AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Hjemme med 2 barn i barnehagealder i rekekhusfelt. Der er mange barn ute i gatene og koser seg fra morgen til kveld. De store er flinke til å holde avstand, de sykler sammen etc. Jeg har små barn, de leker typisk litt tettere og man kan ikke enkelt forklare dem at de må holde 1 meter avstand når de leker med gode venner. alle vi er friske. er det innafor å gå ut og leke? Kan ikke garantere at ungene leker med adekvat avstand... vi har holdt oss mye inne når jeg ser det er mange folk ute, men ungene vil jo selvsagt ut... er så usikker på hva som er rett/feil. vi har gått ut når det er mer tomt (tidlig på dagen og rundt middag), men det syns jo ungene er litt kjedelig... I dag kom en nabojente bort når vi lekte i hagen, eldste jenta ble SÅ lykkelig, så jeg lot de leke og kose seg. syns dette er så vanskelig! Anonymkode: ce92a...d97
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Det no for faen ikkje vanskeleg!! Du skal hindre smitte og borna dine skal ikkje les IKKJE leike saman! Er det så forbanna vanskeleg for folk å forstå dette? Kg renn jo over av folk som spør om dette spørsmålet og svaret er alltid drt same; NEI! Anonymkode: 03c01...8e5 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Nå får folk virkelig ta seg sammen her. Klarer dere ikke å følge lovene, reglene, bestemmelsene (kall det hva du vil) som er gitt??? Hver eneste en som lurer på, eller ikke bryr seg om smittespredning ødelegger for en masse mennesker. ER DET SÅ VANSKELIG Å FORSTÅ???????????????????????????????? Anonymkode: 5efba...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Anbefalingene er vel at barna kan ha 1-2 faste lekevenner. Det har også mitt barn. Er ute en liten time hver dag. Anonymkode: f76d5...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Vi bor også i rekkehusfelt og mitt barn har lekt med en nabo en gang (ute i skogen, ikke tett) siden barnehagene ble stengt. Mulig vi gjør det igjen. Ellers har vi kjøpt litt hageleker og satt opp trampolinen og er mest i hagen vår. Sparker litt ball på en plen her når det kun er barnet og oss voksne også Anonymkode: 24a3e...743
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Kanskje du kan ta de på fjelltur, skogstur eller badestrand? Også kan dere finne ting å ta med hjem og lage ting av. Du klarer dette. Vi er mange i samme båt. Anonymkode: 08638...379 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Her i nabolaget har vi med småbarn en rutine på at vi går ut på forskjellige tider. Det har ikke vært avtalt, men blitt sånn. Vi er jo i en karantene for en grunn, og jeg vil ikke at mine barn bli smittet. Ja, mine barn vil ut med de andre, men vi sier nei. Er og en del i egen hage. Gjør den så spennende som mulig. Anonymkode: bf772...f1f
Hr. Aktiv Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Denne sykdommen vil herje i hele år så bare isolere deres barn. Det er lang tid for et barn dette. Jeg er nøye med smittefaren, men å bure mine barn inne det gjør jeg ikke. Da er jeg heller ute sammen med dem.
Gidavmeg Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i nabolaget har vi med småbarn en rutine på at vi går ut på forskjellige tider. Det har ikke vært avtalt, men blitt sånn. Vi er jo i en karantene for en grunn, og jeg vil ikke at mine barn bli smittet. Ja, mine barn vil ut med de andre, men vi sier nei. Er og en del i egen hage. Gjør den så spennende som mulig. Anonymkode: bf772...f1f Men dere er i karantene?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 Vi er ganske strenge på dette området. De minste får ikke møte venner nå, da de ikke vil klare å holde avstand. Vi har ikke oversikt over hvem de møter neste gang og/eller hvem de har møtt, og kan både risikere å smitte dem og kanskje andre rundt dem som har svekket helse, samt bli smittet selv. Den eldste har fått møte en venn, men da har vi vært tilstede og sett at de har holdt to meters avstand, og det har vært utendørs. Anonymkode: c2fc2...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 Nei det er selvfølgelig ikke greit! Jeg er sjeleglad for at vi har tre barn nå, ellers hadde det blitt kjedelig... De leker i trampolina og tegner med kritt og sparker litt frem og tilbake her når vi ikke er med ut, og eldste har fått lov å sparke litt ball med naboen. Sparke og ta imot - ikke taklinger eller kontakt. Vasker hender etterpå. Hvis vi voksne er med ut går vi gjerne en tur eller sykler eller sparker. Er ikke mange andre som har kontakt rundt her ser det ut til. Nåja og så spiller de sammen med vennene sine og FaceTimer eller ringer samtidig. Det er også veldig fint! Anonymkode: 74f7a...310 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, Gidavmeg skrev: Men dere er i karantene? Karantene var kanskje feil ord å bruke. Det jeg mente var at vi er i samme karantene som resten av landet. Vi er ikke syke, eller vært i utlandet. Ikke isolasjon på oss. Anonymkode: bf772...f1f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Takk for mange svar! da fortsetter vi med å gå ut når det er færre barn ute (morgen og middag), og holder oss inne når det er mange barn ute. vi leker i hagen når vi er ute. er bare så vanskelig for ungene og sitte inne og se på barna ute, var ikke meningen å provosere noen. vi har gått mye tur i skogen og ned til vannet for å samle steiner etc er også glad vi har to sånn at de har hverandre. de er dessverre for små til å FaceTime med venner. Vi har familie vi FaceTimer med, med fettere og kusiner på samme alder, og de bryr seg ikke så mye 😅 TS Anonymkode: ce92a...d97
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 I følge råd fra FHI så kan barna fint ha 1-2 lekevenner i denne perioden, vi velger å følge disse (er verken i karantene eller isolasjon), så vi har avtale med 2 andre familier der at jentene kan være sammen noen timer men at de da ikke er sammen med andre barn i perioden. Så forholder vi oss anerledes om det kommer andre råd fra FHI. Rådene finner du forøvrig her: https://helsenorge.no/koronavirus/barn-og-gravide Anonymkode: 42bab...810 1
Anbefalte innlegg