AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Hvordan jobber dere nå? Vi fortsetter som før og det er skummelt. Bruker hansker og spriter ned biler ect. Kjører 1 og 1, har ikke brukere med i bilen osv. Likevel har vi både dusj og praktisk rengjøring helt uten smittevernsutstyr. Jeg er bekymret over å smitte noen, og å bli smittet selv. Vi stenger ikke og er tett på mange forskjellige folk daglig. Anonymkode: b786a...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Ja, det er hårreisende, og fullstendig uansvarlig. Pårørende ønsker heller ikke ta over lette oppgaver som støttestrømper, matlaging og tabl. for å skjerme sine foreldre; noe som strengt tatt burde vert en selvfølgelighet. Vi er smittespredere- ingen tvil om det. Anonymkode: 56a2a...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er hårreisende, og fullstendig uansvarlig. Pårørende ønsker heller ikke ta over lette oppgaver som støttestrømper, matlaging og tabl. for å skjerme sine foreldre; noe som strengt tatt burde vert en selvfølgelighet. Vi er smittespredere- ingen tvil om det. Anonymkode: 56a2a...06a Nettopp. Hva gjør vi? Komme med fullt verneutstyr? Vi ber jo om sykdom. Anonymkode: b786a...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg har hjemmesykepleien her fem ganger per dag. Noen tar forholdsregler, og andre bruker ikke hansker og nyser meg i trynet og ler av Koronahysteriet (for å bruke et direkte sitat). Har lyst å ringe sonelederen, da jeg blir redd. Ikke for meg, jeg er ikke i risikosona, men for de andre sårbare de er innom. Hvorfor i all verden sitter jeg hjemme og diller med hjemmekontor på halv åtte, når heltene mange klappa for på verandaen i går, ødelegger arbeidsplassen sin og hjemmene våre sånn? Anonymkode: fbac3...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Del Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hjemmesykepleien her fem ganger per dag. Noen tar forholdsregler, og andre bruker ikke hansker og nyser meg i trynet og ler av Koronahysteriet (for å bruke et direkte sitat). Har lyst å ringe sonelederen, da jeg blir redd. Ikke for meg, jeg er ikke i risikosona, men for de andre sårbare de er innom. Hvorfor i all verden sitter jeg hjemme og diller med hjemmekontor på halv åtte, når heltene mange klappa for på verandaen i går, ødelegger arbeidsplassen sin og hjemmene våre sånn? Anonymkode: fbac3...1ff Unnskyld hvis jeg blanda meg i tråden din, TS. Det er ikke meninga å svartmale yrkesgruppen din, men jeg tenkte å få fram at realiteten sett fra en brukers synspunkt, ikke alltid er heltehistoriene man leser om i avisa. Setter pris på dere, og vet de fleste gjør sitt beste! Anonymkode: fbac3...1ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Del Skrevet 18. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hjemmesykepleien her fem ganger per dag. Noen tar forholdsregler, og andre bruker ikke hansker og nyser meg i trynet og ler av Koronahysteriet (for å bruke et direkte sitat). Har lyst å ringe sonelederen, da jeg blir redd. Ikke for meg, jeg er ikke i risikosona, men for de andre sårbare de er innom. Hvorfor i all verden sitter jeg hjemme og diller med hjemmekontor på halv åtte, når heltene mange klappa for på verandaen i går, ødelegger arbeidsplassen sin og hjemmene våre sånn? Anonymkode: fbac3...1ff Du burde ringe soneleder og si fra. Jeg jobber selv som sykepleier i hjemmetenesten og det du skriver hørest ikke greit ut i det hele tatt. Anonymkode: b4ca5...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Del Skrevet 18. mars 2020 BPA, slipper dermed å drasse smitte fra hjem til hjem, til gjengjeld er det opp til personen å skaffe smittevernsutstyr. Hadde et håp om at dere var bedre stilt. Anonymkode: e5ec1...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg er også en bruker. Har i flere år klaget på ekstremt dårlig hygiene hos hjemmetjenesten, men det skjer aldri noen endringer. Hjemmehjelpen fortsetter å vaske med samme klut, først på badet og siden på stue og kjøkken. Til og med en hjemmesykepleier som faktisk er utdannet sykepleier dropper håndvask når hun kommer utenfra. Hjemmehjelpen er langt verre enn hjemmesykepleien, men det er helt hårreisende store mangler hos begge. Har nå avlyst all hjelp fremover, tør ikke å ta sjansen på å bli smittet da jeg vil tåle det svært dårlig og vil etter all sannsynlighet bli en belastning for sykehuset. Vet enda ikke hvordan jeg skal klare meg fremover (bor alene og familie bor på andre kanten av landet), men håper at hjemmetjenesten og jeg sammen klarer finne en OK løsning. Sannsynligvis vil det bety full isolasjon for meg og ingen dusjing, støvsuging o.l. det neste halve året, og mat levert utenfor ytterdøra. Anonymkode: d2b36...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Del Skrevet 18. mars 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også en bruker. Har i flere år klaget på ekstremt dårlig hygiene hos hjemmetjenesten, men det skjer aldri noen endringer. Hjemmehjelpen fortsetter å vaske med samme klut, først på badet og siden på stue og kjøkken. Til og med en hjemmesykepleier som faktisk er utdannet sykepleier dropper håndvask når hun kommer utenfra. Hjemmehjelpen er langt verre enn hjemmesykepleien, men det er helt hårreisende store mangler hos begge. Har nå avlyst all hjelp fremover, tør ikke å ta sjansen på å bli smittet da jeg vil tåle det svært dårlig og vil etter all sannsynlighet bli en belastning for sykehuset. Vet enda ikke hvordan jeg skal klare meg fremover (bor alene og familie bor på andre kanten av landet), men håper at hjemmetjenesten og jeg sammen klarer finne en OK løsning. Sannsynligvis vil det bety full isolasjon for meg og ingen dusjing, støvsuging o.l. det neste halve året, og mat levert utenfor ytterdøra. Anonymkode: d2b36...56c Samme klut over alt er ikke bra, men vi er ikke rengjøringsbyrå. Vi er sykepleiere eller hjelpepleiere/fagarbeidere. Vi steller, dusjer, leverer ut medisiner, tar tlf, handler, følger til lege ect. At vi også blir satt til å vaske hus er ikke bare bare. Vi har utrolig liten tid samt at rengjøring kommer sist på listen av viktig helserelatert arbeid. Mangler vi personal ryker husvask. Anbefaler privat rengjøring. Da får du det skikkelig gjort. Anonymkode: b786a...08a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Del Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme klut over alt er ikke bra, men vi er ikke rengjøringsbyrå. Vi er sykepleiere eller hjelpepleiere/fagarbeidere. Vi steller, dusjer, leverer ut medisiner, tar tlf, handler, følger til lege ect. At vi også blir satt til å vaske hus er ikke bare bare. Vi har utrolig liten tid samt at rengjøring kommer sist på listen av viktig helserelatert arbeid. Mangler vi personal ryker husvask. Anbefaler privat rengjøring. Da får du det skikkelig gjort. Anonymkode: b786a...08a Ansvarsfraskrivelse til den store gullmedalje. Minner meg om sykepleierne som er grinete fordi de må stelle og vaske Edna (90 år) nedentil på sykehjemmet når hen helst vil stå på medisinrommet og styre med medisiner dag ut dag inn, og som blir sur når hen må smøre på en brødskive til Hans (80 år). Du klarer da for faen å la være å bruke samme klut som du bruker på badet, på kjøkkenet og stua? Eller er man såpass evneveik at man ikke fatter basic hygiene? Sorry altså, jeg er enig i at vi ikke er renholdere (jeg er selv i yrket), men jeg klarer å gjøre småting som ikke handler om stell og medisiner. Om du prioriterer alt annet foran hygiene er din sak og ditt ansvar når du smitter folk. Anonymkode: f43dc...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjeste mann Skrevet 19. mars 2020 #11 Del Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er hårreisende, og fullstendig uansvarlig. Pårørende ønsker heller ikke ta over lette oppgaver som støttestrømper, matlaging og tabl. for å skjerme sine foreldre; noe som strengt tatt burde vert en selvfølgelighet. Vi er smittespredere- ingen tvil om det. Anonymkode: 56a2a...06a Kona og jeg får ikke lov å besøke svigemor av hjemmesykepleien! Kona var der i forigårs da hjemmesykepleien kom. Hjemmesykepleien ble nærmest hysterisk og nektet å gå inn før kona hadde forlatt huset. Kona fikk deretter en skjennepreken om å holde seg langt unna heretter pga frykten for smitte. Vi ville veldig gjerne besøke og støtte så mye vi vil, men får altså ikke lov. Ikke hyggelig når svigemor ringer og gråter fordi hun savner datteren sin. Hun er 85 år, har hatt hoftebensbrudd med komplikasjoner, noen veldig stygge sår som ikke vil leges. Så vi frykter jo det værste for henne. Er det ikke litt spesilelt at vi ikke for lov til å besøke? Er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Del Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme klut over alt er ikke bra, men vi er ikke rengjøringsbyrå. Vi er sykepleiere eller hjelpepleiere/fagarbeidere. Vi steller, dusjer, leverer ut medisiner, tar tlf, handler, følger til lege ect. At vi også blir satt til å vaske hus er ikke bare bare. Vi har utrolig liten tid samt at rengjøring kommer sist på listen av viktig helserelatert arbeid. Mangler vi personal ryker husvask. Anbefaler privat rengjøring. Da får du det skikkelig gjort. Anonymkode: b786a...08a Jeg skrev jo at det er hjemmehjelpen som gjør sånt. Det er vel ikke sykepleiere som jobber som hjemmehjelpere? Her er det hvertfall ufaglærte, studenter, utlendinger o.l. som jobber i hjemmehjelpen. Her jeg bor gjør hjemmesykepleierene ikke annet enn å dusje og dele ut medisiner, eller til nøds kan de ta med seg søppelposen når de likevel skal gå forbi søppelkassen på vei ut. Jeg betaler i dyre dommer for at hjemmehjelpen skal hjelpe meg med å vaske, og jeg synes normal hygiene bør være et minstekrav av hva man bør kunne forvente av hjemmetjenestene. Anonymkode: d2b36...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Del Skrevet 19. mars 2020 Jeg er hjemmesykepleier og jeg vasker hendene mellom hvert besøk på tur ut av bilen, med sprit. Ingen i hjemmet har hatt god nok område til å vaske hender med såpe og vann innendørs. Derfor vasker jeg ikke hendene hos brukere av tjenesten. Med mindre hendene er synlig skitne, men da har jeg oftest hansker og vasker hendene etterpå- og sprit i bilen. Anonymkode: 45ae2...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mars 2020 #14 Del Skrevet 19. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er hårreisende, og fullstendig uansvarlig. Pårørende ønsker heller ikke ta over lette oppgaver som støttestrømper, matlaging og tabl. for å skjerme sine foreldre; noe som strengt tatt burde vert en selvfølgelighet. Vi er smittespredere- ingen tvil om det. Anonymkode: 56a2a...06a Jeg kan godt ta over slike oppgaver, men jeg får ikke lov. ( fordi da må jeg gå gjennom fellesarealene i bygget, og kan være en smittefare for alle). (Omsorgsbolig i kompleks) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Del Skrevet 19. mars 2020 At rutinene ikke er optimal når man er altmuligmann og man tjener mindre ved å hjelpe syke enn man gjør når man skrur på et rør, er jo forståelig. Men jeg synes absolutt de bør anerkjenne dette yrket litt mer, og at det får bedre status og oppfølgning. Anonymkode: f68d1...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Del Skrevet 19. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev jo at det er hjemmehjelpen som gjør sånt. Det er vel ikke sykepleiere som jobber som hjemmehjelpere? Her er det hvertfall ufaglærte, studenter, utlendinger o.l. som jobber i hjemmehjelpen. Her jeg bor gjør hjemmesykepleierene ikke annet enn å dusje og dele ut medisiner, eller til nøds kan de ta med seg søppelposen når de likevel skal gå forbi søppelkassen på vei ut. Jeg betaler i dyre dommer for at hjemmehjelpen skal hjelpe meg med å vaske, og jeg synes normal hygiene bør være et minstekrav av hva man bør kunne forvente av hjemmetjenestene. Anonymkode: d2b36...56c Hos oss vasker både sykepleiere, vernepleiere og hjelpepleiere. Dette fordi ellers kommer vi ikke i mål. En assistent kan ikke vaske alle 9-12 husene alene pr vakt. Jeg mener ærlig talt at vaskehjelp burde alle skaffet seg privat, eller latt ufaglærte KUN jobbet dag og tatt vaskejobben. Nå jobber de både kveld pg helg, ergo alle må bidra med husvasken. Likevel får vi klager, at vi er for kjappe og at vi ikke vasker både vegger og tak i timesvis. Dette er ikke diskusjonen her. Nå er det unntakstilstand. Mange er i karantene, ergo noe husvask går ut. Men vi er utsatt. De vil jo stramme inn nærkontakten enda mer og flere butikker stenger nå fremover. Jeg er redd hver eneste dag. Anonymkode: b786a...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg