Skrevet 20. mars 2020 Ble "forkjøla" forrige onsdag, etter at mannen hadde vært syk i noen dager. Fredag gikk jeg hjem fra jobb da formen var såpass dårlig. Sår hals, hodepine, hoster til jeg kaster opp, feber, diaré, "trykk" på brystkassen, sliter med å puste. Har fått Cosylan og Ventoline som hjelper meg å puste litt mer normalt. Følelsen av å "kveles" selv om jeg puster dypt og ofte er veldig ekkel. I dag er jeg endelig litt bedre, men føler meg fortsatt dårlig. Anonymkode: a0760...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #53 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk. Fikk sove litt etter mange timer i senga og pusten ble litt bedre etter en god stund når jeg var helt i ro. Fortsatt tungpustet og hosten har bare blitt verre. Har aldri hatt noe lignende. Jeg klarer å puste dypt og sakte, men er veldig ubehagelig, føles ut som jeg kveles når jeg gjør det. Jeg holder meg helt i ro nå så ser jeg litt an. Anonymkode: 7428a...ab3 Kontakt lege. Er ikke sikkert det er corona, men det høres ut som du ikke har det så godt Og siden du er gravid i tillegg er det greit å få sjekket. God bedring! Anonymkode: 5449c...c76 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #54 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har sittet alene i karantene siden søndag nå. Jeg er diagnostisert med astma som barn, da var det snakk om kraftig astma og mye komplikasjoner knyttet til det. Nå er denne stort sett under kontroll, med unntak av store anstrengelser, kulde eller allergi. Jeg har ikke hatt infeksjoner som har satt seg i lungene siden jeg var barn. Jeg vet jeg kan merke visse anstrengelser med pusten under visse forhold. Derfor lurer jeg på om stress og uro knyttet til det rundt kan forårsake en viss spenning rundt brystregionen? Jeg velger å tro at det ikke er så uvanlig. Jeg merker ikke noe på allmenntilstanden hvis jeg går meg en tur eller oppholder meg med ting som får meg til å tenke på noe annet. Så tanker har nok litt å si, men jeg skal være på vakt i tilfelle jeg føler meg værre. Det jeg har tenkt litt på, det er om dette viruset kan sitte lenge i kroppen? Altså istedet for å ha et raskt og aggressivt forløp, kan det også ha et langsomt men ødeleggende forløp? Kan man gå med det i uker og ha et så mildt forløp at man ikke registerer alvorligheten før det virkelig er et spørsmål om liv og død? Dette vil jo gi stor skade på lungene hvis man i det hele tatt hadde kommet fra det med livet i behold? Jeg hører her og der om de som sier de tror de bare har vanlig forkjølelse /influensa, men som sier de har en brenning i brystet. Har vi denne brenningen i brystet fordi vi vet dette er et virus som spesifikt merkes i brystet eller kan vi gå med dette lenge uten å vite det? Og vil dette bli som virusene i herpes familien, ligge latent i oss og blusse opp under perioder med stress eller kvitter vi oss med det når vi blir friske? Noen som har tanker om dette? Anonymkode: fd2ee...576
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #55 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har hatt ett ubehag i brystet som ble borte, og litt kiling i halsen de siste fem dagene, men det har ikke blitt noe verre og har ikke hatt feber eller hoste, så jeg vet ikke helt. I så fall ekstremt milde symptomer. Anonymkode: a8261...bde
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #56 Skrevet 20. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skrev her inne tidl. Men blitt mye dårligere. Føles ut som å puste igjennom et sugerør, helt grusomt. Pusten er verre nå enn etter jeg har spurtet på trening og jeg klarer på ingen som helst måte å "roe" ned pusten. Det piper når jeg puster og brenner i brystet når jeg hoster. Hosten har blitt veldig ille, hoster mer men ikke hele tiden og kjennes ut som jeg har en kniv i halsen. Klarer ikke å sove. Er gravid og lurer litt på hvor terskelen går før man tar kontakt med lege. Anonymkode: 7428a...ab3 Når du er gravid synes jeg du bør ta kontakt med lege etter dine beskrivelser. Det kan jo hende du fortsatt kan få være hjemme og det gir seg, men det høres jo ut som noe som bør vurderes. Anonymkode: 54660...dc2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #57 Skrevet 20. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sittet alene i karantene siden søndag nå. Jeg er diagnostisert med astma som barn, da var det snakk om kraftig astma og mye komplikasjoner knyttet til det. Nå er denne stort sett under kontroll, med unntak av store anstrengelser, kulde eller allergi. Jeg har ikke hatt infeksjoner som har satt seg i lungene siden jeg var barn. Jeg vet jeg kan merke visse anstrengelser med pusten under visse forhold. Derfor lurer jeg på om stress og uro knyttet til det rundt kan forårsake en viss spenning rundt brystregionen? Jeg velger å tro at det ikke er så uvanlig. Jeg merker ikke noe på allmenntilstanden hvis jeg går meg en tur eller oppholder meg med ting som får meg til å tenke på noe annet. Så tanker har nok litt å si, men jeg skal være på vakt i tilfelle jeg føler meg værre. Det jeg har tenkt litt på, det er om dette viruset kan sitte lenge i kroppen? Altså istedet for å ha et raskt og aggressivt forløp, kan det også ha et langsomt men ødeleggende forløp? Kan man gå med det i uker og ha et så mildt forløp at man ikke registerer alvorligheten før det virkelig er et spørsmål om liv og død? Dette vil jo gi stor skade på lungene hvis man i det hele tatt hadde kommet fra det med livet i behold? Jeg hører her og der om de som sier de tror de bare har vanlig forkjølelse /influensa, men som sier de har en brenning i brystet. Har vi denne brenningen i brystet fordi vi vet dette er et virus som spesifikt merkes i brystet eller kan vi gå med dette lenge uten å vite det? Og vil dette bli som virusene i herpes familien, ligge latent i oss og blusse opp under perioder med stress eller kvitter vi oss med det når vi blir friske? Noen som har tanker om dette? Anonymkode: fd2ee...576 Tror dette blir spekulasjoner, og jeg har iallefall ikke til nå hørt noe om det du snakker om. Det vet man jo forsåvidt ikke heller enda vil jeg tro....tror ikke det er så lurt å spekulere om akkurat det her enda. Anonymkode: 54660...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #58 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sittet alene i karantene siden søndag nå. Jeg er diagnostisert med astma som barn, da var det snakk om kraftig astma og mye komplikasjoner knyttet til det. Nå er denne stort sett under kontroll, med unntak av store anstrengelser, kulde eller allergi. Jeg har ikke hatt infeksjoner som har satt seg i lungene siden jeg var barn. Jeg vet jeg kan merke visse anstrengelser med pusten under visse forhold. Derfor lurer jeg på om stress og uro knyttet til det rundt kan forårsake en viss spenning rundt brystregionen? Jeg velger å tro at det ikke er så uvanlig. Jeg merker ikke noe på allmenntilstanden hvis jeg går meg en tur eller oppholder meg med ting som får meg til å tenke på noe annet. Så tanker har nok litt å si, men jeg skal være på vakt i tilfelle jeg føler meg værre. Det jeg har tenkt litt på, det er om dette viruset kan sitte lenge i kroppen? Altså istedet for å ha et raskt og aggressivt forløp, kan det også ha et langsomt men ødeleggende forløp? Kan man gå med det i uker og ha et så mildt forløp at man ikke registerer alvorligheten før det virkelig er et spørsmål om liv og død? Dette vil jo gi stor skade på lungene hvis man i det hele tatt hadde kommet fra det med livet i behold? Jeg hører her og der om de som sier de tror de bare har vanlig forkjølelse /influensa, men som sier de har en brenning i brystet. Har vi denne brenningen i brystet fordi vi vet dette er et virus som spesifikt merkes i brystet eller kan vi gå med dette lenge uten å vite det? Og vil dette bli som virusene i herpes familien, ligge latent i oss og blusse opp under perioder med stress eller kvitter vi oss med det når vi blir friske? Noen som har tanker om dette? Anonymkode: fd2ee...576 Jeg skjønner at du er redd og engstelig, og det kan veldig fort gi "symptomer", spesielt i bryst og slikt. Helt ærlig så høres du ikke syk ut, for å berolige deg litt. Se hva hun som jeg sa burde oppsøke lege beskrev... det er dessverre godt mulig corona. Prøv å stresse ned litt og tenk på andre ting om du er bekymret. Hvis du får pusteproblemer og kjenner at noe er galt med lungene tar du selvsagt kontakt med lege, men det du kjenner på er trolig psykisk. Det du nevner om herpes kan ikke skje med dette viruset, heldigvis Det er mange ting som er skummelt med dette viruset, men ingen ting tyder på at det kan gjøre som HIV, herpes, HPV og en del andre. Jeg kan ikke si dette 100% sikkert selvfølgelig, men svaret er nei. Det finnes neppe noe forskning på det siden det er så "åpenbart" for virologer som kjenner disse virusene, men det er ikke noe å bekymre seg for. Det kan ta lang tid å bli kvitt det og langvarig immunitet er ikke garantert, men det vil ikke ligge latent. Du kan gå med det en stund uten å vite det, men ikke ta sorgene på forskudd. Du kommer til å merke det om du blir syk... Anonymkode: 3c251...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #59 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du er redd og engstelig, og det kan veldig fort gi "symptomer", spesielt i bryst og slikt. Helt ærlig så høres du ikke syk ut, for å berolige deg litt. Se hva hun som jeg sa burde oppsøke lege beskrev... det er dessverre godt mulig corona. Prøv å stresse ned litt og tenk på andre ting om du er bekymret. Hvis du får pusteproblemer og kjenner at noe er galt med lungene tar du selvsagt kontakt med lege, men det du kjenner på er trolig psykisk. Det du nevner om herpes kan ikke skje med dette viruset, heldigvis Det er mange ting som er skummelt med dette viruset, men ingen ting tyder på at det kan gjøre som HIV, herpes, HPV og en del andre. Jeg kan ikke si dette 100% sikkert selvfølgelig, men svaret er nei. Det finnes neppe noe forskning på det siden det er så "åpenbart" for virologer som kjenner disse virusene, men det er ikke noe å bekymre seg for. Det kan ta lang tid å bli kvitt det og langvarig immunitet er ikke garantert, men det vil ikke ligge latent. Du kan gå med det en stund uten å vite det, men ikke ta sorgene på forskudd. Du kommer til å merke det om du blir syk... Anonymkode: 3c251...dc0 Ja, det er nok helt rett det dere sier. Jeg tror mye av symptomene hos meg kommer av at jeg er ekstra urolig! Så skal prøve å ta det lungt ❤️ I dag skal jeg pakke meg inn i godt med klær, gå en tur og nyte sola 🌞😊 Anonymkode: fd2ee...576
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #60 Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok helt rett det dere sier. Jeg tror mye av symptomene hos meg kommer av at jeg er ekstra urolig! Så skal prøve å ta det lungt ❤️ I dag skal jeg pakke meg inn i godt med klær, gå en tur og nyte sola 🌞😊 Anonymkode: fd2ee...576 Jeg tror det er veldig lett å få tung pust av å fokusere på pusten. Ond sirkel, det der.. Håper uansett at du finner roen Anonymkode: e8120...825
Anbefalte innlegg