AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #21 Del Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager har du hatt dette nå? Anonymkode: 57f77...e7c Tredje uken nå. Ferdig med feber osv. Hosten er nesten vekke men fremdeles dager med tung pust Anonymkode: e8120...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 19. mars 2020 #22 Del Skrevet 19. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tredje uken nå. Ferdig med feber osv. Hosten er nesten vekke men fremdeles dager med tung pust Anonymkode: e8120...825 Regner du det fra da hodepinen kom eller hosten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #23 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg er på dag to med hodepine nå (har aldri vondt i hodet ellers), er tungpustet og har tett nese. Mannen min har de samme symptomene men han er også sår i halsen. Tipper vi er smittet, begge to. Hvordan gjør vi nå, anser oss som karantenepasienter? Hva med de tre barna våre, kan de handle, gå turer ute, osv (16-18 år, de bor hjemme)? Anonymkode: ac164...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #24 Del Skrevet 19. mars 2020 2 minutter siden, charnelle skrev: Regner du det fra da hodepinen kom eller hosten? Hodepine. Hosten kom noen dager etter det. Så ca to uker med hoste og tung pust. Hvordan det? Anonymkode: e8120...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #25 Del Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hodepine. Hosten kom noen dager etter det. Så ca to uker med hoste og tung pust. Hvordan det? Anonymkode: e8120...825 Jeg har veldig likt forløp som begynte med hodepine, men er 1,5 uke etter deg Anonymkode: 57f77...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #26 Del Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig likt forløp som begynte med hodepine, men er 1,5 uke etter deg Anonymkode: 57f77...e7c Skjønner. Masse god bedring og jeg håper du slipper langvarig tungpust.. Anonymkode: e8120...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #27 Del Skrevet 19. mars 2020 Hadde sterk hodepine fredag og delvis på lørdag og følte meg veldig varm og frøs om en annen (hadde kun litt forhøyet temp). Hodepinen har avtatt en del, men sitter i fortsatt. Føler meg noe varm i hodet, må sove etter jobb, og må trekke pusten dypere enn normalt. Føler jeg puster mer anstrengt, da jeg føler at jeg ikke får nok luft når jeg sitter i ro. Tror ikke det er corona, egentlig. Har dog aldri hatt slike symptomer over tid. Det som skremmer er selvfølgelig det å evt. skulle smitte andre. Anonymkode: ee126...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #28 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg kom hjem fra Tyskland for 3 uker siden. Begynte å bli dårlig mens vi var der, ene barnet mitt var forkjølet hele tiden, og det fortsatte når jeg kom hjem. Lett feber av og på, en slags sårhet i hals, klødde mye i hals og lunger og nese, øreverk, tørrhoste men og litt slim. Uvel i kroppen, trøtt og litt hodepine. Så ble jeg testet 13 dager etter jeg kom hjem (etter å ha mast x flere for er helsepersonell) men testen viste å være negativ.. Det jeg tenker i ettertid, kan jeg ha hatt det likevel, men det har gått ut av kroppen før jeg ble testet? Eller sitter viruset lenge i kroppen? Anonymkode: 89ee5...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #29 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg var i Polen.. Men ble ikke testet pga ikke «riktig» land. Og jeg føler luften ikke fungerer helt. Får puste men det er ikke nok. Press. Og jeg har aldri hatt lungebetennelse engang før.. Anonymkode: e8120...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONI2000 Skrevet 19. mars 2020 #30 Del Skrevet 19. mars 2020 Hei alle sammen! Nå har det kommet en bok (fra USA) - det var jammen raskt Coronavirus Survival Guide - Everything you need to know to protect yourself and your family Her er linken; Corona bok Aner ikke hvor bra den er, siden den har akuratt kommet ut, men regner med den inneholder tips and facts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #31 Del Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sterk hodepine fredag og delvis på lørdag og følte meg veldig varm og frøs om en annen (hadde kun litt forhøyet temp). Hodepinen har avtatt en del, men sitter i fortsatt. Føler meg noe varm i hodet, må sove etter jobb, og må trekke pusten dypere enn normalt. Føler jeg puster mer anstrengt, da jeg føler at jeg ikke får nok luft når jeg sitter i ro. Tror ikke det er corona, egentlig. Har dog aldri hatt slike symptomer over tid. Det som skremmer er selvfølgelig det å evt. skulle smitte andre. Anonymkode: ee126...0bd Det høres jo ut som det. Det er vel det at det blir tungt å puste som er en av de tydeligste symptomene. Har hatt det selv i snart to uker. Var på jobb forrige uke. Har stikking ned i luftveiene, vært svimmel, hodepine, ekstremt trøtt, vondt i halsen. Hatt mye kroppssmerter av og på. Varm og kald. Plutselig blytung i kroppen, plutselig litt bedre igjen. Håper å bli testet snart før det slipper taket, så vet man at man er immun og kan lettere bidra ut i samfunnet og hjelpe andre der det trengs. Jobber mye hjemmefra nå og måtte roe det litt ned inntil videre. Anonymkode: d27a9...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #32 Del Skrevet 19. mars 2020 Starter fredag for to uker siden med vondt i halsen. Ikke sår hals som jeg pleier, men skikkelig vondt når jeg svelga. Ble tett i nesa søndag og mandag. Tirsdag kveld kjente jeg formen stupte nedover. Ble slapp og det var vondt å hoste. Onsdagen var jeg helt elendig! Orker ikke å sitte, være på mobilen eller noe. Bare lå i senga konstant. Beina verka, hodepine og føltes som noen satt på brystkassa mi. Hadde nesten ikke stemme. Har aldri kjent sånn slapphet før. torsdagen var jeg langt bedre, men hostet en del. Det har jeg gjort siden. Mye tett i nesa og av og på både tungpustet og kortpustet, og av og på vondt i beina. Formen går opp og ned som en jojo. Almenntilstanden er grei. Og jeg har ikke hatt noe feber. Men denne hostingen og pusten gjør meg usikker. I dag har jeg hatt en surkling nede i brystet jeg aldri har hatt før heller. Ordentlig dyp tone på den og jeg får ikke puste mens jeg hoster. Hostet til brekninger hele veien. har en unge som har hostet til han har spydd for første gang i sitt seksårige liv og en treåring som hoster langt nede i brystet, noe han aldri har gjort før. Begge har hatt langvarig hoste og det var noen dager der de var likbleke og blå under øya. Noe jeg og var, og det er jeg aldri. Så det er så mye som er annerledes i forhold til hva jeg er vant med. Anonymkode: 5f268...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #33 Del Skrevet 19. mars 2020 Dere skriver feber, hvilke temperaturer har dere? Jeg har vært litt slapp og har hatt hodepine i noen dager, men føler meg fin. Har hjemmekontor og slapper mye av, blir sliten med en gang jeg begynner å gjøre noe. I dag er tempen 38,8 (rektalt). Hoster ikke, så er vel heller vanlig influensa? Anonymkode: 8cc50...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #34 Del Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte med hodeverk. Feber av og på halvannen uke samtidig med tørrhoste og tungpust. Hadde også et par dager med følelse av muskelsvinn, øreverk og bihuler. Feber ga seg for noen dager siden. Men fader så tungpusten ennå. Hater det! Får helt klaus.. Anonymkode: e8120...825 Glemte å skrive at jeg hadde noen dager hvor jeg var tett i svelget. Ikke sår. Rød og ruglete da jeg kikket i speilet. Som om jeg hadde mat sittende fast nedi der eller noe. Trodde jeg hadde allergisk reaksjon (har ikke allergier) og stappet i meg flere reseptfrie allergitabletter. Så ble jeg tett i pusten og hoste etter det. Anonymkode: e8120...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #35 Del Skrevet 19. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som det. Det er vel det at det blir tungt å puste som er en av de tydeligste symptomene. Har hatt det selv i snart to uker. Var på jobb forrige uke. Har stikking ned i luftveiene, vært svimmel, hodepine, ekstremt trøtt, vondt i halsen. Hatt mye kroppssmerter av og på. Varm og kald. Plutselig blytung i kroppen, plutselig litt bedre igjen. Håper å bli testet snart før det slipper taket, så vet man at man er immun og kan lettere bidra ut i samfunnet og hjelpe andre der det trengs. Jobber mye hjemmefra nå og måtte roe det litt ned inntil videre. Anonymkode: d27a9...150 Ja, Ikke sant. Er jo dessverre redd for det. 😕 Er dog ingen påvist smitte i vår kommune, men det betyr jo ikke at det ikke kan være smittede her. På hvilken dag fikk du stikkinger og lignende i luftveiene etter du begynte å føle seg syk? Jeg er på dag 7 siden dette startet. Ingen hoste eller noe slikt. Har jo lest at det kan ta tid før man eventuelt opplever sterkere symptomer. Og det er jo det som er litt skremmende mtp smitte. Enig i at det hadde vært fint å vite, slik at man kunne bidratt og gått på jobb uten usikkerheten for å eventuelt smitte andre osv. Lurt av deg å jobbe hjemmefra når du kan. Jeg har dessverre ikke muligheten til det. Anonymkode: ee126...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #36 Del Skrevet 19. mars 2020 Mistanke om korona hos samboer. Seks dager etter hans første symptomer har jeg i løpet av dagen utviklet smerter i nakke, skuldre og brystet. Nå prøver jeg å sove, men det er så tungt å puste. Føler jeg ikke får nok luft, som om noen sitter på brystet mitt. Hvis jeg går rundt, blir det enda verre, og smertefullt og. Ellers har jeg det foreløpig bra. Men for et ubehagelig symptom. Anonymkode: 2fc07...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #37 Del Skrevet 19. mars 2020 Irriterte luftveier. Trykk i øvre lunge, irritert hals (kremter mye) og merkelig smerte og kløe i bihulene. Fryser og svetter om hverandre, men ingen feber. Hodepine, svimmelhet (!) og slapp. Tungpustet ved anstrengelse. Føler meg ikke bra, men samtidig er det helt OK liksom, hvis dere skjønner. Aner ikke om det er Corona eller ikke. Har ikke vært syk på 6 år, og sykt typisk meg at dette kom akkurat nå. Anonymkode: 59e9f...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 19. mars 2020 #38 Del Skrevet 19. mars 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Her har symtomene kommet snikende og bare kommet sterkere og sterkere. Begynte med lett hodepine i noen dager. Mandag begynte jeg å kjenne lett ubehag i brystet, dette har bare blitt sterkere og sterkere. Nå kjennes brystet ømt/stølt ut og det nærmest prikker. Vondt i halsen kom i dag tidlig som foreløpig minner mest om som at halsen er fylt med bomull og det prikker. Det prikker også i ørene. Har også hatt diaré siden mandag. Hoster opp litt slim, men har verken tørrhoste eller feber. Jeg er 46 år og ellers frisk, men sliter med angst og er veldig redd. Synes det er flott med denne tråden slik at vi kan følge med på hverandres utvikling. Hva gjør dere hjemme? I dag har jeg vært sengeliggende i etasjen over der mann og barn er, de har foreløpig ingen symptomer. Drikker mye vann og tatt litt vitaminer. Vanskelig å få et isolat til å fungere, vi har bare ett bad her i huset og barna er små og skjønner ikke at jeg ikke kan klemme de. Anonymkode: 57f77...e7c Jeg fikk brystsmerter på lørdag, rett etter å ha gått ut fra et kjøpesenter jeg oppholdt meg på i noen timer... Har ellers vært minst mulig ute blant folk, men gått spaserturer alene i nærheten, og prøvd å holde minst en meter avstand til dem jeg møter. Brystsmertene har vært litt til og fra, og foreløpig har jeg ikke vært særlig bekymra. Men har bestemt meg for å kanskje begynne å bruke kolonial.no eller en annen butikk som kan kjøre matvarer hjem til meg, istedenfor at jeg skal ut å handle selv, til tross for at jeg har seks matbutikker i gangavstand hjemmefra... Så jeg har en form for karantene, men sliter med å godta at det er sånn. Bare brystsmerter her, ikke noe mer. Tar meg selv i å kjenne etter om jeg er tungpustet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #39 Del Skrevet 19. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært forkjølet på en helt annen måte enn vanlig de siste to ukene. Begynte på sår hals og litt tett i nesen. Ble så til brystsmerter og hoste. Noe slimete på morgningen, ellers tørr. Gjorde så vondt i brystet at jeg nesten begynte å gråte når jeg kjente at jeg måtte hoste. Hadde cosylan, så tok det og det hjalp mot hosten. De ekstreme smertene i brystet varte i tre-fire dager. Dag fire fikk jeg skikkelig hodepine som varte hele dagen. Etter det har jeg hatt av og på lav feber, frost og hetetokter. En rar følelse i brystet, sliten og veldig fort andpusten. Har tenkt på om dette kan være korona, men jeg ville trodd jeg ble dårligere, siden jeg er i risikogruppen. Anonymkode: e48f4...c09 Leste forsåvidt en artikkel nå hvor mange mistet smaks og luktesans - det har jeg og gjort, det har fortsatt ikke kommet helt tilbake. Veldig rart Anonymkode: e48f4...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 19. mars 2020 #40 Del Skrevet 19. mars 2020 Begynte med sår hals for 2 dager siden, tett nese og nysing som f i dag. Hodepine og verk i bihulene Enn så lenge ikke noe trykk i brystet/tungpustet, så får satse på forkjølelse da 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg