Tule Skrevet 14. juni 2005 #1 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei 54 barn fra Vågå som skulle på leirskole ved hornhindalsvannet måtte gå av bussen på grunn av 1 den var overfylt 2 den hadde nedslitte bremser dette opplyses fra øst nytt i kveld skolesjefen skal ikke bruke firmaet mer og vegvesenet vurdere og politianmelde dem :o skjønn det den som kan jeg trodde man kunne stoel på dem som passet barna jeg :cry: hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snabel Skrevet 14. juni 2005 #2 Del Skrevet 14. juni 2005 jeg trodde man kunne stoel på dem som passet barna jeg :cry: Jeg vet ikke helt hvem du sikter til her? Det er vel ikke de som skal passe på barna sin skyld at bremsene på bussen ikke er tilstrekkelig vel? "Hei, jeg skulle hatt en buss til tirsdag klokka 12, men kom litt tidligere, for jeg sender ut vaktmesteren for å sjekke bremsene, hjulophenget og dekkdybden." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet ikke helt hvem du sikter til her? Det er vel ikke de som skal passe på barna sin skyld at bremsene på bussen ikke er tilstrekkelig vel? "Hei, jeg skulle hatt en buss til tirsdag klokka 12, men kom litt tidligere, for jeg sender ut vaktmesteren for å sjekke bremsene, hjulophenget og dekkdybden." Hei poenget var at den også var overfylt, man burde forvente såpass av de som drar på tur med barn at de vet trafikk bestemlesene om vor mange man kan transportere med buss :o og vor vanskelig er det og si hvor mange man skal ha plass til, vi er 54 barn og x antall voksne jeeezes jeg syns det høres sprøtt ut " vi har bare ne med f.eks 50 plasser går det bra tror du"? "ja jøss det går sikkert greit det" :o og hva med sjåføren burde ikke han ha merket at noe var galt og sagt fra, og ledelsen burde ha reagert jeg syns alle involverte i denne turen burde vert meldt hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 14. juni 2005 #4 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er vel sjåføren av et kjøretøy som er ansvarlig for at regler følges, ikke passasjerene? Og om f.eks. jeg leier en buss, må jeg vel kunne stole på at den jeg leier bussen av kjenner og følger reglene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er vel sjåføren av et kjøretøy som er ansvarlig for at regler følges, ikke passasjerene? Og om f.eks. jeg leier en buss, må jeg vel kunne stole på at den jeg leier bussen av kjenner og følger reglene? hei jo men jeg regner men jeg regner med at du har nok omløp i hodet til og skjønne at det skal vere bare ne elev i hvert sete, jeg er enig i at sjåføren har det største ansvaret på sendingene som kom nå så viser deg seg at sjåføren har vist om at noe var galt og har ikke sakt fra, han kan blir meldt for at han har kjørt med for mange, men jeg syns det er rart lererene slipper unna, de burde ha skjønt at de ikke skulle ha latt barn inn i en buss som er for liten det er lokalsendinger jeg tror ikke det kom med i norge i dag hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #6 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet ikke helt hvem du sikter til her? Det er vel ikke de som skal passe på barna sin skyld at bremsene på bussen ikke er tilstrekkelig vel? "Hei, jeg skulle hatt en buss til tirsdag klokka 12, men kom litt tidligere, for jeg sender ut vaktmesteren for å sjekke bremsene, hjulophenget og dekkdybden." Nå måtte jeg le!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå måtte jeg le!!! hei ser at dette kom litt skjevt ut, jeg mente at en lærer burde stusse når den har leid en buss for 54 elever pluss lærere og ser at det er mange forlite seter og at det ikke er bilbelter :o det var det faktisk heller ikke og det har vert påbudti vertfall ti år, og dette var en tur som tar i hvertfall to timer det verste er at busssjåføren har sakt fra om defekte bremser men det har ikke ledelsen hørt på dette kom fram i nyhetene 5 på 21 jeg trodde faktisk selskapene var seriøse nå jeg må si jeg ble sjokkert hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #8 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er da ikke belter i Sporveisbussene, Tule, det trodde jeg at alle visste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 46514363 Skrevet 14. juni 2005 #9 Del Skrevet 14. juni 2005 De færreste busser som går på veiene i dag har belter kanskje med unntak av de aller, aller nyeste. Det er imidlertid ikke det samme som at man kan stable opp folk både i høyden og bredden i bussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 14. juni 2005 #10 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg er helt enig med deg at dette høres fullstendig uholdbart ut. Er imidlertid ikke sikker på hvem som sitter med ansvaret for sikringen, men det er vel ikke så vesentlig. Det viktigste er at sikkerheten skal ivaretaes, og det er mange voksne inne i bildet her. Noen burde vist ansvar og reagert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er da ikke belter i Sporveisbussene, Tule, det trodde jeg at alle visste. hei dette her var i vågå og skolen hadde bestilt turbuss hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #12 Del Skrevet 14. juni 2005 De færreste busser som går på veiene i dag har belter kanskje med unntak av de aller, aller nyeste. Det er imidlertid ikke det samme som at man kan stable opp folk både i høyden og bredden i bussen. Nei det er helt riktig. Men en buss har ståplasser, og om man står eller sitter på noens fang kan umulig ha noe å si rent sikkerhetsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 14. juni 2005 De færreste busser som går på veiene i dag har belter kanskje med unntak av de aller, aller nyeste. Det er imidlertid ikke det samme som at man kan stable opp folk både i høyden og bredden i bussen. hei feil de fleste turbusser har det har vert påbudt i mer en ti år men på en del lokalrutebusser så mangler det fortsatt hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #14 Del Skrevet 14. juni 2005 hei dette her var i vågå og skolen hadde bestilt turbuss hilsen Det er ikke belter i de fleste turbussene heller, Tule, det vet også de aller fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juni 2005 Nei det er helt riktig. Men en buss har ståplasser, og om man står eller sitter på noens fang kan umulig ha noe å si rent sikkerhetsmessig. hei det er kalrt det har noe og si sikkerhetsmessig, den somsitter på fanget for ikke brukt sikkerhetsutstyr og det er vel ikke ståplasser på turbusser jeg tror ikke det er godkjent hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #16 Del Skrevet 14. juni 2005 hei det er kalrt det har noe og si sikkerhetsmessig, den somsitter på fanget for ikke brukt sikkerhetsutstyr og det er vel ikke ståplasser på turbusser jeg tror ikke det er godkjent hilsen Guri så påståelig du er. Og jeg klarer ikke la være...... Tule, det er IKKE belter i turbusser, annet enn hos de selskapene som har kjøpt inn splitter nye busser, og dem er det ikke mange av. Jeg har ikke tenkt å bruke klvelden på å forklare deg hvorfor en barnehage med dårlig råd velger et rimelig alternativ. Og jo, turbusser er registrert med ståplasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er ikke belter i de fleste turbussene heller, Tule, det vet også de aller fleste. hei nja i alle de turbussene jeg har sittet i har det vært belter, jeg husker vi reagerte på den forksjellen fra lokalrutebussene davi var unge det har vert et påbudt i mer en ti år hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #18 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel, ikke noen av de turbussene jeg har kjørt med har hatt belter, så da er det vel forskjeller ut og går da vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 14. juni 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel, ikke noen av de turbussene jeg har kjørt med har hatt belter, så da er det vel forskjeller ut og går da vet du hei ja det er nok forksjeller da, turbussene til selskapet som hadde bussene her tidlig var altid mye flottere en lokalrutebussene lokalrutebussene hang nesten ikke sammen, uansett så kom påbudet om belter for mer ne it år siden, dette handlet ikke om barnehagen men om et antakelig ikke seriøst selskap i vågå poenget er at man kanskje bør være påpasselig med hva man leier og se at man har fått dem man har besdt om hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 4634121313 Skrevet 14. juni 2005 #20 Del Skrevet 14. juni 2005 hei ser at dette kom litt skjevt ut, jeg mente at en lærer burde stusse når den har leid en buss for 54 elever pluss lærere og ser at det er mange forlite seter og at det ikke er bilbelter :o det var det faktisk heller ikke og det har vert påbudti vertfall ti år, og dette var en tur som tar i hvertfall to timer det verste er at busssjåføren har sakt fra om defekte bremser men det har ikke ledelsen hørt på dette kom fram i nyhetene 5 på 21 jeg trodde faktisk selskapene var seriøse nå jeg må si jeg ble sjokkert hilsen Det påbudet du sikter til kom i 1999. Det sier at det er påbudt å bruke belter i busser som har slikt utstyr. De færreste busselskaper fornyer bilparken sin hvert eneste år, dermed er det fremdeles 100 vis av belteløse busser ute på veiene. Det at bussen la av gårde uten tilstrekkelige bremser er naturligvis helt bak mål, men slik er desverre mentaliteten i mange transportfirmaer i dag. Det er penger, penger, penger som betyr noe og det er mang en sjåfør som har fått beskjed om at "om ikke du vil kjøre, så er det mange andre som vil"(noe det desverre er) om de har prøvd å protestere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå