Bix Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Nå som man har fått en reell krise å hanskes med, virker det som om folk som i en normal hverdag har det svært vanskelig siden de føler seg krenket av bøkene om Pippi Langstrømpe eller andre bagateller, plutselig har fått viktigere ting å tenke på. Når det til og med har skjedd i Sverige, et land med stor forekomst av folk som føler seg krenket, sier det seg selv at nå er det alvor. På den annen side er ingenting så stort eller lite at enkelte ikke kan føle seg krenket av det, så kanskje man kunne starte en tråd - riktignok med glimt i øyet - som tar for seg ting det burde være grunn til å bli krenket av nå som Norge har fått koronaviruset på besøk. Er det noen der ute som føler seg krenket av noe, enten det er snakk om virusets form og fasong, butikkansatte som ikke sier "hei", fargen på politikernes klær, stopp på harryturer til Sverige skjærtorsdag, mangel på ekstra mykt toalettpapir i butikken, kjedsomhet, slitsomme barn eller bråkete naboer, eller tusen andre ting man kan bli krenket av også nå - vær så god, ordet er deres. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Litt feil å kalle alt det du nevner for krenkelser, ville heller kalt dette «koronaklagetråden». Jeg er ikke krenket av å måtte være hjemme alene med barna fordi far har samfunnskritisk stilling, men jeg er j**** sliten og lei... (og ja- det har bare vært 4 dager uten skole og bhg, men enhver forelder vet at det kan være mer enn nok) Anonymkode: 683b0...634 4
Bix Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2020 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Litt feil å kalle alt det du nevner for krenkelser, ville heller kalt dette «koronaklagetråden». Jeg er ikke krenket av å måtte være hjemme alene med barna fordi far har samfunnskritisk stilling, men jeg er j**** sliten og lei... (og ja- det har bare vært 4 dager uten skole og bhg, men enhver forelder vet at det kan være mer enn nok) Anonymkode: 683b0...634 Alle klager tas imot med et stort takk; intet problem er for lite til å bli krenket av eller klaget over. Her er for øvrig det første tilfelle av krenkelser i forbindelse med viruset - et koronaflagg publisert av Jyllands-Posten som Kina følte seg svært krenket av: Endret 19. mars 2020 av Bix 1
AGudmundsdottir Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Er det legitimt å føle seg krenket av at andre lar seg krenke?
Bix Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2020 (endret) 4 hours ago, AGudmundsdottir said: Er det legitimt å føle seg krenket av at andre lar seg krenke? Så absolutt. Men hva hvis noen føler seg krenket av folk som føler seg krenket av at andre lar seg krenke ...? Et annet tilfelle der noen med stor sikkerthet vil føle seg krenket, er at folk som kjeder seg i hjemmekarantene kan oppdage at Popcorn Time er tilbake, noe opphavsrettighetsbransjen definitivt vil føle seg krenket av. De taper jo hypotetiske penger som følge av at hypotetiske kjøpere ikke vil kjøpe et hypotetisk produkt de kanskje kunne ha tjent penger på, så her er det definitivt duket for et ikke-hypotetisk drama med et kobbel ikke-hypotetiske advokater som vil saksøke hypotetiske kjøpere for en reell sum penger. Endret 19. mars 2020 av Bix
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Jeg føler meg krenket av å bo på en planet der alle tror på media og myndighetene, lurer på hva jeg gjorde for å havne her. Anonymkode: 54ec2...51c
Bix Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg føler meg krenket av å bo på en planet der alle tror på media og myndighetene, lurer på hva jeg gjorde for å havne her. Anonymkode: 54ec2...51c Forstår deg godt - det er krenkende å vite at man kan bli krenket uten å ha andre planeter å bli krenket på. Men som en liten trøst kan jeg fortelle deg at mens det å kjøpe bolig her i Norge tidligere krevde at man måtte være millionær for å få kjøpt en knøttliten 1-roms i storbyene der man knapt kunne bevege seg før man snublet i sengen, er boligprisene nå overkommelige for flere - for å sitere meg selv fra en annen tråd: Dagens boligmarked er i endring. Disse verdipapirene ble gitt i bytte mot en enebolig i Laksevåg etter at Jonas fikk akutt diare: Nå er jeg imidlertid redd for at folk som heter Jonas kan føle seg krenket.
Anbefalte innlegg