AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Fant ut at jeg skulle høre hele Debatten med hun legen Nyborg som var i går, og kom over noe interessant. Hun sier helt i begynnelsen at legene hele tiden har fått restriksjoner på hvem som skal testes, og at de siste 4 dagene har legene fått beskjed om å bare teste de som blir syke mens de allerede er innlagt, de som blir innlagt, og helsepersonell som har særlig nær kontakt med pasienter. Det vil si at det finnes en enormt stor gruppe som blir syke men som ikke blir testet. Dødelighetsprosenten blir jo dermed helt feil? Eller tar jeg feil her? Anonymkode: 3cdad...e77 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Selvsagt blir dødsprosenten unaturlig høy. Dette har de snakket om i media veldig lenge allerede. Det har tydeligvis ikke den legen i Debatten fått med seg. Anonymkode: 9ac22...d5d 13
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Det er store mørketall på antall smittede ja, så dødspeosenten blir falsk for høy. Anonymkode: 6c738...c5c 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Får vi noen gang vite den ekte dødeligheten og smittsomheten med dette da? TS Anonymkode: 3cdad...e77
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Helt, helt korrekt. Dødsprosenten er latterlig overdreven. Anonymkode: 23d7e...99b 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Får vi noen gang vite den ekte dødeligheten og smittsomheten med dette da? TS Anonymkode: 3cdad...e77 Nei. Det vil være gigantiske mørketall om antall smittede, for dette blir ikke testes med mindre du er veldig syk eller i risikogruppen (i tidlig fase). Nå som viruset er påvist ute av kontroll er det liten vits i å teste alle egentlig. Anonymkode: 23d7e...99b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får vi noen gang vite den ekte dødeligheten og smittsomheten med dette da? TS Anonymkode: 3cdad...e77 Nei, men det får man ikke eksakte tall på ved mange andre sykdommer heller. Anonymkode: e4ec6...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Fant ut at jeg skulle høre hele Debatten med hun legen Nyborg som var i går, og kom over noe interessant. Hun sier helt i begynnelsen at legene hele tiden har fått restriksjoner på hvem som skal testes, og at de siste 4 dagene har legene fått beskjed om å bare teste de som blir syke mens de allerede er innlagt, de som blir innlagt, og helsepersonell som har særlig nær kontakt med pasienter. Det vil si at det finnes en enormt stor gruppe som blir syke men som ikke blir testet. Dødelighetsprosenten blir jo dermed helt feil? Eller tar jeg feil her? Anonymkode: 3cdad...e77 I følge WHO representant så er de temmelig sikre på at dødeligheten er 4,3 % Han forklarte modellen de hadde brukt, og sikkerheten av resultatet. Jeg kan ikke gi igjen, men det er nok det beste anslaget. vi har. Anonymkode: 759bd...36d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I følge WHO representant så er de temmelig sikre på at dødeligheten er 4,3 % Han forklarte modellen de hadde brukt, og sikkerheten av resultatet. Jeg kan ikke gi igjen, men det er nok det beste anslaget. vi har. Anonymkode: 759bd...36d Jeg kjenner at jeg er mer enn temmelig usikker på at de har rett nå. TS Anonymkode: 3cdad...e77 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Får vi noen gang vite den ekte dødeligheten og smittsomheten med dette da? TS Anonymkode: 3cdad...e77 Nei, vi får ikke vite det med sikkerhet, og tallene vi ser i dag er i grunn spekulasjoner. Det er derfor det spriker så enormt, fra rundt 0,77% til 3-4-5% osv. Anonymkode: f8ae3...45c 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi får ikke vite det med sikkerhet, og tallene vi ser i dag er i grunn spekulasjoner. Det er derfor det spriker så enormt, fra rundt 0,77% til 3-4-5% osv. Anonymkode: f8ae3...45c DEt er et ganske stort sprik.. Anonymkode: 3cdad...e77
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 Når dette går virkelig ille dør så mange så fort at det ikke nødvendigvis er tid til å undersøke de som dør. Vi vil ikke kunne estimere hva dødeligheten er før i forskjellige land før om en god stund. Anonymkode: d7d59...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Veldig nyskjerrig på hvordan de estimerer dødeligheten når de ikke vet hvor mange som har blitt smittet, hvor mange som har blitt syke og friske igjen, hvor mange av de som ble syke totalt som hadde influensa og hvor mange som hadde corona. TS Anonymkode: 3cdad...e77
Anbefalte innlegg