Gå til innhold

Ingen yngre smittet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittsalderen til bekreftet smittede er 46 år. Finnes det en oversikt over alder små smittede? Er det ingen yngre? 

Anonymkode: 818ef...83a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjennomsnittsalderen til bekreftet smittede er 46 år. Finnes det en oversikt over alder små smittede? Er det ingen yngre? 

Når man ser at det er eldre som dør og Gjennomsnittsalderen på smittede er 46,så sier det jo seg selv at det er ganske mange yngre som er smittet. 

Anonymkode: e2156...ada

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om 5-6 tenåringer som er bekreftet smittet i min omgangskrets. Alle har det helt fint, kun milde forkjølelsesymptomer. 

Anonymkode: 7104d...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om 5-6 tenåringer som er bekreftet smittet i min omgangskrets. Alle har det helt fint, kun milde forkjølelsesymptomer. 

Dvs. Venner, kunders og kollegaers barn. Ikke min omgangskrets. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yngre som ikke er i noen faresone blir ikke testet. Vi tror vi har det og har blitt hjemme fra alt fordi vi tror

Anonymkode: 2725f...2d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungen min på to år er bekreftet smittet. 

Anonymkode: dc03e...454

AnonymBruker
Skrevet

Jo de kan være smittet og også syke, men det blir avfeid som vanlig forkjølelse og vær-forbundet snørrete barn. De kan også være smittebærere uten symptomer. Det er nok store mørketall og om vi testet hele landets befolkning så hadde det nok vært mange flere som får påvist corona. 

Anonymkode: 96e05...07b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med lille? Min fikk feber ut av det blå i dag så litt bekymret selv

Anonymkode: 7e7b8...424

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv noe som kan ligne på korona, med langtrukkent forløp, hoste, lav feber, og tungt å puste/tett i brystet. Og i går kveld fikk 5 åringen feber og litt hosting. 

Så vi tar utgangspunkt i at vi begge har korona og holder oss isolert. 

Anonymkode: 690f4...ea1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En baby ble nesten født med smitten. Tror positiv prøve kom når ungen var 30 timer gammel.

Men viruset biter ikke godt i de yngre, det kan smittes via dem, og gjøre voksne mer syke. Derfor skoler ol. ble stengt ned, for å hindre mer smitte 

Anonymkode: 12037...53b

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp delt av MamaDrJones: mye testing i Sør-Korea viser at mange mennesker i 20-30 årene er smittet, men har så å si ingen symptomer og er kun smittekilder som går rundt og smitter andre. Dette er grunnen til at vi må holde avstand!

Jeg er enda i jobb, har en samfunnskritisk jobb og viktig å holde seg frist. Jeg lever mitt liv som vanlig, som ja egentlig kan kalles «karantene» har jeg funnet ut nå da 😅😂 Jobb, hjem, holde seg inne, slappe av, spille spill, se netflix, sove, jobb, hjem etc... 😄

• Liker 1
Skrevet

Leste at en baby var født med det, men det var ikke i Norge

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, anno1 skrev:

Leste at en baby var født med det, men det var ikke i Norge

Tror det var i england, men litt usikkert. Ikke i Norge nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det 12 bekreftet smittede meelom 0 og 9 år.

42 stykker mellom 10 og 19 år.

162 mellom 20 og 29.

241 mellom 30 og 39.

345 mellom 40 og 49.

386 mellom 50 og 59.

150 mellom 60 og 69.

54 mellom 70 og 79.

22 mellom 80 og 89.

9 mellom 90 og 99.

Anonymkode: bb38b...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mange yngre under 30 år som blir testet for corona, så det er svært høye mørke tall!

Anonymkode: fd5e7...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det 12 bekreftet smittede meelom 0 og 9 år.

42 stykker mellom 10 og 19 år.

162 mellom 20 og 29.

241 mellom 30 og 39.

345 mellom 40 og 49.

386 mellom 50 og 59.

150 mellom 60 og 69.

54 mellom 70 og 79.

22 mellom 80 og 89.

9 mellom 90 og 99.

Anonymkode: bb38b...d18

Det var litt forbausende tall for meg. Enn så lenge ikke så mange eldre med andre ord. Men de yngre reiser vel mer, så de tallene vil vel forandres etter hvert.

Anonymkode: 68e51...ebf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå blir jeg sikkert sablet ned.. Men jeg er så sykt glad for at dette ikke er en epidimi ala difteri som rammer små barn. Når det først kommer noe så farlig er jeg glad for at barn og unge "slipper unna" og at det bare er eldre og syke det er ille for.

Jada jada de er verdt like mye og alt det der. Men jeg er litt lettet likevel. Hadde vært værre hvis små barn døde av dette synes jeg ihvertfall

Anonymkode: 9d08c...19a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For å forklare gjennomsnitt litt mer utdypende enn noen gjorde før meg her:

Gjennomsnitt er det som blir på midten, det som blir "sånn ca."-tallet.

La oss si vi har en 80-åring og en 40-åring som er smittet. Gjennomsnittsalderen på de blir da 60 år. Det er det som er i midten, det som er "mest vanlig", det er det som forskere kan legge inn i en statistikk, peke på, og si at gjennomsnittsalderen var 60 år.

(To pasienter er selvfølgelig ikke nok til å lage en statistikk og gjennomsnittsalder på, der må vi ha flere hundre for å få en ordentlig oversikt. Men brukte nå bare to pasienter som et eksempel for å forklare gjennomsnitt.)

Det samme gjelder denne smittestatistikken vi nå har. Vi vet at mange eldre har det, da flere dessverre er bekreftet døde. Så hvis gjennomsnittsalderen er så lav som 46, så vet vi at det finnes mange unge som også har det. De "drar" da ned statistikken litt med sin lave alder. Hvis det bare hadde vært 46-åringer og 80-åringer som er smittet, og ingen barn, hadde gjennomsnittsalderen vært høyere. Da hadde den ligget mellom 46 og 80 et sted, alt ut ifra hvor mange i hvilken alder som ble smittet. Skjønner?

Og for å svare mer direkte på spørsmålet, veldig mange får symptomer som en veldig mild forkjølelse. Mange aner ikke at de er dårlige. Og de fleste som er dårlige, som er unge/utenfor risikogruppa, vil heller aldri bli testet og få konstatert at det er korona de har. Dermed havner de utenfor statistikken.

Faktisk har jeg nå en veldig, veldig lett forkjølelse. Men jeg er i 20-årene, og frisk, så vil aldri få noen test for å finne ut hva jeg har. Blir nødt til å være hjem fra jobben min (renhold) de neste dagene og se an hvordan symptomene utarter seg. Er det korona? Aner ikke. Kan det være? Ja. Blir jeg med i en statistikk? Nei, aldri. Og vi er nok mange flere i samme båt her.

Anonymkode: d0a5b...326

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble barnet smittet?

Anonymkode: abd0e...ae5

• Liker 1
  • Opprett ny...