AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er i isolasjon. Er testet, men ikke fått svar ennå. Jeg bor alene i delt hus, men har egen inngang. Jeg har behov for å kaste søppel og å gå i postkassa. Hva kan jeg gjøre for å ikke smitte postbudet og de som henter søppel? Anonymkode: b66b7...7a4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Vask deg jævlig godt på hendene, prøv å ta på minst mulig, gå inn igjen. Anonymkode: 14c32...c69 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Det går fint an å kaste søppelet sitt i søppeldunken og å hente posten sin i postkassa si Anonymkode: 0acc0...405 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Vask hender, hold pusten, løp ut, løp inn. Anonymkode: 25072...346 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå på natten. Tenker også det kan være en løsning ja. I alle fall ikke i et tidsrom der det kan tenkes at det er andre ute ettersom smitten lever 3 timer i luft (kanskje ikke ute, men hvem vet). Anonymkode: 0293c...050 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Mørketallet er stort. Mest sannsynlig er vi allealt utsatt for viruset. Vask hender, pust i skjerf gå ut med søppla, gå inn igjen. Dette går bra. Anonymkode: e4d85...793 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Gå ut på natten, vask deg på hendene før du går ut/bruk hansker og dekk til munn og nese. Anonymkode: 2517e...f30 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Samme tenker jeg på. Jeg er satt i isolasjon, bor i borettslag med felles søpplekasser, jeg må få kastet søppel... Anonymkode: e2c2d...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Jeg trenger ikke å gå ut på natta. Er knapt folk ute. Skal vaske meg på hendene og kun bruke den ene hånda til å åpne døra og den andre til å åpne postkassa. Smitte sitter jo ev. på dørhåndtaket mitt også. Derfor jeg ble obs på eventuell smitte som jeg kan overføre via søppeldunk og postkasselokk. Viruset lever jo en stund utenfor kroppen. Anonymkode: b66b7...7a4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er også i isolasjon med mulig smitte, ikke testet men har luftveisinfeksjon med tung pust, tørrhoste og slapp. Bor i bygård med 9 leil og deler vaskekjeller, søppeldunker og postkasse. Når jeg må ut i fellesrom er det spriting på alle flater og kun når ingen er i nærheten. Anonymkode: da1c3...42a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 Hvis du surrer et skjerf el. rundt munnen og nesa vil det fange opp mye av fuktigheten du puster ut, og dermed evt. virus. Det har mindre effekt jo lenger du bruker det. Skjerfet må skyldes i såpevann etterpå. Anonymkode: 9be30...c7f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også i isolasjon med mulig smitte, ikke testet men har luftveisinfeksjon med tung pust, tørrhoste og slapp. Bor i bygård med 9 leil og deler vaskekjeller, søppeldunker og postkasse. Når jeg må ut i fellesrom er det spriting på alle flater og kun når ingen er i nærheten. Anonymkode: da1c3...42a OF, men: Hvor tung pust har du og hvor lenge har du hatt det? Jeg er i samme situasjon. Tørrhoste har roet seg, men veldig tung pust fremdeles. Over to uker nå. Skikkelig ubehagelig Anonymkode: f639f...a7a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: OF, men: Hvor tung pust har du og hvor lenge har du hatt det? Jeg er i samme situasjon. Tørrhoste har roet seg, men veldig tung pust fremdeles. Over to uker nå. Skikkelig ubehagelig Anonymkode: f639f...a7a Fikk rennende nese fredag for 12 dager siden, dagen etter fikk jeg ekstremt muskelverk og hele helgen kokte kroppen min med influensa symptom og bittelitt feber. Mandag følte jeg meg bedre og dro ut for å gjøre en del ærend, ble verre dagen etter og holdt meg helt i ro i to dager før jeg gikk på treningssenteret og trente lett + handlet mat.Samme kvelden fikk jeg tung pust, tørrhoste som ligger i bunnen av halsen og slapp. Har totalt isolert meg, og føler at allmenntilstanden er litt bedre i dag, men bare jeg er litt aktiv inne i leiligheten eller støvsuger gulvet, puster jeg som en kolspasient og begynner å hoste. Jeg vet ikke om dette er Corona eller luftveisinfeksjon men jeg har ikke hatt sånne symptomer før.. Anonymkode: da1c3...42a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 Bruk votter eller hansker og gå gjerne på natta når det er minst sjanse for å møte folk. Anonymkode: 45b25...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk rennende nese fredag for 12 dager siden, dagen etter fikk jeg ekstremt muskelverk og hele helgen kokte kroppen min med influensa symptom og bittelitt feber. Mandag følte jeg meg bedre og dro ut for å gjøre en del ærend, ble verre dagen etter og holdt meg helt i ro i to dager før jeg gikk på treningssenteret og trente lett + handlet mat. Anonymkode: da1c3...42a Ansvarsløsheten lenge leve... Anonymkode: 9be30...c7f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk rennende nese fredag for 12 dager siden, dagen etter fikk jeg ekstremt muskelverk og hele helgen kokte kroppen min med influensa symptom og bittelitt feber. Mandag følte jeg meg bedre og dro ut for å gjøre en del ærend, ble verre dagen etter og holdt meg helt i ro i to dager før jeg gikk på treningssenteret og trente lett + handlet mat.Samme kvelden fikk jeg tung pust, tørrhoste som ligger i bunnen av halsen og slapp. Har totalt isolert meg, og føler at allmenntilstanden er litt bedre i dag, men bare jeg er litt aktiv inne i leiligheten eller støvsuger gulvet, puster jeg som en kolspasient og begynner å hoste. Jeg vet ikke om dette er Corona eller luftveisinfeksjon men jeg har ikke hatt sånne symptomer før.. Anonymkode: da1c3...42a Korona har opp og ned i allmenntilstand Anonymkode: b6ae3...0f3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk rennende nese fredag for 12 dager siden, dagen etter fikk jeg ekstremt muskelverk og hele helgen kokte kroppen min med influensa symptom og bittelitt feber. Mandag følte jeg meg bedre og dro ut for å gjøre en del ærend, ble verre dagen etter og holdt meg helt i ro i to dager før jeg gikk på treningssenteret og trente lett + handlet mat.Samme kvelden fikk jeg tung pust, tørrhoste som ligger i bunnen av halsen og slapp. Har totalt isolert meg, og føler at allmenntilstanden er litt bedre i dag, men bare jeg er litt aktiv inne i leiligheten eller støvsuger gulvet, puster jeg som en kolspasient og begynner å hoste. Jeg vet ikke om dette er Corona eller luftveisinfeksjon men jeg har ikke hatt sånne symptomer før.. Anonymkode: da1c3...42a Takk for svar selv om det var off topic i denne tråden. Jeg har det også slik og aldri hatt det sånn før. Så enten har vi fått en random infeksjon som ligner mye (usannsynlig?) eller så er det Corona. Ubehagelig er det uansett. God bedring! Anonymkode: f639f...a7a
Rosatoast Skrevet 18. mars 2020 #19 Skrevet 18. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i isolasjon. Er testet, men ikke fått svar ennå. Jeg bor alene i delt hus, men har egen inngang. Jeg har behov for å kaste søppel og å gå i postkassa. Hva kan jeg gjøre for å ikke smitte postbudet og de som henter søppel? Anonymkode: b66b7...7a4 Du kan fint gå ut med søpla og hente posten?! Folk er i overkant hysteriske nå syntes jeg, og det har jeg aldri sagt før i dag. Virkelig. Det er en aggressiv type influensa, det er ikke svartedauen. Hold avstand/brukt munnbind. 1
Anbefalte innlegg