AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Har fastlegen tid til noe annet enn koronarelaterte problemstillinger nå? Venter svar på noen prøver og i dag var det en uke siden jeg fikk testet, men ikke fått noe svar. Hun pleier å sende svar innen en uke. Merker jeg er bekymret for å bli glemt eller at det ikke er tid til å følge opp andre problemer enn korona nå. Samtidig forstår jeg det slik at dersom man har korona eller lignende symptomer så skal man ikke møte opp på noe legekontor (eller noe annet sted for den delen), så hva er det fastlegene eventuelt er opptatte med? Kanskje dumt spørsmål men lurer litt. Anonymkode: 39a8d...f69
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Logg inn og se resultatene selv? Anonymkode: df9ad...c9b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Jo men hva kan jeg gjøre med resultatene..? Det er jo legen som må følge opp/hjelpe meg videre. Så jeg lurer på om legene nå har tid til å se på prøveresultatene og ta tak i andre ting som ikke handler om korona. Anonymkode: 39a8d...f69
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Om du ikke har forkjølelsessymptom kan du bestille deg en time til legen og be om tolkning av prøvesvar da. Anonymkode: 7abc6...f80 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo men hva kan jeg gjøre med resultatene..? Det er jo legen som må følge opp/hjelpe meg videre. Så jeg lurer på om legene nå har tid til å se på prøveresultatene og ta tak i andre ting som ikke handler om korona. Anonymkode: 39a8d...f69 Om du har mulighet til å sjekke om resultatene har kommet så kan du bare bestille deg en ny time for å gå igjennom de. Anonymkode: 8c0c9...d16
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Jeg var hos fastlegen i dag (i en storby) for svangerskapskontroll og jeg har aldri sett så få pasienter. Jeg spurte om det var rolig og fikk til svar at mange avlyser legetimene sine og at de med luftveissymptomer ikke har lov til å komme. Men det er mer pågang på telefon og nettkonsultasjoner i disse dager. Anonymkode: bf389...f56
Anbefalte innlegg