Gå til innhold

God ansiktskrem

male32

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en god ansiktskrem som ikke er for dyr?
Den må ikke være for fet. Jeg har blandingshud, veldig tørr flassende hud, som samtidig blir veldig fet/glinsende. Har veldig lett for å få kviser.
Helst uten parfyme, men svakt parfymert går greit. Ser ikke ut til at jeg reagerer på det. Nå som vi går mot lysere tider er det en fordel om den har solbeskyttelse, så jeg slipper å bruke ekstra solkrem i ansiktet.
Har brukt en fra Yves Rocher som jeg likte veldig godt, men finner ikke denne nå. Kan gjerne være en annen krem av dette merket jeg kan tåle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefaler bodyshop sine, de har til forskjellige hudtyper.

Anonymkode: 61a7b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler bodyshop sine, de har til forskjellige hudtyper.

Anonymkode: 61a7b...5b2

Er ikke de veldig fete?

Anonymkode: b4599...984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den nye kremmen til cosmica, fikk prøve på både den litt tynnere og den som var litt fetere. Var for sensetiv hud. Virket veldig bra. 

Anonymkode: 399c7...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne anbefales av mange hudleger:

Bilderesultater for Carbaderm uten parfyme

Anonymkode: cfb0c...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt bio Oil lenge og var veldig fornøyd, begynte å få en del kviser plutselig så nå har jeg gått over til seaweed serien til the body shop og så raskt en positiv endring! Jeg merker at jeg kunne trengt en noe fetere krem på de tørreste punktene, har ikke kjøpt noe men fikk anbefalt kremene deres med vitamin E til dette. 

Må legge til at jeg har lik hud som deg, har prøvd utallige kremer og renser fra apotek og hudpleier uten hell! 

Anonymkode: 76b76...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du prøvd A-Creme? Eneste som fungerte på meg. Den parabenefrie, har ikke prøvd de to andre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt bio Oil lenge og var veldig fornøyd, begynte å få en del kviser plutselig så nå har jeg gått over til seaweed serien til the body shop og så raskt en positiv endring! Jeg merker at jeg kunne trengt en noe fetere krem på de tørreste punktene, har ikke kjøpt noe men fikk anbefalt kremene deres med vitamin E til dette. 

Må legge til at jeg har lik hud som deg, har prøvd utallige kremer og renser fra apotek og hudpleier uten hell! 

Anonymkode: 76b76...102

Vær oppmerksom på at hud kan være både fet/oljete og fuktfattig samtidig, og at det derfor kan være greit å unngå oljebaserte produkter, spesielt mineralolje, bl. a. parafinolje (paraffinum liquidum) som er hovedingrediensen i bl.a. Bio Oil. "Problemet" med mineralolje i hudpleie, er at den legger seg som et beskyttende lag over huden - noe som kan være bra - men som også kan gjøre at smuss og komedogene (akne-fremmende) substanser blir liggende mellom huden og oljelaget, slik at det kan oppstå bl.a. kviser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som om du har dehydrert hud? Da kan huden gjerne bli tørr/flassete og oljete samtidig.
Bruker du noen andre produkter i tillegg til fuktighetskrem? Hvilken rens bruker du?
Cerave har noen gode fuktighetskremer. Kan kjøpes på Apoteket. Ikke dyre og er drøy i bruk. Ingen parfyme. Anbefales av flere hudleger og veldig populær i USA. Har også SPF.
Dr. Greve har også en rimelig krem som kan kjøpes på de fleste kolonialbutikker. Ingen parfyme, lett konsistens.
Neutrogena Hydroboost kan også anbefales, spesielt om du har dehydrert hud.

Men hvilken fuktighetskrem du velger spiller ingen rolle hvis du ikke har en god rens og en god peeling. Hvis du bruker en heftig rens som stripper huden for alt av fukt og i tillegg vasker deg med kokende vann vil ingenting hjelpe. ;)

Anonymkode: 2b0d6...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, male32 skrev:

Noen som kan anbefale en god ansiktskrem som ikke er for dyr?
Den må ikke være for fet. Jeg har blandingshud, veldig tørr flassende hud, som samtidig blir veldig fet/glinsende. Har veldig lett for å få kviser.
Helst uten parfyme, men svakt parfymert går greit. Ser ikke ut til at jeg reagerer på det. Nå som vi går mot lysere tider er det en fordel om den har solbeskyttelse, så jeg slipper å bruke ekstra solkrem i ansiktet.
Har brukt en fra Yves Rocher som jeg likte veldig godt, men finner ikke denne nå. Kan gjerne være en annen krem av dette merket jeg kan tåle.

Hvordan er hudpleierutinen din ellers, da? Du trenger nok litt mer enn bare en krem for å balansere huden din. Hvis huden din samtidig er både flassende og fet, og ikke har fete og tørre partier, så har du nok sensitiv, dehydrert  blandingshud.. Det kan til og med være slik at huden din har overproduksjon av olje pga manglende fukt.

Jeg tror faktisk du kan prøve en stund med produkter for sensitiv hud, f.eks. LaRoche Posay's Toleriane-serie. Fås på apotek/nettapotek og er ikke så veldig dyre. Prøv f.eks.følgende produkter:

LRP Toleriane Dermo Cleanser

LRP Hydraphase UV Light SPF 20. Det er litt lav solfaktor, så du kan evt bruke denne i tillegg etterhvert som solen "tar" mer utover våren og sommeren. Krem med solfaktor bør forøvrig ikke brukes over natten, så da kan du prøve med denne som nattkrem.

Du kan også plusse på med et hyaluronserum for økt fukt både dag og natt. LRP sine er ganske dyre, så et godt budsjettkjøp er The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

Et par - tre kvelder i uka kan du også eksfoliere huden forsiktig med f.eks. The Ordinary Lactic Acid 5% + HA2%

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Roci skrev:

Hvordan er hudpleierutinen din ellers, da? Du trenger nok litt mer enn bare en krem for å balansere huden din. Hvis huden din samtidig er både flassende og fet, og ikke har fete og tørre partier, så har du nok sensitiv, dehydrert  blandingshud.. Det kan til og med være slik at huden din har overproduksjon av olje pga manglende fukt.

Jeg tror faktisk du kan prøve en stund med produkter for sensitiv hud, f.eks. LaRoche Posay's Toleriane-serie. Fås på apotek/nettapotek og er ikke så veldig dyre. Prøv f.eks.følgende produkter:

LRP Toleriane Dermo Cleanser

LRP Hydraphase UV Light SPF 20. Det er litt lav solfaktor, så du kan evt bruke denne i tillegg etterhvert som solen "tar" mer utover våren og sommeren. Krem med solfaktor bør forøvrig ikke brukes over natten, så da kan du prøve med denne som nattkrem.

Du kan også plusse på med et hyaluronserum for økt fukt både dag og natt. LRP sine er ganske dyre, så et godt budsjettkjøp er The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

Et par - tre kvelder i uka kan du også eksfoliere huden forsiktig med f.eks. The Ordinary Lactic Acid 5% + HA2%

Jeg er ikke TS, men må bare si at du virker veldig flink i å gi råd og det ser ut til at du vet hva du snakker om. Jeg har lært mye av å lese deg og ville bare si Takk!🌺

Anonymkode: 87ecd...ec4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men må bare si at du virker veldig flink i å gi råd og det ser ut til at du vet hva du snakker om. Jeg har lært mye av å lese deg og ville bare si Takk!🌺

Anonymkode: 87ecd...ec4

Tusen takk, så hyggelig å høre :) Jeg er velding interessert i hudpleie, leser mye om det og forsøker å sette meg inn i hva som er god hudpleie og hva som er "hype". Jeg har noen nettsider som jeg anser som seriøse som jeg henter mye god informasjon fra, da ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som at vi har litt samme hudtype, bare at jeg er heldig og ikke får så mye kviser. Jeg er fornøyd med Body Shop sin Aloe Night Creme. (IKKE dagkremen!). Synes den er drøy og varer lenge, ikke for fet men gir godt med fukt :) 

Anonymkode: 04d9a...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 19.3.2020 den 14.57, Roci skrev:

Jeg har noen nettsider som jeg anser som seriøse som jeg henter mye god informasjon fra, da ;)

Deler du?

Fant deg i en annen tråd. Har ikke all verdens råd men sliter litt med fuktfattig hud om dagen, bestiller CeraVe nå, har jeg aldri hørt om engang. Du er en engel! :dagens-rose:

Jeg har brukt Beautypedia før, men anser det nå for å være som et leksikon i bokhylla.
Husker jeg hadde sykt lyst til å prøve Paula`s Choice men det ble ikke shippet til Norge. Nå vet jeg det er her men nå er produktet "utdatert" for min del. 
Det gjør også Beautipedia litt mindre verdt da det er en promoteringsside for P`s C. 

Anonymkode: bda1f...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var for en tid tilbake selv ute etter en ansiktskrem. Prøvde masse forskjellige, dyre osv. Endte opp med Garnier sin til rundt 60 kr. Kjempe fornøyd! Anbefaler den virkelig. Har selv lignende hud som du har, og som sagt veldig fornøyd. (Bruker også ansiktsrensen i gel form i samme serie. Veldig fornøyd med disse i kombinasjon, om du trenger en rens også!)

?$categorypage_M$&qlt=10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Deler du?

Fant deg i en annen tråd. Har ikke all verdens råd men sliter litt med fuktfattig hud om dagen, bestiller CeraVe nå, har jeg aldri hørt om engang. Du er en engel! :dagens-rose:

Jeg har brukt Beautypedia før, men anser det nå for å være som et leksikon i bokhylla.
Husker jeg hadde sykt lyst til å prøve Paula`s Choice men det ble ikke shippet til Norge. Nå vet jeg det er her men nå er produktet "utdatert" for min del. 
Det gjør også Beautipedia litt mindre verdt da det er en promoteringsside for P`s C. 

Anonymkode: bda1f...9ec

Koselig å kunne være til hjelp :) Beautypedia kjenner jeg faktisk ikke til, så den siden har jeg ikke brukt. Når det gjelder Paula's Choice er produktene åpenbart veldig hypet, men det trenger samtidig ikke å bety at de ikke er bra ;) Og jeg synes forsåvidt at det er mye nyttig informasjon på SkinCity sine sider, så jeg bruker dem innimellom.

Den siden jeg leser mestr er denne: https://www.beautifulwithbrains.com/. Hun virker å ha et jordnært forhold til hudpleie selv om hun selvsagt også har sine favoritter, og jeg liker at hun anbefaler mange produkter i rimelige prisklasser samt at hun viser til forskningsresultater av ulike virkestoffer i hudpleie.

En annen side jeg bruker en del er denne:  https://www.byrdie.com/ - her finnes endel gull blant gråsteinen, selv om siden er ganske opptatt av trender.

Jeg finner også en del informasjon på siden til DECIEM, de som bl.a. produserer The Ordinary.

Hvis du har forslag til andre gode hudpleiesider, tar jeg gjerne imot tips fra deg også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, Roci skrev:

Koselig å kunne være til hjelp :) Beautypedia kjenner jeg faktisk ikke til, så den siden har jeg ikke brukt. Når det gjelder Paula's Choice er produktene åpenbart veldig hypet, men det trenger samtidig ikke å bety at de ikke er bra ;) Og jeg synes forsåvidt at det er mye nyttig informasjon på SkinCity sine sider, så jeg bruker dem innimellom.

Den siden jeg leser mestr er denne: https://www.beautifulwithbrains.com/. Hun virker å ha et jordnært forhold til hudpleie selv om hun selvsagt også har sine favoritter, og jeg liker at hun anbefaler mange produkter i rimelige prisklasser samt at hun viser til forskningsresultater av ulike virkestoffer i hudpleie.

En annen side jeg bruker en del er denne:  https://www.byrdie.com/ - her finnes endel gull blant gråsteinen, selv om siden er ganske opptatt av trender.

Jeg finner også en del informasjon på siden til DECIEM, de som bl.a. produserer The Ordinary.

Hvis du har forslag til andre gode hudpleiesider, tar jeg gjerne imot tips fra deg også :)

Er denne veldig ille? Har akkurat kjøpt ny. Har dehydrert hud med noe urenheter. I 30 årene.

https://incidecoder.com/products/elizabeth-arden-visible-difference-moisture-cream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne veldig ille? Har akkurat kjøpt ny. Har dehydrert hud med noe urenheter. I 30 årene.

https://incidecoder.com/products/elizabeth-arden-visible-difference-moisture-cream

Jeg har prøvd den, og den passet ikke til min hud, jeg fikk kviser i 't-sonen og var fortsatt like tørr ellers. Men det er så inviduelt, kan godt hende den passer fint til deg :)  Vet at mange liker den. Kremen inneholder først og fremst glycerin, som i likhet med hylauronsyre trekker til seg fuktighet fra omgivelsene og binder til huden. Videre inneholder den allantoin og pantenol, som også er fuktgivende, samt litt vitamin A i form av retinylpalmitat, som er den mildeste formen for a-vitamin i hudpleie. Ingen mystiske superingredienser, med andre ord. Den inneholder forøvrig noen ingredienser som kan være uheldig for uren hud, såkalte komedogene ingredienser som kan virke akneframkallende, så hvis du reagerer med å få kviser eller mer urenheter, så kan det være årsaken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...