Gjest Gravidia Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Er gravid i 7. måned og de tre siste månedene har mannen min ikke hatt lyst på sex. Vi har kanskje hatt sex 4-5 ganger de siste tre månedene, mot normalt hver eller annenhver dag. Jeg prøver mitt beste med fint undertøy, "intimhygiene" og ikke minst ved å kose og kline med han å få han med på mer, men til ingen nytte. Han sier han bare ikke har lyst. Er gravide damer virkelig så frastøtende, eller er det bare meg det er noe galt med? Begynner å gå på humøret løs, føler meg avvist, ulekker og feit. Han sier jeg er fin og deilig som gravid, men hjelper ikke at han sier det når oppførselen sier noe helt annet! Dessuten har jeg så lyst, nesten hele tiden. Er nesten mer kåt nå enn jeg vanligvis er. Noen som har opplevd noe liknende, har synspunkter eller kanskje noen råd? Vet ikke om jeg klarer to måneder til som dette...
Gjest Cyan Skrevet 14. juni 2005 #2 Skrevet 14. juni 2005 Kanskje han ikke liker tanken på at barnet er med på morroa. Vet det finnes menn som tenker sånn.
Gjest Gravidia Skrevet 14. juni 2005 #3 Skrevet 14. juni 2005 Da har vi jo et problem, ungen kommer jo til å bo på soverommet vårt noen måneder etter at den er født også. Blir et år kanskje med sex "med tilskuer"...
Gjest Cyan Skrevet 14. juni 2005 #4 Skrevet 14. juni 2005 Hva sier han da? Har du tatt det skikkelig opp med han?
Gjest Gravidia Skrevet 14. juni 2005 #5 Skrevet 14. juni 2005 Han sier bare at han ikke har noe lyst. Sier han heller ikke runker for tiden (ellers gjør han det iblant også). Jeg har spurt om det er fordi han er redd for å "ødelegge" noe, men han sier det ikke er det. Han kan ikke forklare det sier han. Men sier det ikke er fordi han ikke synes jeg er fin, for det påstår han altså at han synes jeg er.. Det som kanskje gjør meg litt oppgitt er at jeg selv i perioder hvor jeg har hatt mindre lyst enn han, har latt han ta på meg og prøve å tenne meg for at vi skal kunne ha sex omtrent så ofte som han vil. Og somregel får man jo alltid lyst når man lar den andre kose med seg (er i allefall min erfaring). Men han trekker seg bare unna når jeg prøver med han, og nå har jeg bare sluttet, for vil jo ikke trenge meg på og mase unødig.
Dagoberta Skrevet 14. juni 2005 #6 Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet om en som ikke ville ha sex med kjæresten sin mens hun var gravid, fordi han følte det var en smule pervo å drive med sånt så nær babyen.. Mulig det er flere som ham der ute?
Gjest Sukkerert Skrevet 15. juni 2005 #8 Skrevet 15. juni 2005 Kjæreste min sier han ikke kan tenke seg noe mer sexy enn meg gravid. Så det er noen som liker tanken veldig godt, og noen som ikke gjør det, vil jeg tro.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juni 2005 #9 Skrevet 15. juni 2005 Menn kan også miste sexlysten under og etter en graviditet.
Gjest Mann1 Skrevet 15. juni 2005 #10 Skrevet 15. juni 2005 Jeg fikk fullstendig sex-sperre, etterhvert som graviditeten hos min eks-kone utviklet seg. Mange menn har det slik. De klarer ikke utføre sex eller bli kåte på henne når hun bærer på et barn. Irrasjonelt, men likefullt et vanlig fenomen det er svært vanskelig å gjøre noe med. Men jeg husker at jeg var kåt, og runket mye under graviditeten hennes. Sexlivet kom jo igang igjen etter fødselen, men ikke på det nivå det var. At vi ble skilt har flere andre årsaker enn sextørke.
Gjest gjesten Skrevet 16. juni 2005 #11 Skrevet 16. juni 2005 Hei. Sitter mitt i dette selv. Min samboer er 4 mnd på vei og jeg har litt problemer enkelt ganger med å bli tent for sex. Jeg vet at jeg "underbevist" er redd for at noe skal skje med fosteret, selv om dette er usannsynlig. Problemet ligger i en av hjernene, den lille eller den store.. he he
Gjest Martin Skrevet 16. juni 2005 #12 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har tre barn - og opplevde det som kjempesexy da hun gikk og hadde stor mage. Jeg synes gravide får en egen utstråling jeg liker. Og vi knulla løs helt mot fødselen og var i gang igjen sånn cirka tre uker etterpå!
Gjest me Skrevet 16. juni 2005 #13 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har tre barn - og opplevde det som kjempesexy da hun gikk og hadde stor mage. Jeg synes gravide får en egen utstråling jeg liker. Og vi knulla løs helt mot fødselen og var i gang igjen sånn cirka tre uker etterpå! Thank U :kysse: Jeg og samboern har nettopp sluttet m prevensjon og jeg begynte å få lyst å legge hele greia på hylla hvis det er slik det skal bli - at han ikke har lyst på meg mer. Har ikke unger fra før, men kan tenke meg at man har ekstra behov for oppmerksomhet når magen blir større og større...
Gjest gjesten Skrevet 16. juni 2005 #14 Skrevet 16. juni 2005 Jeg fikk i alle fall et voksende behov for oppmerksomhet, kos, nærhet og sex etterhvert som jeg ble større,-i alle mine svangerskap. Faren til nr en sa til meg at det var perverst å ha sex med gravide. Det ble et svangerskap uten sex, selv om jeg la på meg ni små kg og var frisk som en fisk :cry: faren til de tre andre har fått et litt mindre behov ettehvert som jeg ble større, men her ble det litt sånn at han hadde sex med seg selv med litt hjelp fra meg. Kjedelig i lengden det og. Veldig trist at jeg ikke har følt meg begjært i svangerskapene, men merket på mannfolkene at jo større jeg ble jo mindre kvinnelig ble jeg i deres øyne. Noen kvinner har menn som synes kvinnekroppen er vakker når den bærer på et barn, andre har menn som tilber flate mager og dagens kroppsideal. I alle tilfellene har sex livet vært på plass senest tre uker etter fødselen. Ikke rart det så utsultet som jeg har vært :-?
Gjest Mann1 Skrevet 16. juni 2005 #15 Skrevet 16. juni 2005 Noen kvinner har menn som synes kvinnekroppen er vakker når den bærer på et barn, andre har menn som tilber flate mager og dagens kroppsideal. Det du sier blir helt feil, og ganske irrelevant. Menn synes jo i veldig stor grad av gravide kvinner er VAKRE, men det bør ikke bety at man blir seksuelt attrahert av de. Vakkerheten består i at de bærer på tilkomsten av selve livet. Noe fint og stort som gjør de vakre.
Gjest Kvinne på KG Skrevet 16. juni 2005 #16 Skrevet 16. juni 2005 Jeg fikk fullstendig sex-sperre, etterhvert som graviditeten hos min eks-kone utviklet seg. Mange menn har det slik. De klarer ikke utføre sex eller bli kåte på henne når hun bærer på et barn. Irrasjonelt, men likefullt et vanlig fenomen det er svært vanskelig å gjøre noe med. Men jeg husker at jeg var kåt, og runket mye under graviditeten hennes. Sexlivet kom jo igang igjen etter fødselen, men ikke på det nivå det var. At vi ble skilt har flere andre årsaker enn sextørke. Menn som ikke klarer å ha sex med sin gravide kone, eller som er i stand til å få sexlivet på skinner etter graviditeter er i mine øyne ikke ekte menn. Ekte menn vet at det er de som får sin kone til å få lyst på sex. Ekte menn vet hvordan de gjør det. Ekte ordentlige menn er kapable til å få sin gravide kone til å stråle før, under og etter graviditetene hun går gjennom- for helel familiens skyld. En sutrete, klagete mann har ikke noe hos en gravid kvinne å gjøre i det hele tatt. Vi har rett og slett ikke bruk for slike "menn". 1
Noorgie Skrevet 16. juni 2005 #17 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har tre barn - og opplevde det som kjempesexy da hun gikk og hadde stor mage. Jeg synes gravide får en egen utstråling jeg liker. Og vi knulla løs helt mot fødselen og var i gang igjen sånn cirka tre uker etterpå! Helt enig, vi har også tre stk og hadde det toppers gjennom alle tre periodene. Glemmer ikke hvor nusselig hun var med "Babytransport" klærne sine....... :-)
Gjest marthepia Skrevet 16. juni 2005 #18 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har igjen 1 og 1/2 mnd igjen nå.. Jeg har ikke lyst på sex i det hele tatt..men d har samboern min. Vi har ikke hatt sex siden påske!!!!!!!!! Det er lenge siden det! Men man kan da gjøre andre ting Han gjør ikke noe på meg..men jeg kan gjøre noe på han om jeg gidder når jeg legger meg
Gjest Mann1 Skrevet 17. juni 2005 #19 Skrevet 17. juni 2005 Menn som ikke klarer å ha sex med sin gravide kone, eller som er i stand til å få sexlivet på skinner etter graviditeter er i mine øyne ikke ekte menn. Ekte menn vet at det er de som får sin kone til å få lyst på sex. Ekte menn vet hvordan de gjør det. Ekte ordentlige menn er kapable til å få sin gravide kone til å stråle før, under og etter graviditetene hun går gjennom- for helel familiens skyld. En sutrete, klagete mann har ikke noe hos en gravid kvinne å gjøre i det hele tatt. Vi har rett og slett ikke bruk for slike "menn". Det er lov å prøve seg med hersketeknikker, hvis de er mindre gjennomskuelige enn denne. Ingen kan diktere andres følelsesliv, og de mekanismer som oppstår hos en mann i forhold til en graviditet hos sin kone. Dette har ingenting med å være "mann" å gjøre. Det er faktisk et velkjent fenomen, at mange menn sliter med dette. Tror faktisk det har noe med mannens "beskyttelsedrift" å gjøre i forhold til barnet, og jeg tror spesielt det er vanskelig ved første gang graviditet, at den jenta man var kjæreste med, plutselig er i ferd med å bli mor, mens man fortsatt ennå ikke er helt frigjort fra sin egen mor. Det er noen vanskelige mekanismer knyttet til det. Dette har jeg faktisk snakket mange ganger med andre menn om. Forøvrig syns jeg du har en svært gammeldags holdning til den seksuelle dynamikken mellom et par, når du f eks skriver slik: "Ekte menn vet at det er de som får sin kone til å få lyst på sex. Ekte menn vet hvordan de gjør det." Det syns jeg er å redusere kvinnens seksualitet til å spille rollen som "står til tjeneste", og som ikke kan ta egne initiativ. 1
Gjest gravidia Skrevet 21. juni 2005 #20 Skrevet 21. juni 2005 Jeg fikk i alle fall et voksende behov for oppmerksomhet, kos, nærhet og sex etterhvert som jeg ble større,-i alle mine svangerskap. Ja nemlig! Jeg også. Etterhvert som jeg blir mer og mer stor og (i mine øyne) uformelig trenger jeg mer og mer bekreftelse på at jeg fremdeles er vakker, deilig etc.. Han sier det riktignok med ord, men det fysiske uteblir. Får virkelig bare håpe at det bedrer seg etter fødsel. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør. Begynner å bli rimelig "klar" for litt rulling i høyet nå, ja.. Er forøvrig enig med deg Mann1 i at kvinners sexualitet ikke må nedgraderes til en tjenestefunksjon for mannen, og at mannen må være den som tar initiativ alltid. Men tror nok likevel vi må innse at menns og kvinners sexualitet og rollene vi har i den forbindelse er forskjellig. Og at man kanskje kan anta at det er sårere for kvinner å bli avvist gang på gang av sin mann enn motsatt, rett og slett fordi det er mest vanlig at mannen er den som oftest har lyst. Også i et svangerskap. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå