Gå til innhold

Folk strømmer til butikken.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært en rolig mandag og tirsdag etter hamstre kaoset som var sist uke/helgen... Men i dag.. I dag hamstrer de ikke, men de handler som bare det. Forskjellige ting. Jeg har stått i kassen fra start til slutt av vakta nå..

Jeg jobber ikke i dagligvare, men lignende butikk typ obs/europris ect. 

Og tror ikke det sitter så dypt at de gjør sin ærender for de er jo "friske". Og det kommer bare til å bli mer i helgen. Det tviler jeg ikke på. 

Men igjen... Så holder de jo jobben min i gang... Men likevel tungt å måtte gå på jobb og føle manglende respekt for at vi er utsatt hele tiden. 

Anonymkode: 75e17...765

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi er mange i jobber der vi daglig er utsatt for en risiko for smitte. Om man ikke ønsker å ha et yrke der man må møte mennesker så kan man ta utdannelse og jobbe på kontor. Akkurat nå bør de fleste dog bare være glad for at de har en jobb å gå til i det hele tatt. 

Anonymkode: 97c93...22b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne «manglende respekten for at du er utsatt hele tiden» er grunnen til at du fortsatt har en jobb... Veeeeeldig mange som jobber innen varehandel er nå permittert og vern ikke om de har noen jobb å gå tilbake til. Ønsker du det samme for deg selv?

Anonymkode: 36802...fd6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva du mener TS. Du selger mat. Vi må ha mat. Eller mener du vi skal begynne å jakte vår egen mat i disse dager for at dere som jobber i matbutikk skal få respekt? Moren min jobber som sykepleier, slutt å klag. 

Anonymkode: d7911...8dc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir litt oppgitt... Bestem dere da?

Det ligger stadig ute fra folk som jobber i butikker (andre typer enn matbutikker) at vi som ikke er isolert eller i karantene bør opprettholde vårt normale handlemønster, slik at dere overlever og vi fortsatt har annet enn mat å handle etter krisen... Men så ser man sånne klagemeldinger som dette... Hva ønsker dere? Ønsker dere å stenge og permittere og kanskje måtte legge ned etter krisen, eller ønsker dere at vi som er friske faktisk bruker dere, så dere får betalt husleia og noe lønn mens krisen pågår? 

Anonymkode: d4288...85b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det rart etter Debatten på NRK i går? 

Anonymkode: 32dac...ac2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en del kunder på varehuset der jeg jobber også.  Vi selger ikke livsnødvendige ting, men jeg er helt ærlig bare glad så lenge vi har muligheten til å holde åpent og jeg ikke mister jobben. Smitte unngår jeg med å være renslig og forsiktig.

Anonymkode: b0868...a0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber også i butikk og synes da folk er veldig så respektfulle. De holder avstand, bruker kort i stedenfor kontant. De fleste holder seg dog hjemme. Det setter jeg pris på. Jeg setter allikevel like mye pris på dem som kommer og handler. Hadde det ikke vært for dem så hadde butikken min slitt.
Desinfiserer terminalen, disken og utsatte områder. Går og vasker hendene mine jevnlig. Tror dette går bare fint. :)

Ettersom jeg har familiemedlemmer som er i risikogruppen, så holder jeg meg mest mulig hjemme selv. Som ansatt i butikk hvor jeg møter mange mennesker så har jeg et ansvar i fall jeg blir smittet. Ikke nødvendigvis for min egen del, men for andre. Ellers tar jeg situasjonen med knusende ro - for min egen del er jeg mest bekymret for de økonomiske konsekvensene av hele greia.

Anonymkode: b9491...174

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor sitter du på KG i arbeidstiden ts? Har du ikke bedre å foreta deg enn å syte og ha null forståelse for situasjonen vi i Norge befinner oss i? Eller hele planeten forøvrig?

Anonymkode: a3d03...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Syns det er helt idiotisk, og respektløst. Går bare og handler når jeg må. Trodde vi skulle holde oss mest mulig hjemme nå, for å forebygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sitter du på KG i arbeidstiden ts? Har du ikke bedre å foreta deg enn å syte og ha null forståelse for situasjonen vi i Norge befinner oss i? Eller hele planeten forøvrig?

Kan være Ts hadde pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er jo avstanden mellom dere i kassen og kundene. Det har vært snakk om å sette opp skjold her i butikken. Jeg vet ikke hvorfor det ikke blir gjort. Jeg forstår at du syns det er vanskelig, og syns jo folk bør handle kun det nødvendigste nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kundene er livredd for å ta på bankterminalen som vi desinfiserer hele tiden, men de tar på absolutt alle varene våre. Vær så snill! Forsøk å bare ta på varer som du har tenkt å kjøpe.

Anonymkode: 3fec6...f16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mat de handler noe særlig av... Om en tar bort snacks og sukkerdrikke. Så nei, toalettrullholdere, falske blomster, gulvteppe, gardiner, klær, telys, påskepynt.. 

Det de fleste driver med er kose shopping og tidsfordriv. Synes ikke dette er ok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kundene er livredd for å ta på bankterminalen som vi desinfiserer hele tiden, men de tar på absolutt alle varene våre. Vær så snill! Forsøk å bare ta på varer som du har tenkt å kjøpe.

Ikke bare det. De hanskene sprer jo også dritt over alt. Ikke tar de av seg hanskene på riktig måte når de er på vei ut heller. Hendene mine er helt røde og fingertuppene har begynt å flasse fordi jeg nekter å bruke hansker da jeg ikke ønsker å spre bakterier på friske varer som går gjennom kassen fordi vi ikke skifter hansker mellom hver kunde, så man vet ikke hvilke som har de syke baktierene og ikke. Så jeg vasker og spriter mellom hver kunde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, Villfisker skrev:

Kan være Ts hadde pause.

Klokken var over 16.00 da jeg skrev dette. Så vakten fra 07.30 til 16.00 var gjort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke mat de handler noe særlig av... Om en tar bort snacks og sukkerdrikke. Så nei, toalettrullholdere, falske blomster, gulvteppe, gardiner, klær, telys, påskepynt.. 

Det de fleste driver med er kose shopping og tidsfordriv. Synes ikke dette er ok. 

Nå er det folk somfaktisk flytter og flytter sammen, flytter alene osv fortsatt. Skal ikke disse få pynte hjemme mens det fortsatt er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forventer at alle butikker stenger snart, minus matbutikk og apotek, og syns sikkert det hørtes lurt ut å handle inn unødvendige greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bare det. De hanskene sprer jo også dritt over alt. Ikke tar de av seg hanskene på riktig måte når de er på vei ut heller. Hendene mine er helt røde og fingertuppene har begynt å flasse fordi jeg nekter å bruke hansker da jeg ikke ønsker å spre bakterier på friske varer som går gjennom kassen fordi vi ikke skifter hansker mellom hver kunde, så man vet ikke hvilke som har de syke baktierene og ikke. Så jeg vasker og spriter mellom hver kunde. 

Samme her. Skjønner ikke hvorfor folk tror hansker fungerer? Det funker i legesammenheng, ikke på handletur når man plukker borti alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...