Gå til innhold

Tannlege oppfordrer til hjemmebehandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hørte på nyhetene (fra dagbladet) idag at tannlege oppfordrer pasienter til å ikke dra til tannlege. Tipsene var blant annet at man kunne slipe med sandpapir og dersom man skulle miste en fylling var det bare å fylle hullet med en tyggis. 

Noen som har lest artikkelen? (Er + sak i dagbladet). For jeg syns dette høres veldig rart ut... kan umulig komme noe godt ut av å bruke sandpapir på tennene? 

Anonymkode: b210a...4d6

Skrevet

Det er nok en hoax noen som har det litt moro😑 Ikke slip tenna med sandpapir! IKKE GJØR DET!

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Ny medlem skrev:

Det er nok en hoax noen som har det litt moro😑 Ikke slip tenna med sandpapir! IKKE GJØR DET!

Jeg har selvfølgelig IKKE tenkt å gjøre det. Men syns det er sykt å anbefale det i nyhetene 😳 hørte det på lokalnyhetene, de tar opp enkelte ting fra Dagbladet. Googlet og fant artikkelen, men ikke fått lest på grunn av pluss sak. 
ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvfølgelig IKKE tenkt å gjøre det. Men syns det er sykt å anbefale det i nyhetene 😳 hørte det på lokalnyhetene, de tar opp enkelte ting fra Dagbladet. Googlet og fant artikkelen, men ikke fått lest på grunn av pluss sak. 
ts

Ja det er veldig rart helt enig, kanskje et datavirus eller en eller annen annonse?

Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du lese saken:

https://www.nrk.no/innlandet/tannlege_-folk-med-tannpine-kan-hjelpe-seg-selv.-korona-gir-stort-presse-pa-tannlegene-1.14947058

Synes dog det høres helt galt ut.

Anonymkode: e68e0...41f

Oi shitt! Det er jo NRK til og med 😂 det hørtes jo kanskje litt fornuftig ut hvis du har en veldig skarp kant i tanna som er knekt som gnisser mot slimhinnene i munnen. Det høres jo ut som svada da.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du lese saken:

https://www.nrk.no/innlandet/tannlege_-folk-med-tannpine-kan-hjelpe-seg-selv.-korona-gir-stort-presse-pa-tannlegene-1.14947058

Synes dog det høres helt galt ut.

Anonymkode: e68e0...41f

Det er helt uansvarlig og direkte farlig å anbefale superlim og sandpapir, folk må ikke finne på å gjøre dette. Saken var også vinklet slik at det hørtes ut som om Tannlegeforeningen er enige i dette, noe som ikke stemmer.

DDE8C24C-9583-4E0E-B0DD-9971531D1A4E.jpeg

Anonymkode: 00a5e...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt uansvarlig og direkte farlig å anbefale superlim og sandpapir, folk må ikke finne på å gjøre dette. Saken var også vinklet slik at det hørtes ut som om Tannlegeforeningen er enige i dette, noe som ikke stemmer.

DDE8C24C-9583-4E0E-B0DD-9971531D1A4E.jpeg

Det var virkelig godt å lese. Jeg forstod det også som at tannlegeforeningen støttet oppunder disse rådene. 
sandpapir på tennene vil jo bare gjøre ting vondt verre, så godt å høre det ikke er tannlegeforeningen det har klikka for. 

media burde skjerpe seg. Finnes mange idioter der ute som blindt følger råd

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var virkelig godt å lese. Jeg forstod det også som at tannlegeforeningen støttet oppunder disse rådene. 
sandpapir på tennene vil jo bare gjøre ting vondt verre, så godt å høre det ikke er tannlegeforeningen det har klikka for. 

media burde skjerpe seg. Finnes mange idioter der ute som blindt følger råd

Den aktuelle fylkestannlegen fortalte i saken at telefonen ikke har vært stille de siste dagene. Vel, jeg mistenker at den har kimt enda mer etter at denne saken ble publisert, jeg har på følelsen at han har måttet ta i mot refs fra tannleger landet rundt og fra de odontologiske fagmiljøene på universitetene...

• Opprett ny...