AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Flere som er frustrerte? Har man korona, skal man holde seg isolert i syv dager etter siste symptom og få legeerklæring før isolasjon oppheves. Har man en vanlig luftveisinfeksjon, skal man isolere seg i ett døgn etter siste symptom. Men når man ikke blir testet, er det jo umulig å vite hva man har og hvor lenge man skal isolere seg? Mange med påvist smitte rapporterer jo om lette forkjølelsessymptoner eller bare lett feber og hodepine. Har hørt og lest at hvis symptomene varer mindre enn fem dager, er det trolig ikke korona. Men jeg har hatt influensa mange ganger, og det har vart minimum syv dager hver gang. Og flere med påvist smitte forteller jo at de følte seg bra igjen etter få dager. Resultatet blir vel at når ingen får testet seg, er det mange som avslutter isolasjon pga avtagende symptomer, men som egentlig har korona og dermed fortsetter å smitte andre? Eller er jeg helt på bærtur? Håper de får mulighet til å teste flere snart. Samfunnet går jo ikke rundt om alle med tett nese skal sitte hjemme. Anonymkode: 88420...1bd
Tough cookie Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Helt enig med deg. Jeg fikk influensa for 14 dager siden og da den begynte å slippe taket forrige uke, fikk jeg veldig tung pust, tørrhoste/slapp, og sånn har jeg det nå. Vet ikke om det er Corona eller forkjølelse/ influensa, men jeg må sitte isolert til alle symptomer borte...
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Helt enig med deg, jeg har vært syk i mange dager nå. Men får ikke teste meg, da går jeg ut i fra at det er influensa og reiser ut igjen i samfunnet 1 dag etter jeg er symptomfri (slik anbefalingene sier!). Om jeg da har hatt korona og smitter mange får nesten staten ta det på sin egen kappe siden de ikke klarer å ordne med flere tester! Anonymkode: 8b1b0...4f4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg, jeg har vært syk i mange dager nå. Men får ikke teste meg, da går jeg ut i fra at det er influensa og reiser ut igjen i samfunnet 1 dag etter jeg er symptomfri (slik anbefalingene sier!). Om jeg da har hatt korona og smitter mange får nesten staten ta det på sin egen kappe siden de ikke klarer å ordne med flere tester! Anonymkode: 8b1b0...4f4 Nei. Nå må det gå an å være voksen, tenke selv, bruke skjønn og ta ansvar! Ikke skyld på staten for at du tar dårlige valg som kan skade andre. Anonymkode: 21d06...89d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 De fleste har jo bare vanlig influensa eller forkjølelse, selvsagt kan ikke alle med symptomer teste seg for da hadde vi gått tom for tester etter noen dager... Forstår det er forvirrende og frustrerende, men hold deg hjemme til du er frisk og unngå mer kontakt enn nødvendig etterpå om du virkelig er usikker på om det er influensa eller corona du har. Anonymkode: e6ee0...6c0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste har jo bare vanlig influensa eller forkjølelse, selvsagt kan ikke alle med symptomer teste seg for da hadde vi gått tom for tester etter noen dager... Forstår det er forvirrende og frustrerende, men hold deg hjemme til du er frisk og unngå mer kontakt enn nødvendig etterpå om du virkelig er usikker på om det er influensa eller corona du har. Anonymkode: e6ee0...6c0 De sier jo nå at dersom du har forkjølelse/influensa symptomer er det med størst sannsynlighet corona. Så TS er jo inne på noe. Anonymkode: 37ef2...ec9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Nå må det gå an å være voksen, tenke selv, bruke skjønn og ta ansvar! Ikke skyld på staten for at du tar dårlige valg som kan skade andre. Anonymkode: 21d06...89d Jeg følger rådene til staten og legene! Anonymkode: 8b1b0...4f4
Anbefalte innlegg