Gå til innhold

Hvis de fant en superrask og enkel måte å teste på, kunne dette løst skolekrisa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at de fant en effektov og billig måte å teste alle som ønsket det for Corona. Så kunne folk sette seg på venteliste, og det kom en lege på døra. Etter et par dager kom resultatet.

Kunne da f. Eks de elevene og lærerene som hadde testet negativt få lov å gå på skolen, og så hjem i skjermede busser?

Bare tenker litt jeg.

Anonymkode: 15ff3...d06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1) de kan ikke teste personer før de har symptomer. Det kan gi falsk negativ test.

2) testing henger også sammen med bruk av smittevernsutstyr, så da må vi få et uendelig lager med det og, før vi kan tester alle Ola og Kari Normann

Anonymkode: 28b72...a34

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss si at de fant en effektov og billig måte å teste alle som ønsket det for Corona. Så kunne folk sette seg på venteliste, og det kom en lege på døra. Etter et par dager kom resultatet.

Kunne da f. Eks de elevene og lærerene som hadde testet negativt få lov å gå på skolen, og så hjem i skjermede busser?

Bare tenker litt jeg.

Tror du må tenke litt mer jeg. Det er ikke akkurat så mange elver her i landet som bor helt alene og ikke kan smittes av de de bor sammen med.

Eller tenkte du å plombere absolutt alle andre hjemme?

Anonymkode: 9294e...2ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du må tenke litt mer jeg. Det er ikke akkurat så mange elver her i landet som bor helt alene og ikke kan smittes av de de bor sammen med.

Joda, skal ikke påstå jeg er noen ekspert. Men tenkte jo at de tok og testet hele familien i samme slengen, når de først var på døra. HI

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Scenarioet til TS tar jo ikke høyde for det som faktisk er utfordringen, nemlig at både elever og lærere kan smittes av de hjemme. Og trekke med seg smitte hjem. 

Anonymkode: 9cdee...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, skal ikke påstå jeg er noen ekspert. Men tenkte jo at de tok og testet hele familien i samme slengen, når de først var på døra. HI

Hvor ofte skal man teste dem på nytt da? 

Anonymkode: 9cdee...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så skole for de smittede, med syke/smittede lærere, og smittet bussjåfør? Er det slik du ser for deg at det knune gått?

Ingen blir friske av å bli testet.

Anonymkode: 3dafe...991

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skole for de smittede, med syke/smittede lærere, og smittet bussjåfør? Er det slik du ser for deg at det knune gått?

Ingen blir friske av å bli testet.

Anonymkode: 3dafe...991

Nei, skole og skjermede busser for de friske. HI

• Opprett ny...