Lillesøster Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Ok, jeg har fått en giroutbetaling fra min forrige arbeidsgiver. Spørsmålet er: kan jeg gå i hvilken som helts bank å heve den? I så fall, er gebyret himla dyrt for å sette det over til "min" bank?
Lillesøster Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2005 Svaret ja på begge spørsmål Takk for svar miss. Det letter min hverdag. Banken min finnes det bare en av på mils avstand og ikke nær min arbeidsplass. Noen som vet hva de tar i gebyr for noe slikt?
Veslejenta Skrevet 14. juni 2005 #4 Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet at enkelte banker tar 100 kroner for utbetalingsgiroen og 100 kroner for å sette den inn på konto i annen bank. I tillegg tar det ca 3 dager før pengene er på kontoen.
miss77 Skrevet 14. juni 2005 #5 Skrevet 14. juni 2005 Tror faktisk det er så mye som kr 75,- pr transaksjon. Kan mao risikere at det koster 150,- for å ta ut og så sette inn pengene igjen.... Dyrt!! Vil anta det varierer noe fra bank til bank, men må nok regne med å betale litt.
Lillesøster Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2005 Regnet med noe i den duren ja. Takk for svar.
liv Skrevet 14. juni 2005 #7 Skrevet 14. juni 2005 Har du postkontor i nærheten? Tror fortsatt det er så og si gratis å heve utbetalingslappen. Sette inn penger derimot..
Cr@sh Skrevet 14. juni 2005 #8 Skrevet 14. juni 2005 Har du postkontor i nærheten? Tror fortsatt det er så og si gratis å heve utbetalingslappen. Sette inn penger derimot.. Nei, det er dessverre ikke gratis på Posten lenger. Koster nesten 50 kr for å heve utbetalingslappen her i byen... men det er gratis om man har konto og sette pengene inn på. Når dama i skranken sa det til meg, så sa jeg: "Da vil jeg gjerne opprette en konto" (Også tok jeg ut pengene like etterpå... Ho kunne bli så sur ho bare ville... det er Posten selv som lager seg mye jobb... og får sure kunder )
Lillesøster Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2005 Nei, det er dessverre ikke gratis på Posten lenger. Koster nesten 50 kr for å heve utbetalingslappen her i byen... men det er gratis om man har konto og sette pengene inn på. Når dama i skranken sa det til meg, så sa jeg: "Da vil jeg gjerne opprette en konto" (Også tok jeg ut pengene like etterpå... Ho kunne bli så sur ho bare ville... det er Posten selv som lager seg mye jobb... og får sure kunder ) Posten er ikke en bank i særklasse. Dessuten setter de vel ikke inn penger til annen bank fra deres lissombank?
Cr@sh Skrevet 14. juni 2005 #10 Skrevet 14. juni 2005 Men det er to tastestrykk å gi ut pengene... så hvorfor ta masse penger for det.... Hadde det vært en tier eller så - så hadde jeg gledelig betalt.
Gjest Dreyer. Skrevet 14. juni 2005 #11 Skrevet 14. juni 2005 Du kan jo bare underskrive giroen og sende den i posten til banken din? I alle fall kan vi gjøre det med Skandiabanken, bare å fylle inn kontonummeret sitt og så sende inn. Helt gebyrfritt. Skulle tro det samme gjelder i andre banker, bare ring dem og spør.
Lillesøster Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2005 Du kan jo bare underskrive giroen og sende den i posten til banken din? I alle fall kan vi gjøre det med Skandiabanken, bare å fylle inn kontonummeret sitt og så sende inn. Helt gebyrfritt. Skulle tro det samme gjelder i andre banker, bare ring dem og spør. Tusen takk for svar. Det var et glimrende forslag.
Lillesøster Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2005 Drittbanker. Ingen ville ta den. Så jeg sendte den i posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå