AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Jeg vet at han vil kreve 50/50, og det eneste jeg da har å slå i bordet med er at det ikke er anbefalt for barn under 3 år. Vi har en på 6 og en på 2. Men da anbefales det vel heller ikke at 6-åringen skal være der mer enn 2-åringen? Så da vil de ha vanlig samvær begge to? Anonymkode: 8238c...503
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Hvis dere skal skilles nå, har du ikke en veldig god sak. Han er mer enn 2 år, og har hatt far som nær omsorgsperson hele livet? Og har trygghet i storebror? Hvorfor vil du ikke at det skal være 50/50? Anonymkode: 4a45a...e73 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere skal skilles nå, har du ikke en veldig god sak. Han er mer enn 2 år, og har hatt far som nær omsorgsperson hele livet? Og har trygghet i storebror? Hvorfor vil du ikke at det skal være 50/50? Anonymkode: 4a45a...e73 Jeg vet ikke om jeg forstod spørsmålet. Har en på snart 2, en på litt over 6. Jeg har forstått det sånn at det ikke anbefales å ha delt bosted for barn under 3 år, de takler det ikke så godt. Det er mange grunner til at jeg ikke vil ha 50/50-ordning, men ingen av dem er økonomiske. Ts Anonymkode: 8238c...503
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Det er ikke nødvendig med samme samvær for barna. Vet om mange tilfeller med ulikt samvær i tilsvarende situasjon. Anonymkode: a064c...4ed 1
Zienna Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Hvor står det, og hvem har sagt, at det ikke er anbefalt 50/50 for barn under 3 år? Jeg ser stadig at dette blir nevnt.
Gjest Chroma Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Man må (bør) gjøre det som er best for barna og når barna er i ulik alder er der slettes ikke sikkert at det beste for de er likt samvær. Ett barn på 6 år kan ha behov for mer samvær med pappa/mamma enn den på 2 feks. Det eldste barnet kan takle flytting både bedre og verre.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, Zienna skrev: Hvor står det, og hvem har sagt, at det ikke er anbefalt 50/50 for barn under 3 år? Jeg ser stadig at dette blir nevnt. Mange psykologer anbefaler ikke 2 hjem og jevnlig bytte av omsorgsbase for så små barn. Det handler i hovedsak om at så små barn ikke har tidsperspektiv, at dw trenger stabilitet, at 3 omsorgsbaser er mye for et lite barn og at barnets beste må vektlegges. Barnets behov utfra alder er viktigere enn foreldrenes ønske. Anonymkode: 2ad89...f11
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Hvorfor skriver du så negativt at faren vil "kreve" 50%? Du "krever" vel også 50%. Han har faktisk like mye rett på samvær med sine barn som deg. Anonymkode: f154d...683 8
Zienna Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange psykologer anbefaler ikke 2 hjem og jevnlig bytte av omsorgsbase for så små barn. Det handler i hovedsak om at så små barn ikke har tidsperspektiv, at dw trenger stabilitet, at 3 omsorgsbaser er mye for et lite barn og at barnets beste må vektlegges. Barnets behov utfra alder er viktigere enn foreldrenes ønske. Anonymkode: 2ad89...f11 Har du noen lenker? Jeg leser dette ofte, men hadde vært fint med dokumentasjon.
Zienna Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Når jeg leser dette innlegget får jeg et inntrykk av at du, TS, egentlig ikke ønsker at barna dine skal ha så mye samvær med faren. Er det riktig? Vet du at det er din plikt å sørge for at barna dine blir kjent og er sammen med faren sin? Det er en juridisk rettighet barna har. Foreldre som ikke sørger for dette kan risikere å miste omsorgen for barna sine. 3
Gjest kruspersilletaco Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Samboer og eksen kjørte 50/50 fra de var 2 og 4. Han fortsatte å bo i huset, så de var jo hjemme med far den uken. Han har sagt at det var derfor det gikk så fint + De var 2 stk og var hele tiden sammen uansett om de var hos mor eller far. Vil tro folk gjør dette forskjellig. Min kollega skal begynne å utvide fra annen hver helg hos far og mot 50/50 og barnet deres er nå 6 år. Det Har vært best for det barnet frem til nå
Alvario Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 Tenker 2 åringen i dette tilfelle vil ha støtte av å være sammen med 6 åringen i bytte av voksen. Blir ett tredje alternativ for begge ungene om de i tillegg må deles fra søsken hele tiden. Synes du bør være åpen for 50/50 for begge om det ikke er spesielle hensyn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå