AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Hva gjør man med slike? Vi har naboer som var slitsomme fra før, men som er enda mer slitsomme nå som det er Korona krise og de må være mer hjemme. Vi er alle pålagt å ta hensyn til hverandre, men hva gjør man med naboer som ikke bryr seg om Koronaen og som drikker, røyker, er høylytte og støyer akkurat som før og mere til? Vi bor i et gammelt og lytt sameie, og styret er som før ikke tilstede og pålegger ikke beboere å ta hensyn. Vi har vært i kontakt med vaktselskap og politi flere ganger før Korona krisen, og allikevel synes det som om disse det gjelder ikke gidder å ta hensyn. Mvh Frustrert og syk Anonymkode: b8b18...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Del Skrevet 19. mars 2020 Stå på døra og klag! Anonymkode: 71af6...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man med slike? Vi har naboer som var slitsomme fra før, men som er enda mer slitsomme nå som det er Korona krise og de må være mer hjemme. Vi er alle pålagt å ta hensyn til hverandre, men hva gjør man med naboer som ikke bryr seg om Koronaen og som drikker, røyker, er høylytte og støyer akkurat som før og mere til? Vi bor i et gammelt og lytt sameie, og styret er som før ikke tilstede og pålegger ikke beboere å ta hensyn. Vi har vært i kontakt med vaktselskap og politi flere ganger før Korona krisen, og allikevel synes det som om disse det gjelder ikke gidder å ta hensyn. Mvh Frustrert og syk Anonymkode: b8b18...e7c Det er vel ikke lov, men i slike tilfeller, så lenge det ikke er noen vitner i nærheten så kan dere (med hansker selvfølgelig) skrive at et i bygget her har corona og vi ber dere ta mer hensyn, hvis ikke så kommer vi på døren og smitter dere. Evt er man gutsy nok og at du ikke ikke vet hvorfor du er syk (er det corona, eller er du bare vanlig syk, altså forkjølet?).Hadde det vært meg så hadde jeg bare banket på og hostet på dem når dem åpnet for så å si: Sorry, men dere bråker så jævlig , kan dere gi faen. Jeg er dårlig, beklager at jeg hostet på dere, aner ikke om det er corona, jeg er ikke testet, det er nok bare en forkjølelse. Jeg hadde gjort det, for jeg har en slik nabo rett over meg, men hun har aldri tatt hensyn, hverken nå eller før. Anonymkode: 26d4f...f5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Del Skrevet 19. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man med slike? Vi har naboer som var slitsomme fra før, men som er enda mer slitsomme nå som det er Korona krise og de må være mer hjemme. Vi er alle pålagt å ta hensyn til hverandre, men hva gjør man med naboer som ikke bryr seg om Koronaen og som drikker, røyker, er høylytte og støyer akkurat som før og mere til? Vi bor i et gammelt og lytt sameie, og styret er som før ikke tilstede og pålegger ikke beboere å ta hensyn. Vi har vært i kontakt med vaktselskap og politi flere ganger før Korona krisen, og allikevel synes det som om disse det gjelder ikke gidder å ta hensyn. Mvh Frustrert og syk Anonymkode: b8b18...e7c Hvorfor skulle de ikke det, ingenting av det du nevner er smittefarlig, så lenge det er i egen bolig. hørtes mer ut som problemet er tynne vegger, enn at naboen ikke tar hensyn... Anonymkode: 883c5...eda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Del Skrevet 19. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man med slike? Vi har naboer som var slitsomme fra før, men som er enda mer slitsomme nå som det er Korona krise og de må være mer hjemme. Vi er alle pålagt å ta hensyn til hverandre, men hva gjør man med naboer som ikke bryr seg om Koronaen og som drikker, røyker, er høylytte og støyer akkurat som før og mere til? Vi bor i et gammelt og lytt sameie, og styret er som før ikke tilstede og pålegger ikke beboere å ta hensyn. Vi har vært i kontakt med vaktselskap og politi flere ganger før Korona krisen, og allikevel synes det som om disse det gjelder ikke gidder å ta hensyn. Mvh Frustrert og syk Anonymkode: b8b18...e7c Støyingen forstår jeg er plagsom, men forstår ikke hvordan drikking og røyking i seg selv skulle være noe som er mer problematisk for deg nå enn ellers? Anonymkode: b1851...254 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Del Skrevet 19. mars 2020 Hallo? Du kan ikke bestemme at de ikke skal drikke. Du burde bodd i hus og ikke blokk. Anonymkode: 89933...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mars 2020 #7 Del Skrevet 19. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støyingen forstår jeg er plagsom, men forstår ikke hvordan drikking og røyking i seg selv skulle være noe som er mer problematisk for deg nå enn ellers? Anonymkode: b1851...254 Kanskje fordi TS nå er hjemme på dagtid pga sykdom og derfor blir utsatt for drikking, røyking og støyen som følger med i større grad enn før? Er man borte på jobb 9 timer om dagen vanligvis, merker man jo ikke hva naboene driver med. Er man hjemme og syk får man det jo med seg, og det blir mere plagsomt enn før, pga det blir mange flere timer med støy fra festingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Del Skrevet 19. mars 2020 5 minutter siden, Million skrev: Kanskje fordi TS nå er hjemme på dagtid pga sykdom og derfor blir utsatt for drikking, røyking og støyen som følger med i større grad enn før? Er man borte på jobb 9 timer om dagen vanligvis, merker man jo ikke hva naboene driver med. Er man hjemme og syk får man det jo med seg, og det blir mere plagsomt enn før, pga det blir mange flere timer med støy fra festingen. Ja, men da er det støyen som er problemet, og egentlig irrelevant hva som utløser støyen. Anonymkode: b1851...254 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Del Skrevet 19. mars 2020 Mine naboer tok null hensyn etter utenlandsreise, og det gikk nesten to uker før de gikk i karantene. Vi kan takke alle de egoistiske nautene som på liv og død måtte "leve livet" at smitten har spredt seg, og naboene dine virker ikke særlig empatiske; ethvert menneske med et minimum av empati forstår at dette er en unntakstilstand, og at man er nødt til å ta hensyn til andre. Man kan ikke gjøre "det man vil" nå. Anonymkode: 9cdff...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøkkenkar Skrevet 19. mars 2020 #10 Del Skrevet 19. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støyingen forstår jeg er plagsom, men forstår ikke hvordan drikking og røyking i seg selv skulle være noe som er mer problematisk for deg nå enn ellers? Anonymkode: b1851...254 Drikkingen henger vel sammen med støy, og du skjønner ikke at det å puste inn røyk dagen lang er plagsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Del Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, kjøkkenkar skrev: Drikkingen henger vel sammen med støy, og du skjønner ikke at det å puste inn røyk dagen lang er plagsomt? Jeg forstår det er plagsomt hvis huset er så utett at røyken siver inn til andre, ja. Hvis ikke, forstår jeg ikke problemet. Anonymkode: b1851...254 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Del Skrevet 19. mars 2020 Det der er virkelig de ekleste naboene man kan få. Håper det kommer en strengere lov for ro og orden, som forbyr høy musikk og bass som durer i veggene. Jeg så også en drittsekk i nabolaget i dag. Han skal egentlig ikke være ute, men han driter i det. Vet det, fordi jeg kjenner ham igjen på det teite håret, og fordi jeg hørte en samtale han hadde. Har egentlig lyst til å ta bilde av ham, og tipse politiet, men det har jeg ikke lov til. Anonymkode: 5e332...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 19. mars 2020 #13 Del Skrevet 19. mars 2020 Mine naboer begynte å bråke noe sinnsykt med en gang dette startet. Her snakker vi ekstrem oppussing, med borring og hamring hele dagen. Jeg orket ikke si i fra til noen der jeg lå syk i senga og tryglet øvre makter om å få sove litt mer, men heldigvis kom styret fort på banen og sa at oppussing var ulovlig frem til krisen opphører av hensyn til alle som ligger syke og trenger hvile. Da ble det stilt, gitt! Ville tatt kontakt med styret ditt i sameiet. Send en mail om hvor støyen kommer fra og be dem ta tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 19. mars 2020 #14 Del Skrevet 19. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet det, fordi jeg kjenner ham igjen på det teite håret, og fordi jeg hørte en samtale han hadde. Anonymkode: 5e332...cb3 Du kjente naboen igjen på håret og praten? Ansiktet hadde han dekket behørlig til med maske da, så han tar i det minste litt ansvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg