Kalde bønner Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Skulle ha vært i uke 10 nå, men spiren kom aldri så langt 💔 Skal ta pillene for å sette i gang avstøtingen om et par dager. Hørt så mange skrekkhistorier, noen som har mindre skumle erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Du skulle vært i uke 10, men er ikke det. Det beste er å ta pillene og så ser du hva som skjer. Selv kunne jeg sove i ca 1-2 t etter pillene, våknet opp til magekramper. Ikke sterke, de var helt holdbare. Fikk 2 paracet og gikk på do. Krampene ble sterkere og jeg kjente at det kom noe ut av meg. Satt på do, gjorde meg ferdig og tørket meg. Trakk ned uten å se oppi doen for jeg orket ikke se. Gikk med stort bind i en dag, etter det så var det som en ok normal menstruasjon. Andre gang så funket ikke pillene like raskt, og ble bekymret når det hadde gått 12 timer uten antydning til blod. Fikk beskjed om å dra på sykehuset, de skulle egentlig ta indre ultralyd men de så at det kom blod så da fikk jeg gå hjem for de så at det var på vei ut. Ikke noe problem annet enn at magesmertene trengte noen paracet for å funke. Ble gravid igjen raskt andre gang. Ble gravid på første PP etter det og i etterkant har jeg fått 3 friske barn. Anonymkode: ec51f...001 2
Konto Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Jeg hadde en mindre dramatisk opplevelse en alle skrekkscenarioene på nettet! Jeg tok pillene på morgenen en lørdag. Fikk lette smerter etter kanskje en halvtime? Skulle ligge i ro en time, men opp å bevege meg etter det. Begynte å blø et par timer etter jeg tok pillene og var inn og ut av badet og på do i noen timer etter det. Til tider var det ganske intense smerter, men ikke være enn det verste under mensen. Dette var kanskje pga at jeg tok relativt mye smertestillende. 6-7 timer etter jeg tok smertene var det verste over. Det verste for meg kom 2 dager senere, på mandagen. I 3-tiden på ettermiddagen begynte jeg å få smerter igjen. Trodde jeg kanskje bare var dårlig i magen men tok heldigvis litt smertestillende likevel (gadd ikke deale med mer smerter oppi alt annet). Endte opp med å gå på do og ikke "klare" å gå derfra pga smerter. Jeg er overbevist over at det var nå selve "graviditetsproduktet" kom ut. Disse smertene var veldig like de jeg hadde under min forrige spontanabort. Tror det gikk en times tid fra smertene startet til det var over. Etter dette hadde jeg lette blødninger i et par uker, og eggløsning igjen ganske kjapt etter de siste blødningene (ca 3 uker etter pillene). Når jeg leser over det høres det verre ut en jeg trodde det skulle. Og det var selvfølgelig ikke noe gøy! Men det var langt, langt fra så ille som jeg hadde lest meg opp til at det kunne bli. Anbefaler at du har noen sammen med deg, føles litt tryggere da selv om du sannsynligvis ikke kommer til å trenge så mye hjelp. Er også lurt å ha noe å holde på med inne som er litt aktivt da det anbefales å være i bevegelse, men du burde være i nærheten av en do. Det blir kjedelig å gå rundt i stua å se på TV etter noen timer... Lykke til TS! Det er en tung prosess du skal gjennom, og selv om det fysiske går greit kan det mentale sitte igjen lenge. Ta vare på deg selv ❤️
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skulle vært i uke 10, men er ikke det. Det beste er å ta pillene og så ser du hva som skjer. Selv kunne jeg sove i ca 1-2 t etter pillene, våknet opp til magekramper. Ikke sterke, de var helt holdbare. Fikk 2 paracet og gikk på do. Krampene ble sterkere og jeg kjente at det kom noe ut av meg. Satt på do, gjorde meg ferdig og tørket meg. Trakk ned uten å se oppi doen for jeg orket ikke se. Gikk med stort bind i en dag, etter det så var det som en ok normal menstruasjon. Andre gang så funket ikke pillene like raskt, og ble bekymret når det hadde gått 12 timer uten antydning til blod. Fikk beskjed om å dra på sykehuset, de skulle egentlig ta indre ultralyd men de så at det kom blod så da fikk jeg gå hjem for de så at det var på vei ut. Ikke noe problem annet enn at magesmertene trengte noen paracet for å funke. Ble gravid igjen raskt andre gang. Ble gravid på første PP etter det og i etterkant har jeg fått 3 friske barn. Anonymkode: ec51f...001 Takk for utfyllende svar!
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2020 10 timer siden, Deseo skrev: Vil bare sende deg en god klem ❤️ Tusen takk ❤
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2020 10 timer siden, Konto skrev: Jeg hadde en mindre dramatisk opplevelse en alle skrekkscenarioene på nettet! Jeg tok pillene på morgenen en lørdag. Fikk lette smerter etter kanskje en halvtime? Skulle ligge i ro en time, men opp å bevege meg etter det. Begynte å blø et par timer etter jeg tok pillene og var inn og ut av badet og på do i noen timer etter det. Til tider var det ganske intense smerter, men ikke være enn det verste under mensen. Dette var kanskje pga at jeg tok relativt mye smertestillende. 6-7 timer etter jeg tok smertene var det verste over. Det verste for meg kom 2 dager senere, på mandagen. I 3-tiden på ettermiddagen begynte jeg å få smerter igjen. Trodde jeg kanskje bare var dårlig i magen men tok heldigvis litt smertestillende likevel (gadd ikke deale med mer smerter oppi alt annet). Endte opp med å gå på do og ikke "klare" å gå derfra pga smerter. Jeg er overbevist over at det var nå selve "graviditetsproduktet" kom ut. Disse smertene var veldig like de jeg hadde under min forrige spontanabort. Tror det gikk en times tid fra smertene startet til det var over. Etter dette hadde jeg lette blødninger i et par uker, og eggløsning igjen ganske kjapt etter de siste blødningene (ca 3 uker etter pillene). Når jeg leser over det høres det verre ut en jeg trodde det skulle. Og det var selvfølgelig ikke noe gøy! Men det var langt, langt fra så ille som jeg hadde lest meg opp til at det kunne bli. Anbefaler at du har noen sammen med deg, føles litt tryggere da selv om du sannsynligvis ikke kommer til å trenge så mye hjelp. Er også lurt å ha noe å holde på med inne som er litt aktivt da det anbefales å være i bevegelse, men du burde være i nærheten av en do. Det blir kjedelig å gå rundt i stua å se på TV etter noen timer... Lykke til TS! Det er en tung prosess du skal gjennom, og selv om det fysiske går greit kan det mentale sitte igjen lenge. Ta vare på deg selv ❤️ Tusen takk for svar ❤ Skal være glad når dette er over! 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 Vet ikke om det er noe trøst men skal på sykehuset i ettermiddag for å få bekreftende ul + piller til å ta med hjem. Ikke MA men foster med svært store avvik håper flere vil fortelle gode historier, synes dette er en svært stor psykisk belastning. Anonymkode: 8552d...5cf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 Sender deg en god klem, det er fort over 💜 så kan du starte på ny frisk 💜 Anonymkode: ec51f...001
Patriotpaula Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 Jeg hadde en medisinsk abort den dagen jeg skulle ha vært 9+0, hjertet hadde stoppet. Jeg sov 1-2 timer etter tablettene ble satt inn. Økende magesmerter gjennom dagen, hadde tatt smertestillende som jeg hadde fått med meg, men disse hadde nok ingen effekt på meg for jeg har aldri hatt så vondt noen gang. Dessverre tok det veldig lang tid før det skjedde noe her, jeg aborterte 10 timer etter at tablettene ble satt, så det er noen timer lengre enn hva som er normalt (mener det skal være over innen 4-6 timer?). Smertene ga seg i det jeg aborterte. Blødde i seks uker etterpå. Stor klem til deg ❤️ Det er en forferdelig situasjon å stå i 💔
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er noe trøst men skal på sykehuset i ettermiddag for å få bekreftende ul + piller til å ta med hjem. Ikke MA men foster med svært store avvik håper flere vil fortelle gode historier, synes dette er en svært stor psykisk belastning. Anonymkode: 8552d...5cf Kjempestor klem til deg ❤❤ Tok pillene for 45 min siden. Litt bobling i magen, men foreløpig går det greit.å Endret 19. mars 2020 av Kalde bønner
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sender deg en god klem, det er fort over 💜 så kan du starte på ny frisk 💜 Anonymkode: ec51f...001 Tusen takk! 💜
Kalde bønner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 19. mars 2020 Ja, nå tok jeg pillene for nesten 1 time siden, etter å ha klikket på mannen for en filleting. Han er heldigvis veldig forståelsesfull. Foreløpig ikke smerter, bare litt ubehag i magen. Var helt forferdelig å stappe pillene inn i kroppen, men er lettet over å ha begynt prosessen. Har sovet dårlig og gruet meg, gleder meg til dette er over! Prøver å oppdatere her litt og litt, men kjenner mens jeg skriver at det kan bli litt usammenhengende. Så beklager til dere leser. Vet ikke om det er pga Paralgin Forte som jeg fikk utdelt, første gangen jeg tar det. Eller om jeg generelt er bare sliten. Blir greit å ha en liten tidslinje å se tilbake på.
Kalde bønner Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2020 La meg ikke så lenge etter innlegget over. Våknet nå med sterke smerter, stod opp og tok smertestillende. De anbefaler å være i aktivitet for å døyve smertene, så det var nok ikke så lurt å ta de første pillene rett før leggetid. Gikk litt rundt i stuen, men det er midt på natten og det føles teit. Har lest lyst til å ligge i fosterstilling i sengen og gråte, og det er det jeg gjør nå. Gråter så stille jeg kan for å ikke vekke mannen, han har sett meg gråte nok. Når morgenen kommer, må livet gå videre. Det er rart at uansett hvor godt man forbereder seg på at ting er usikkert i 1. trimester, så blir man så tatt på sengen når det først skjer. Og hvordan er det mulig å knytte seg så raskt til noe som er nesten litt abstrakt? Kanskje dette ble ekstra ille fordi det er den første graviditeten min. VAR den første graviditeten min.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 Føler med deg og håper alt går greit. Jeg fikk beskjed om å ta smertestillende før de stikkpillene, men du er kanskje på runde 2 smertestillende? Det er lov å være lei seg, for noen er det "bare en abort" og for andre har de mistet et ønsket barn, slik ser jeg det iallefall. Håper du ser på dette som en ny start, snart er du gjennom det og kan prøve på nytt. Anonymkode: 8552d...5cf
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 Vet ikke om det er noen trøst, men jeg er midt i SA nå. Og det er skikkelige magesmerter, som minner meg om rier. Håper dette går bra for deg, og at du kommer deg igjennom dette.. det er lov med ekstra smertestillende, sjokolade, glo på Netflix og sove så mye du orker. Anonymkode: 5fe30...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå