Gå til innhold

Studenter, deltids ansatte.

Anbefalte innlegg

Gjest Deltid9371)252
Skrevet

De bør altså innføre et økonomisk hjelpetiltak for studenter og deltidsansatte som faller utenom NAV sine regler i disse dager (de som ikke mottar stipend i det minste samt de som tjener lite). ALLE får nå dagpenger og full utbetaling, flott! Men denne gruppen kan reddes med langt mindre penger, skal ikke mer til en 3000-4000kr,- for kanskje å redde individer i denne gruppen. Eller skal alle som «kun» jobber deltid avslutte studiet, gå konk og ikke betale leien? Håper noen tar tak i dette, det er seriøst krise for flere nå. Helt sykt at de har råd til å utbetale fulle satser i dagpenger til folk med 700.000 i lønn men de klarer liksom ikke utbetale noen usle tusen her og der? Broren til min kjære bor i USA og gjett hva, han får økonomisk støtte nå gjennom denne tiden i form av tiltak. Trosse liksom Norge hadde orden på dette. Mener ikke å klage men hva faen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Er nå permitert fra jobben, men har ikke rett på en krone fra Nav siden jeg er student. Det er helt krise..., er helt avhengig av jobben for å kunne betale utgifter jeg har. 

Anonymkode: e705d...fd3

Gjest Deltid9371)252
Skrevet

Og altså, dette skal jo selvsagt være midlertidig. Kanskje 2000-3000 ekstra i form av stipendet i seg selv. Deretter: de modige sjeler som studerer fulltid UTEN stipend, få de over på samme ordning som alle andre straks! Deres lønninger er uansett levere enn den gjennomsiktige nordmann, men konsekvensene av null inntekt forblir den samme. Dette blir bare for dumt... Spesielt når jeg lærer at en person som i stygge-landet (liksom) USA får noen økonomisk hjelp, men her ingenting? Sinnsykt. 

• Opprett ny...