Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed av sjefen at det er mulig det blir nødvendig at stillingen min reduseres fra 100% til enten 80% eller 60%, pga at jeg har for lite arbeidsoppgaver. Jeg er fast ansatt.

Hvilke rettigheter har jeg i dette tilfellet? Jeg prøver å google, men vanskelig å finne noe relevant. Har jeg f.eks rett på å få dekket disse manglende prosentene av nav? Det er jo i praksis delvis oppsigelse. Ser f.eks at for å få dagpenger, må man jobbe max. 49,9%. En evt reduksjon på 40% i inntekt er jo rimelig mye.

Dette er ikke koronarelatert.

Anonymkode: 228ad...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sjefen din sier du har for få arbeidsoppgaver. Da skal ikke han måtte ha en ansatt på jobb, som han gir full lønn for å kun sitte på rumpa foran en pc-skjerm :) 
Da får du søke andre jobber også slik at det går opp-i-opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Han kan jo be om at du blir permittert. Jeg mener at nye regler er minst 40% permisjon for å ha rett på dagpenger. Nå endres reglene hyppig så sjekk det opp.

Alternativet er å si deg opp med tanke på en stillingsprosent. Arbeidsgiver bør gjøre det slik at du også faktisk har dagpengerrettigheter

Anonymkode: 07171...e24

Skrevet

Du har en del rettigheter nå. Ikke godta noe eller skriv under på å gå ned i stilling.

Har du snakket med fagforeningen?

• Liker 1
Skrevet

Fagforening, fagforening, fagforening!

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Advokater har greie på dette. Mange har gratis første konsultasjon. Sjekk i området du bor i. Noen er landsdekkende, men jeg husker ikke hvilket firma det var.

Gjest Kritt
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed av sjefen at det er mulig det blir nødvendig at stillingen min reduseres fra 100% til enten 80% eller 60%, pga at jeg har for lite arbeidsoppgaver. Jeg er fast ansatt.

Hvilke rettigheter har jeg i dette tilfellet? Jeg prøver å google, men vanskelig å finne noe relevant. Har jeg f.eks rett på å få dekket disse manglende prosentene av nav? Det er jo i praksis delvis oppsigelse. Ser f.eks at for å få dagpenger, må man jobbe max. 49,9%. En evt reduksjon på 40% i inntekt er jo rimelig mye.

Dette er ikke koronarelatert.

Anonymkode: 228ad...0c9

Dette er en endringsoppsigelse og du har sterke rettigheter om du har en god arbeidsavtale i bunnen. Ikke skriv under på noe uten å ha rådført deg med noen. Om du er organisert er fagforeningen rett sted å startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...