Gå til innhold

Skåne de i risikogruppen for besøk, men mor får ikke nok hjelp, hva gjør jeg???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor er gammel og syk, får hjelp fra hjemmesykepleien med de har sendt ut varsel om at de må kutte ned på tilbudet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hun trenger hjelp til matlaging, stell og rengjøring. Bor lang unna men vurderer å dra dit å være der en stund. Jeg må ta kollektiv for å komme meg dit. Er i risikogruppen selv. Hvordan gjør dere andre det nå med de gamle eller syke?

Anonymkode: b54a9...c8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde reist og blitt hos mamma så lenge det var behov, har du noen som kan kjøre deg dit? Om du drar dit nå, så er kanskje ikke risikoen for at du tar med deg smitte inn større enn at hjemmesykepleien gjør det. 

Anonymkode: 0c60a...26a

• Liker 3
Gjest Chroma
Skrevet

Kjenner dere noen som bor i nærheten av henne som kan trå til? 
For en vanskelig situasjon! 

Hvis det er mulig for deg å komme deg dit på en trygg måte ville jeg nok gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange alternativer har du her? Om hun ikke kan etterlates i mange uker på egenhånd, bør du kanskje ta den risikoen.

Føler med deg. Er selv redd for å smitte noen i risikogruppen. 

Anonymkode: 40403...2af

Skrevet

Om du har mulighet til å dra hadde jeg gjort det. Eller om du har mulighet til å få henne hjem til deg. Like viktig å være sammen, som å gå i total isolasjonsfrykt

Skrevet

Jeg ville dratt til min mor hvis jeg var deg! Dere er begge i risikogruppen og har derfor sikkert tatt forhåndsregler allerede slik at det er liten sjansen for å være smittet! Det eneste jeg tenker på er transporten, har du ingen mulighet til å komme deg dit uten å reise kollektivt? 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Pås skrev:

Jeg ville dratt til min mor hvis jeg var deg! Dere er begge i risikogruppen og har derfor sikkert tatt forhåndsregler allerede slik at det er liten sjansen for å være smittet! Det eneste jeg tenker på er transporten, har du ingen mulighet til å komme deg dit uten å reise kollektivt? 

Jeg skal undersøke det.. men det er ca fire timers reisevei, så litt vanskelig å be noen om å kjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det tryggeste må være at du tar ansvar, om du har mulighet. Og kutte hjemmesykepleien helt.

Det må da være en mye større risiko i at de som er rundt overalt, gjerne ulike personer, kommer hver dag. Som at du tar riskoen ved å komme deg dit. Eller hente henne til deg, da kan du jo enklere låne en bil, eller bruke bildelering. 

Anonymkode: 1e75f...b10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det tryggeste må være at du tar ansvar, om du har mulighet. Og kutte hjemmesykepleien helt.

Det må da være en mye større risiko i at de som er rundt overalt, gjerne ulike personer, kommer hver dag. Som at du tar riskoen ved å komme deg dit. Eller hente henne til deg, da kan du jo enklere låne en bil, eller bruke bildelering. 

Jo, men de gjør jo en jobb med medisiner og div som jeg ikke kan gjøre. Jeg skal prøve å finne noen som kan kjøre meg. 

Takk for svar❤️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 18.3.2020 den 13.50):

Jeg tror hjemmesykepleien også er nede noen steder. Jeg tenker det er mange ensomme eldre mennesker der ute nå, nå som ingen kan besøke dem. Synes du gjør lurt i å reise til din mor TS. Hun trenger deg ❤️ 

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Chroma skrev:

Holder dere til på Vestlandet? 

Nei :)

• Opprett ny...