Gå til innhold

Uforsvarlig å bli gravid nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva mener dere? Er det uforsvarlig å prøve å bli gravid i disse tider?

Anonymkode: e5c7d...c3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei :) viruset er ikke mer farlig for gravide og spedbarn enn andre. 

Anonymkode: 00de0...b0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men tenker at symptomer som kvalme osv kan bli vanskeligere å stå i nå når verden er snudd på hodet. 

Anonymkode: dbc85...eba

AnonymBruker
Skrevet

Å planlegge barn inn i en så usikker fremtid... ja vil si det er dumt. Hvordan tror du det blir om du i tillegg får et barn som krever ekstra? 

hilsen mamma til barn med autisme. 

Anonymkode: 1858e...b75

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Gravid samboer som er permitert fra jobb her i huset. Litt bekymring hva angår økonomi, men rent helsemessig er jeg ikke særlig bekymret. 

Anonymkode: deeb3...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å planlegge barn inn i en så usikker fremtid... ja vil si det er dumt. Hvordan tror du det blir om du i tillegg får et barn som krever ekstra? 

hilsen mamma til barn med autisme. 

Anonymkode: 1858e...b75

Absolutt et godt poeng. Kan jo bli vanskelig å få oppfølging hvis det utvikler seg til et risikosvangerskap også.

Anonymkode: e5c7d...c3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 9c7cf...035

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg regner med at ting er normalt igjen om 9 mnder. 

Anonymkode: b78e0...3bd

Skrevet
Spoiler

Samboeren min vil gjerne ha en til nå , men jeg avventer.. Selv om vi begge har jobber som denne krisen ikke kommer til å påvirke sånn at vi får mindre å gjøre /permittert. Men jeg kjenner på det at hvis det skjer noe,  så er jeg ikke trygg på oppfølging og er livredd for å måtte føde uten mannen.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke direkte uforsvarlig. Jeg er 4,5 måneder på vei. Føler litt ekstra på det siden jeg er gravid. Regner med å måtte dra på ultralyd på sykehuset alene siden mannen må passe minstemann. Forbereder meg også på at jeg kanskje må føde alene, samt være alene med barnet på sykehuset. Tenker å holde meg innendørs siste 2 mnd før termin for å unngå smitte.

Anonymkode: a7791...a88

AnonymBruker
Skrevet

Ville hvertfall ha venta en mnd og sett hvordan samfunnet så ut da. 

Anonymkode: 4ef5b...f21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet vi vel strengt tatt ikke. Det eneste vi vet er at det har gått fint med de ytterst, ytterst få som har blitt studert i Kina. Det var vel rundt 10 stykker, det er alt for få til å dra noen konklusjoner. 

Anonymkode: 2ade5...05b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Folk får unger i pest, krig og kolera. 

Anonymkode: 49791...7ed

Skrevet

Ikke uforsvarlig, men ikke å anbefale. 

Jeg er 27 uker på vei og det er ikke særlig morsomt i disse tider. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egoist som i det hele tatt tenker på å føde flere unger inn i denna stygge verdenen her

Anonymkode: dfb5c...262

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dessverre allerede gravid, 11 uker på vei. Jeg hadde ikke turt å prøve nå. Det er mulig det går helt strålende, men den uvissheten syns jeg er skummel.

Anonymkode: 19ac9...961

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ønsket å bli- eller være gravid nå. 

Anonymkode: 356d2...f01

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 39+5. Vil bare bli ferdig med graviditeten nå. Syns dette er ubehagelig.

Anonymkode: 411a4...bcd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet man det med sikkerhet? :klo: Dette er jo noe helt nytt for mennesker, og det vil jo ta flere år før man har data som kan bekrefte eller avkrefte den påstanden din, tror jeg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant forrige uke ut at jeg er gravid. Er fortsatt veldig tidlig på vei, bare 5 uker. Barnet var planlagt og ønsket, men alt dette med stenging av skoler osv. brøt jo ut rett etter jeg satt der med den positive testen. Jeg innså nok ikke alvoret i situasjonen før alt ble stengt.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde sluttet prøvingen om jeg ikke var gravid ennå. Akkurat nå sliter jeg med å klare å glede meg, for alt er så skummelt og uforutsigbart. Jeg er ekstremt følsom og alt føles skikkelig tungt. Dette skulle jo bare vært en veldig fin tid...

• Opprett ny...