Gå til innhold

Bursdagsgave ved skilte foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er skilt. datteren min har bursdag en uke hun er hos faren sin. kjæresten min mener vi skal kjøpe en gave og sende med henne, så kan hun åpne den hos faren. Jeg mener det blir litt feil i forhold til faren, da det liksom er deres uke. At ikke vi evt skal ta over fokuset med gave fra oss, da vi skal ha feiring uken etter. 

hva tenker dere?
Til jul sender vi jo ikke med julegaver til den som har henne, vi har vår egen feiring neste gang vi sees

Anonymkode: 09d32...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt riktig at hun får med seg bursdagsgaven sin til den dagen hun faktisk har bursdag. Det samme mener jeg om julefeiringen. Jeg har sendt med barna alle julegaver fra meg og min familie de gangene de feiret jul med pappaen. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg syntes det er helt merkelig å ha to separate julefeiringer og gaver utenom bursdagen. Send med gaven. Det er sært å ha to feiringer. Jeg har skilte foreldre og feiret 1 julaften og 1 bursdag. Hadde gavene med til den jeg var hos. Helt normalt og fornuftig

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

jeg mener ikke at vi feirer julaften to dager, men at vi åpner alle gaver til barna og oss (fra de) når vi møtes i romjulen. sender ikke med gaver til den andre forelderen, da de har sine egne gaver. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her

jeg mener ikke at vi feirer julaften to dager, men at vi åpner alle gaver til barna og oss (fra de) når vi møtes i romjulen. sender ikke med gaver til den andre forelderen, da de har sine egne gaver. 

Men hvorfor? Hvorfor kan ikke alle gavene åpnes på julaften?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Heisenberg skrev:

Men hvorfor? Hvorfor kan ikke alle gavene åpnes på julaften?

Ts her

er vel ikke uvanlig at man vil åpne gavene med sine egne barn? Jeg liker at de er der når jeg åpner det de har laget til meg. Og barna liker det. Er jo uansett ikke sånn at de gavene er kjøpt for at barnet skal ha de hos den andre delen. Kjøpt fordi hun trenger de tingene hos oss. For meg blir det super rart. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

er vel ikke uvanlig at man vil åpne gavene med sine egne barn? Jeg liker at de er der når jeg åpner det de har laget til meg. Og barna liker det. Er jo uansett ikke sånn at de gavene er kjøpt for at barnet skal ha de hos den andre delen. Kjøpt fordi hun trenger de tingene hos oss. For meg blir det super rart. 

Men da gjør du dette for din egen del, og ikke for barnets skyld! 

Selvfølgelig liker vi alle at den man mottar gave fra er tilstede.  Når foreldre ikke bor sammen, så går ikke det.  Akkurat som når andre familiemedlemmer ikke kan være tilstede, så sender man likevel gave til bursdagen.  Man venter ikke til man skal møtes! 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre datteren din da? "Vil du ha med gaven til pappa og åpne på bursdagen din, eller vil du åpne den når du er her uken etter?".

Synes ikke dette er en viktig problemstilling. Begge deler går fint.

Anonymkode: 04f6a...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er skilt. datteren min har bursdag en uke hun er hos faren sin. kjæresten min mener vi skal kjøpe en gave og sende med henne, så kan hun åpne den hos faren. Jeg mener det blir litt feil i forhold til faren, da det liksom er deres uke. At ikke vi evt skal ta over fokuset med gave fra oss, da vi skal ha feiring uken etter. 

hva tenker dere?
Til jul sender vi jo ikke med julegaver til den som har henne, vi har vår egen feiring neste gang vi sees

Hvor gammel er hun? 
Min er 9,5 år så jeg gjør som AB. Jeg spør også sier han hva han har lyst til. 

Anonymkode: 09d15...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...