Gå til innhold

Du - som ikke klarer å samarbeide med eksen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du klar over hvor mye det skader barna dine? Det er hjerteskjærende å høre barn fortelle at det de er mest redd for i hverdagen er at mor skal møte far på butikken. Eller at de er fortvilet over at de ikke kan snakke om mor, hos far. Eller omvendt.

Jeg driter i grunnen dine. Og takes two to tango... Men vær så snill å tenke over om du kan klare å være litt rausere, gjøre hverdagen litt lettere for barna. Veldig ofte er der vanskelig for oss "utenforstående" å se at den ene er noe værre enn den andre i en konflikt.

Anonymkode: d1356...64a

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvor mye det skader barna dine? Det er hjerteskjærende å høre barn fortelle at det de er mest redd for i hverdagen er at mor skal møte far på butikken. Eller at de er fortvilet over at de ikke kan snakke om mor, hos far. Eller omvendt.

Jeg driter i grunnen dine. Og takes two to tango... Men vær så snill å tenke over om du kan klare å være litt rausere, gjøre hverdagen litt lettere for barna. Veldig ofte er der vanskelig for oss "utenforstående" å se at den ene er noe værre enn den andre i en konflikt.

Vanskelig å danse tango med en som blånekter å danse noe som helst...

Anonymkode: 44e45...e5a

• Liker 27
Skrevet

Noen mennesker er ikke til å omgås med. Det trenger ikke nødvendigvis være begges feil, i noen tilfeller er den ene parten umulig å deale med uten at det eskalerer på et tidspunkt. Jeg skjønenr at du som kvinne ikke forstår dette, sda det stort sett er dere som nettopp er den parten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste med dette er jo at du tror det trengs to for å ha et vanskelig samarbeid. Hvis en velger å alltid være vanskelig så er det ikke mye man får gjort. 

I 1 år har jeg jobbet med et bedre samarbeid, 4 møter på fvk, blant inn helsestasjonen for flere råd. Han får alt han ønsker ned på avtaler, men han er også den som bryter alle avtaler. Når han senere blir konfrontert med avtalebrudd så kommer det løgner. Jeg har ikke tatt fra han samvær, jeg betaler alt av klær og utstyr, jeg tar all henting og levering, jeg tar alt av ansvar rundt sykdom, medisiner og legebesøk. Så gir jeg han alle avtaler han ber om, så lar jeg alle avtalebrudd ligge for å ikke skape mer diskusjon. Likevel fortsetter dette gang på gang. Og du mener at vi er to for å krangle? 

Anonymkode: 53998...ecb

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å samarbeide med en rusmisbruker uten selvinnsikt. Så jeg dropper det å tar sjefsavgjørelser til det beste for mitt barn!!!! 

Anonymkode: 94b72...5fc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke å la være å krangle når den ene er bokstavelig talt stokk dum og du må forklare hver minste lille ting.. 

Anonymkode: cce20...698

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig. Har en 3 åring på avdelingen min i bhg. som er redd for at mamma sine ting og pappa sine ting skal komme hjem til den andre. Vi snakker klær, drikkeflaske og mat. BARNETS KLÆR. Dette burde en 3åring slippe å gå å tenke på...

Anonymkode: 1a929...615

• Liker 17
Skrevet

Enig! Endelig et klokt innlegg👏🏼 Man MÅ tenke på barnets beste. 

Med mindre andre parten er farlig/skadlig for barnet, så klart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen bruker jo og samarbeid som invadering av den andres parts liv å bruker barna i ett maktspill på den måten og. Sjalue ekser er jo eksperter på å bruke barna i noe som tilsynsetatene er bra men er ren ondskap i bak kulissene. DET er skremmende og! De nekter å gi slipp på den andre part og dermed bruker barna

Anonymkode: 94b72...5fc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når far ikke får viljen sin så truer han med å ringe BV,er der rart vi har ett dårlig forhold da?? Så det dårlig forholdet mellom oss er det kun han som står for!

Anonymkode: 9c078...6b1

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter i grunnen dine. Og takes two to tango

Noen ganger klarer en person fint å danse tango helt alene, du har tydeligvis ikke skjønt hvordan noen kan være, selv om de er voksne og har barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv utenforstående, og prøvde lenge å mane til den greia du snakker om.

Men på et tidspunkt er det enkelte som faktisk går så langt over alle vidder og grenser at det ikke er akseptabelt overhodet, og ikke gir grunn til et norrmalt samarbeidsklima.

Om både barnevern/helsestasjon og mange andre instanser stusser over den ene partens fremferd så er det jo litt vanskelig å «bare samarbide».

Anonymkode: dd02c...836

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en fantastisk og god mann på alle måter. Super pappa for barna våre, og for sin sønn han har fra tidligere. Men når det kommer til samarbeid med eksen, funker det ikke. Det skal ingen ting til før hun hever stemmen mot han, de misforstår hverandre konstant og begge er like sta:P Jeg har bedre tone med henne enn han faktisk! Tror rett og slett noen mennesker bare ikke er skapt til å klaffe, og i noen tilfeller får disse menneskene barn. Da må det jo bare gå som det går. Trenger ikke være noe galt med noen av dem. Tenk å måtte samarbeide med et menneske resten av livet ditt, som du ikke liker, ikke klarer å forstå på noen måte og med helt annen tanke om oppdragelse enn deg. Har full forståelse for at dette kan bli vanskelig i lengda. Her i gården klarer de i hvert fall og ikke snakke stygt om hverandre foran guttungen, og de krangler heller aldri foran han. Men han vet veldig godt at de ikke liker hverandre. Barn plukker fort opp slikt:) Helt enig med deg at det beste er om alle var venner. Men jeg kan også forstå at noen ikke kan klare dette. 

Anonymkode: 24375...935

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er søt.

Kom tilbake når eksen din har truet deg med å bruke felles barn for å "ødelegge livet ditt", nekter å selge huset eller hva det nå er.

Jeg ville gitt min eks månen om jeg kunne, det var jeg som ville dra (selv om hun stadig truet med å kaste meg ut fordi jeg var en verdiløs idiot),men hennes eneste mål ved megling var å gjøre livet mitt til et helvete.

Hva i svarte gjør du da?

Anonymkode: b4dab...c0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lett å si. Her har vi vært gjennom mye og jeg har aldri svartmalt far ovenfor barnet, selv om han har gjort det mot meg. Jeg har prøvd alt jeg kan for at ting skal fungere til barnets beste og for at barnet ikke skal merke noe, men man er TO om det! Og jeg har grenser jeg og!

Anonymkode: 7b5fe...ba4

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å danse tango med en som blånekter å danse noe som helst...

Anonymkode: 44e45...e5a

Så om du sier deg enig i der han forslår, så endrer han mening da eller?

Anonymkode: 7a24b...27d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som utenforstående så ser man ikke alt. Her har jeg strekt meg igjen og igjen for å møte far sine behov, med det resultat at barnet ikke har fått hovedfokus (det ser jeg klart nå i etterkant). Alt faenskap fra far sin side mot både barnet og meg gjorde at barnet til slutt nektet å dra til far. Vi har hatt x antall timer på familievernkontoret. Jeg ble meldt til barnevernet av far, men etter undersøkelse ble konklusjonen at far hadde skadelig adferd mot barnet. Far gikk da videre til retten, og rettsaken har holdt på i over 1,5 år. 4 sakkyndige har vært inne da fars advokat krevde ny sakkyndige 3 ganger, men alle sakyndigerapporter har konkludert med at far er skadelig for barnet. Den fjerde sakkyndige fikk utvidet mandat og kjørte en full psykologisk evaluering av far, og konklusjonen der er at far er psykopat med ingen samværskompetanse. Rettsaken fikk sin slutt like før jul da dommen ble 4 samvær for far i året som varer i 2 timer, og med barnevernet som skal ha tilsyn. Far anket, men anken ble avvist. Etter rettsaken var det fortsatt noen som mente at jeg ikke samarbeidet, men slik vil det alltid være.

Anonymkode: 24d23...b47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er viktig at begge parter har selvinnsikt i en slik situasjon, og når begge parter tenker at det ikke er deres skyld... Har man da selvinnsikt? 

Anonymkode: 24375...935

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er søt.

Kom tilbake når eksen din har truet deg med å bruke felles barn for å "ødelegge livet ditt", nekter å selge huset eller hva det nå er.

Jeg ville gitt min eks månen om jeg kunne, det var jeg som ville dra (selv om hun stadig truet med å kaste meg ut fordi jeg var en verdiløs idiot),men hennes eneste mål ved megling var å gjøre livet mitt til et helvete.

Hva i svarte gjør du da?

Anonymkode: b4dab...c0c

Stakkars barn som må vokse opp med sånne foreldre. Grusomt rett og slett! Jeg har møtt og snakket med så mange barn som vokser opp i et sånt miljø. De har der ikke bra, og mange må få behandling for sin psykiske helse, enten mens de enda er barn eller når de blir voksne.

Anonymkode: 7a24b...27d

AnonymBruker
Skrevet

Det er eksen som ikke klarer å samarbeide med meg!

Anonymkode: 02746...497

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...