AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 En tråd for oss som har symptomer som kan eller ikke kan være korona. tråden skal ikke være substitutt for legehjelp eller legevurdering men kun uformell diskusjon/erfaringsutveksling. — jeg har pålagt meg selv karantene nå etter å ha begynt å få muskelsmerter. Fredag hadde jeg hodepine og rennende nese (vedvarer ebda), lørdag vondt i halsen og litt svimmel (kommer og går) - nå har jeg muskelsmerter. vil avvente å se om jeg får feber før jeg evt kontakter lege. Normalt lite syk. Anonymkode: 06fea...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyLemon Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Noe som startet som litt hoste i forrige uke en gang, er nå blitt til hva jeg tror er bronkitt. Hoster relativt ofte, og jeg kjenner lungene mine når jeg puster. Det er ubehagelig, men jeg har ikke feber eller muskelsmerter. Har en mann som småhoster og en datter som er snufsete. Jeg holder meg hjemme fra jobb iallefall.. skal uansett det til en dag uten symptomer. Men det er ubehagelig og jeg sliter litt med at det er nettopp denne hostingen som er et så klart symptom.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tråd for oss som har symptomer som kan eller ikke kan være korona. tråden skal ikke være substitutt for legehjelp eller legevurdering men kun uformell diskusjon/erfaringsutveksling. — jeg har pålagt meg selv karantene nå etter å ha begynt å få muskelsmerter. Fredag hadde jeg hodepine og rennende nese (vedvarer ebda), lørdag vondt i halsen og litt svimmel (kommer og går) - nå har jeg muskelsmerter. vil avvente å se om jeg får feber før jeg evt kontakter lege. Normalt lite syk. Anonymkode: 06fea...a2d Samme her. Vondt i lymfene og lårene. Anonymkode: 748ac...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Del Skrevet 18. mars 2020 Her har symtomene kommet snikende og bare kommet sterkere og sterkere. Begynte med lett hodepine i noen dager. Mandag begynte jeg å kjenne lett ubehag i brystet, dette har bare blitt sterkere og sterkere. Nå kjennes brystet ømt/stølt ut og det nærmest prikker. Vondt i halsen kom i dag tidlig som foreløpig minner mest om som at halsen er fylt med bomull og det prikker. Det prikker også i ørene. Har også hatt diaré siden mandag. Hoster opp litt slim, men har verken tørrhoste eller feber. Jeg er 46 år og ellers frisk, men sliter med angst og er veldig redd. Synes det er flott med denne tråden slik at vi kan følge med på hverandres utvikling. Hva gjør dere hjemme? I dag har jeg vært sengeliggende i etasjen over der mann og barn er, de har foreløpig ingen symptomer. Drikker mye vann og tatt litt vitaminer. Vanskelig å få et isolat til å fungere, vi har bare ett bad her i huset og barna er små og skjønner ikke at jeg ikke kan klemme de. Anonymkode: 57f77...e7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg har og symptomer men klemmer da barna mine likevel. Det er i luften i huset uansett. Anonymkode: 72984...cd7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Del Skrevet 18. mars 2020 Er i karantene. Startet med to dager intens hodepine. Når det ga seg fikk jeg feber i tillegg til økene "trykk" på bryst og mellom skulderblad. Dette har økt på med feber som kommer og går (lav feber/subfebril). Trykket er litt lettere nå, men merker det fortsatt og blir andpusten og svimmel selv ved lett aktivitet. Tett nese hele perioden så det har forsterket følelsen av å ikke få nok luft. Nesten ikke hostet og ikke hatt muskelsmerter. Anonymkode: a10cc...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Del Skrevet 19. mars 2020 Hadde vondt i bihulene første dagen, også feber, slapphet, nedsatt allmenntilstand. Ikke kjent på bihuleverk men heller generell hodepine siden det, aldri hatt så mye hodepine i mitt liv, vært syk i 9 dager nå. Veldig slapp og svimmel, etterhvert blitt tungpustet med mye ubehag i brystet, hoster litt, tror jeg har feber av og på, forflytning er såpass vanskelig nå at jeg ikke orker å sjekke. Samboer hadde forkjølelsessymptomer og har blitt tungpustet. Anonymkode: 8e8a1...c5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Del Skrevet 19. mars 2020 har også influensasymptomer. Ekstremt sliten, lett feber, tungt å puste, muskel og leddsmerter, forkjølelsessymptomer og hodepine... Er ikke så veldig syk men er litt på og av. Tror ikke påå å teste meg, siden vi uansett er i hjemmekontor med hjemmeskole og hjemmebarn hoho. Anonymkode: 2293a...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Del Skrevet 19. mars 2020 ja, svimmel ikke glem svimmel, men blir gjerne svimmel ved forkjølelser. Anonymkode: 2293a...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Del Skrevet 19. mars 2020 Først feber og hoste. Ble frisk etter noen dager. En uke etter gikk det sakte men sikkert nedover med nye symptomer nesten hver dag. Litt hoste, feber av og på, kjennes ut som en stor klump i halsen og grusomt vondt på den ene siden, vondt i nesa, nedsatt luke og smakssans naturlig nok, hodepine av og på, snørrete, slapp og tungpustet både når jeg er i ro og beveger på meg. Det føles så rart ut, og ligner ingen forkjølelse jeg har hatt tidligere. Mildere enn influensa på mange måter, men mye verre enn forkjølelse. Nettene er et helvette og våkner opp med veldig ille smerter i halsen. Jeg er ikke redd og har egentlig ikke tenkt at dette kan være coronaviruset inntil jeg fikk vite at litt under en uke før symptomene kom hadde vi besøk av noen fra Italia og de hadde blitt skikkelig dårlige. Anonymkode: 7428a...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg våknet med veldig sår hals og hovne mandler mandag forrige uke. Utover dagen ble allmenntilstand verre, kjente press i brystet og jeg begynte å fryse som bare søren. Hadde 40 i feber. Sov mesteparten av mandag, så husker ikke så mye mer fra den dagen. Tirsdag og onsdag så hadde jeg fryktelig vondt i hodet, jeg ble andpusten bare av å stå eller sitte oppreist. Ingen feber. Fortsatt sår hals og hovne mandler. Press i brystet og generelt tungpustet. Torsdag var det samme, men sår hals ga seg. Nå var det mer en kløe i halsen og jeg fikk tørrhoste. Fredag og lørdag hadde jeg mindre hodepine, men økende press i brystet og mer tungpustet. Fortsatt andpusten av minste lille ting. Tørrhoste. Sliten. Søndag og mandag ingen hodepine. Hadde tørrhoste, neseblod, og i tillegg til press i brystet begynte det å stikke i brystet og ned til underkant av ribbena. Fortsatt tungpustet og andpusten. Orker ingenting. Tirsdag uke 2, litt bedre allmenntilstand. Hoster mindre. Fortsatt press i brystet, ikke like fort andpusten nå, men fortsatt lite som skal til. Stikninger i brystet øker i hyppighet og styrke. Kjenner jeg er bekymret. Har fortsatt lite energi. Onsdag uke 2, bedre allmenntilstand, hoster nesten ingenting. Blir ikke like lett andpusten nå, orker litt mer men fortsatt ikke mye. Har nå perioder hvor presset i brystet ikke er like ille, men får fremdeles stikninger i brystet som gjør vondt. Alt i alt føler jeg formen er bedre nå, men jeg liker ikke følelsen jeg har i brystet, og at det fremdeles er tung å puste. Nå håper jeg at jeg våkner i morgen og kjenner meg symptomfri, for dette gidder jeg ikke lenger. Er så lei av å ha press i brystet og stikninger. Lei av å ikke fungere normalt, og at alt er tyngre enn vanlig. Det som har vært gjennomgående hele sykdomsforløpet mitt er følgende: Press i bryst og tungpustet, lite energi, fort sliten og fort andpusten. Anonymkode: 68e4a...da4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg har vært forkjølet på en helt annen måte enn vanlig de siste to ukene. Begynte på sår hals og litt tett i nesen. Ble så til brystsmerter og hoste. Noe slimete på morgningen, ellers tørr. Gjorde så vondt i brystet at jeg nesten begynte å gråte når jeg kjente at jeg måtte hoste. Hadde cosylan, så tok det og det hjalp mot hosten. De ekstreme smertene i brystet varte i tre-fire dager. Dag fire fikk jeg skikkelig hodepine som varte hele dagen. Etter det har jeg hatt av og på lav feber, frost og hetetokter. En rar følelse i brystet, sliten og veldig fort andpusten. Har tenkt på om dette kan være korona, men jeg ville trodd jeg ble dårligere, siden jeg er i risikogruppen. Anonymkode: e48f4...c09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Del Skrevet 19. mars 2020 Halvparten av Norges befolkning kommer til å få korona før eller siden fastslår myndighetene! Anonymkode: e3d03...0d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Del Skrevet 19. mars 2020 Har en slags brennende følelse i lungene og oppover mot halsen. Har hatt det slik i et par dager. Litt hodepine etter å ha vært i bevelgelse (gåturer etc). Sliten. Ellers ok. Men er liksom redd for at lungene plutselig ikke skal fungere lengre 😕 Anonymkode: 72351...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Del Skrevet 19. mars 2020 Det ligger en test man kan ta på Aftonbladet.se Har fått beskjed om at jeg har posta copywrite greier her så veit ikke om jeg kan poste en link, men det er hvertfall en sånn quiz du kan ta der.. Anonymkode: 9ab97...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg startet med veldig mye muskelverk, hodepine, rennende nese og enormt trykk i panne, bi og kjevehule for 2 uker siden. Forhøyet temperatur men ikke akkurat feber. For en uke siden forsvant mange av symptomene men ble veldig tungpustet og fikk en tørrhoste som ligger nederst i halsen. I tillegg slapp. Dette er klare tegn på Corona men kan også være stille lungebetennelse eller bare influensa symptom. Har derfor isolert meg selv de to siste ukene og har kun vært utenfor døren for å gjøre nødvendige ærend. Ingen har vært inne hos meg. Begynner nå å føle meg litt bedre men kommer ikke til å være i nærheten av folk før jeg er helt symptomfri. Disse rådene gir også FHI når man har luftveissymptomer og ikke vet om det er Corona eller influensa! Anonymkode: e6fc6...b50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Del Skrevet 19. mars 2020 Du skal da ikke ta kontakt med lege så fort du får feber. Det er kun hvis du får akutte symptomer slik som pustevansker. Hvis ikke du faktisk trenger legehjelp så blir du jo bare hjemme og vurderer status for dagene som går. Anonymkode: 45277...50b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #18 Del Skrevet 19. mars 2020 Har 0,5C høyere temperatur enn vanlig og føler meg litt uvel, ellers få symptomer. Er det nok til at jeg bør holde meg hjemme?🤔 Vanligvis ville jeg dratt på jobb om jeg følte meg slik. Føler meg som en unnasluntrer om jeg blir hjemme, men er også redd for å smitte noen. Jobber i en såkalt samfunnskritisk virksomhet. Anonymkode: 50e00...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #19 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg begynte med hodeverk. Feber av og på halvannen uke samtidig med tørrhoste og tungpust. Hadde også et par dager med følelse av muskelsvinn, øreverk og bihuler. Feber ga seg for noen dager siden. Men fader så tungpusten ennå. Hater det! Får helt klaus.. Anonymkode: e8120...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #20 Del Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg begynte med hodeverk. Feber av og på halvannen uke samtidig med tørrhoste og tungpust. Hadde også et par dager med følelse av muskelsvinn, øreverk og bihuler. Feber ga seg for noen dager siden. Men fader så tungpusten ennå. Hater det! Får helt klaus.. Anonymkode: e8120...825 Hvor mange dager har du hatt dette nå? Anonymkode: 57f77...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg