AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Kan jeg f.eks dra på helgebesøk til min mor som er bosatt i en annen kommune? Eller vil jeg stå uten helsehjelp om jeg skulle bli syk? Det er jo ikke en fritidsbolig, men en liten kommune. Spør fordi mamma bor alene, og er tidvis ensom og har ytret ønske om besøk. Anonymkode: 2bd5f...4fb
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg f.eks dra på helgebesøk til min mor som er bosatt i en annen kommune? Eller vil jeg stå uten helsehjelp om jeg skulle bli syk? Det er jo ikke en fritidsbolig, men en liten kommune. Spør fordi mamma bor alene, og er tidvis ensom og har ytret ønske om besøk. Anonymkode: 2bd5f...4fb Tenk om du smitter henne? Er du garantert smittefri, så kan du ta en tur til henne, det går fint. Men jeg personlig hadde unngått dette, mest pga smittefaren. Anonymkode: 0770a...f99 1
Eevee Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Besøk, reise og sosial kontakt er ting vi i denne tiden må ofre. Det er for en kort periode, ring henne, skype henne og be henne være sterk for alles del. Oppgaven for flesteparten av Norge er å holde seg i ro og kjede seg litt. Mer eller mindre forventes ikke. Så ja, å dra på helgebesøk til tanter, besøke hytta eller sette ut båten i en annen kommune frarådes 2
Anbefalte innlegg